SURVIVOR: ΑΞΙΑ ΤΕΚΝΑ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 80


Οι Survivor των “Eye of the Tiger”, “Burning Heart”, The Search is over”, οι Survivor του Rock IV, οι Survivor των Jim Peterik και Frank Sullivan, οι Survivor των 50.000 δίσκων στην Ελλάδα, οι Survivor των Rocky III και Rock IV. Τι ρόλο έπαιξε η άρνηση των Queen να δώσουν τραγούδι τους στο soundtrack αλλά και οι προσωπικές καριέρες των Peterik και Jamison, που είναι δεμένες με την καριέρα των Survivor.  Την ιστορία του μεγάλου αμερικάνικου συγκροτήματος του μελωδικού rock/A.O.R  θα διαβάσετε σήμερα, μέσα από την καριέρα του συνθέτη Jim Peterik. Και η ιστορία αρχίζει…
ΤΟ ΓΙΟΥΚΑΛΙΛΙ, ΟΙ ELVIS PRESLEY KAI JOHNNY CASH ΚΑΙ Η ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ IDES OF MARCH

Στις 11 Νοεμβρίου 1950 στο Berwyn του UIllinois, ένα αγοράκι ερχόταν στον κόσμο. Οι γονείς του ήταν Τσέχικης καταγωγής και το μικρό αγοράκι, ο Jim Peterik το πρώτο όργανο που άρχισε να παίζει ήταν σαξόφωνο για την παιδική μπάντα του σχολείου. Παράλληλα άρχισε να μαθαίνει και πιάνο ενώ οι τηλεοπτικές εμφανίσεις των Elvis Presley και Johnny Cash, τον έκανα να ζητήσει να του πάρουν κιθάρα. Οι δύο μεγαλύτερες αδελφές του προς μεγάλη απογοήτευσή του, τού πήραν ένα γιουκαλίλι (έγχορδο μουσικό όργανο στο σχήμα της κιθάρας με καταγωγή από τη Χαβάη που έφθασε εκεί από Πορτογάλους άποικους). Μετά από παρακάλια, οι γονείς του τού πήραν μια κιθάρα, που έγινε …ο κόσμος του. Σε ηλικία 14 ετών σχηματίζει τους The Shon-Dels, όπου ηχογραφούν το single "Like It Or Lump It"(1965)για να αλλάξουν το όνομά τους σε Ides of March, μετά από πρόταση του μπασίστα Bob Bergland, που το είχε διαβάσει στο έργο του Shakespeare, Julius Caesar. Οι Ides of March υπογράφουν στην Parrot Records και κυκλοφορούν το single (μικρό δίσκο)  "You Wouldn't Listen” (Νο 42 Αμερική). Όπως λέει σήμερα ο Peterik, το ύφος τους ήταν ένα μεγάλο κράμα, από τους ήχους των Kinks, Curtis Mayfield, Hollies και Beatles.


Η επιτυχία του "You Wouldn't Listen» τούς φέρνει να ανοίγουν την περιοδεία των Allman Joys, που δεν είναι άλλοι από τους Allman Brothers πριν ξεκινήσουν τη μεγάλη καριέρα τους. Εν τω μεταξύ οι Ides of March έχουν πλουτίσει τον ήχο τους με πνευστά, κάτι που τότε μόλις είχε αρχίσει να κερδίζει έδαφος στα συγκροτήματα. Ακολούθησε μια σειρά από μικρούς δίσκους που έκαναν επιτυχία στην Πολιτεία του Chicago για να φθάσουμε στο 1970 όπου υπογράφουν συμβόλαιο με την Warner Bros. Records και κυκλοφορούν το τραγούδι "Vehicle"(Νο2 Αμερική) που ακόμα και σήμερα, 52 χρόνια μετά, παραμένει ο δίσκος.
με τις ταχύτερες πωλήσεις στην ιστορία της Warner, ξεπερνώντας το 1.000.000 αντίτυπα (νούμερο δύσκολο για εκείνη την εποχή) ενώ το άλμπουμ με τίτλο Vehicle, σταμάτησε στο Νο55 του chart.

H επιτυχία του "Vehicle, τούς φέρνει support σε συναυλίες των Jimi Hendrix, Grateful Dead, Janis Joplin και Led Zeppelin. Τότε ο Jom Peterik που ήταν ο συνθέτης του τραγουδιού ήταν 19 ετών με το πρώτο cheque που εισέπραξε για πνευματικά δικαιώματα να γράφει 10.000$! Ο ήχος του "Vehicle" ήταν έντονα επηρεασμένος από αυτόν των Blood Sweat and Tears, σε σημείο που πολλοί νόμιζαν ότι ήταν τραγούδι των Blood Sweat and Tears, πράγμα που εξόργιζε τον Peterik. Παρ’ όλη τη μεγάλη επιτυχία τους, το συγκρότημα ακόμα έψαχνε τη μουσική του ταυτότητα κι έτσι έβγαλαν τα πνευστά κι έκαναν στροφή στην country! To 1973 κατάλαβαν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν και διαλύθηκαν με τον Peterik να κυκλοφορεί το προσωπικό άλμπουμ Don't Fight the Feeling, σχηματίζοντας παράλληλα τους Jim Peterik Band οι οποίοι διαλύθηκαν το 1978 χωρίς να αφήσουν τίποτε ουσιαστικό. Έτσι ο Peterik άρχισε να γράφει μουσική για διαφημιστικά σποτς για να οδηγηθεί από τον road manager του, σε μια συνάντηση με τον κιθαρίστα Frankie Sullivan (πρώην Mariah) που αν και διαφορετικοί χαρακτήρες, βρήκαν πολλά κοινά σημεία και μαζί με τους Dave Bickler τραγουδιστή (πρώην Jamestown Massacre, αυτός με το μπερέ στο video του Eye of the Tiger) με τον οποίο ο Peterik ηχογραφούσε τα διαφημιστικά σποτς, Dennis Keith Johnson μπάσο, πλήκτρα και Gary Smith ντραμς, σχηματίζουν τους Survivor. Το όνομα το πήραν από το κείμενο που είχε γραφτεί στο ένθετο του δίσκου Don't Fight the Feeling, όπου ο αρθρογράφος χαρακτήριζε τον Jim Peterik, ”survivor”.
 ΚΙ ΕΔΩ Ο JOHN  KALODNER!
Ο άνθρωπος που τους πίστεψε και τους βοήθησε να υπογράψουν στην Atlantic Records ήταν ο A&R executive John Kalodner για τον οποίο ο Peterik μιλάει με τα καλύτερα λόγια, χαρακτηρίζοντας τον μέντορα του! Έτσι το 1979 κυκλοφόρησε το πρώτο ομότιτλο άλμπουμ τους (No 169 Αμερική) σε παραγωγή των Ron Nevison και  Barry Mraz, μηχανικό ήχου τον Bruce Fairbairn, βοηθό μηχανικό τον Mike Clink και τον Bob Rock στη μίξη! Όλοι ένας κι ένας, πριν ακόμα γίνουν γνωστοί. Το άλμπουμ έβγαλε μια μικρή επιτυχία, το "Somewhere in America", αφήνοντας ελπίδες για κάτι καλύτερο στο μέλλον. To άλμπουμ έκανε 8 μήνες(!) να τελειώσει κι αυτό γιατί ο Kalodner δεν είχε μείνει ικανοποιημένος από την παραγωγή του Mraz και επιστράτευσε τον Nevison. Όσοι έχετε το άλμπουμ, ακούστε προσεκτικά το "Youngblood" πόσο μοιάζει στην εισαγωγή του με τον "Eye of the Tiger". Το ωραίο κορίτσι στο εξώφυλλο είναι η ηθοποιός Kim Basinger.


OI SURVIVOR KAI OI .38 SPECIAL

Υπάρχει ένα τραγούδι που συνδέει τους Survivor και τους .38 Special κι αυτό είναι το "Rockin' into the Night", σύνθεση των Gary Smith, Frank Sullivan και Jim Peterik (και οι τρεις μέλη των Survivor) που αρχικά προοριζόταν για το πρώτο άλμπουμ τους αλλά ο Nevison το βρήκε πολύ "too Southern" και το έδωσε στον manager των .38 Special που με τη σειρά το έδωσε στο συγκρότημα που το συμπεριέλαβε στο ομότιτλο άλμπουμ ήταν η πρώτη επιτυχία του στους μικρούς δίσκους (1980, Νο 43 Αμερική). Η ηχογράφηση των Survivor συμπεριλήφθηκε στη συλλογή Ultimate Survivor(2004).
Το Survivor άφησε ελπίδες για κάτι καλύτερο στη συνέχεια που δεν ήλθε με την κυκλοφορία του άλμπουμ Premonition (1981) αλλά έβγαλε 2 μικρές επιτυχίες, τα  "Poor Man's Son" και "Summer Nights". Και φθάνουμε στο…πολυπόθητο 1982 και στο Eye of the Tiger(Νο2 Αμερική) με το ομώνυμο τραγούδι να είναι ένα από τα γνωστότερα και πιο αγαπημένα. Σύνθεση των Sullivan και Peterik, είχε την τεράστια τύχη να ακουστεί στην ταινία Rocky III.


ΠΩΣ ΤΟ EYE OF THE TIGER ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ROCK III
 Η αρχική επιλογή του σκηνοθέτη, σεναριογράφου και πρωταγωνιστή (!!!), Frankie Stallone ήταν το βασικό τραγούδι της ταινίας να ήταν το "Another One Bites the Dust" των Queen, αλλά το συγκρότημα αρνήθηκε. Για καλή τύχη των Survivor, ο αδελφός του Sylvester, Frank, που ήταν ηθοποιός/τραγουδιστής, άκουσε τα πρώτα 2 άλμπουμ των Survivor κι ένα demo του Eye of the Tiger και προέτρεψε τον Tony Scotti, ιδιόκτητη της Scotti Bros Rec να τους ακούσει και να τους συμπεριλάβει στο soundtrack της ταινίας Rocky III. H κασέτα με το demo έφθασε στα χέρια του Stallone και ενημέρωσε τον Tony Scott αφήνοντας δύο μηνύματα στον τηλεφωνητή του. Ο Stallone επέμενε ότι το τραγούδι έχει ύφος που ταιριάζει στην ταινία, έχοντας στείλει σε βιντεοκασέτα στον Peterik τα πρώτα 10 λεπτά της ταινίας για να πάρουν μια ιδέα. Για να τη δει ο Peterik νοίκιασε ένα επαγγελματικό μηχάνημα Betamax Prom, γιατί του την είχε στείλει σε μορφή Betamax (σ.σ. τότε υπήρχαν οι βιντεοκασέτες, VHS που επεκράτησαν και οι Betamax που περιορίστηκαν σε επαγγελματικό επίπεδο ώπου συντόμα καταργήθηκαν). Ο Peterik την βρήκε πολύ ενδιαφέρουσα και του είπε να του στείλει και την υπόλοιπη ταινία να δει. «Στην πραγματικότητα μου άρεσε, κι ήθελα να τη δω ολόκληρη»» είπε αργότερα. Μάλιστα του έστειλαν και το Ever Since The World Began σε περίπτωση που το Eye of the Tiger δεν τους κάνει, αλλά άρεσε τόσο πολύ στον Stallone που όχι μόνο χρησιμοποίησε το Eye of the Tiger αλλά δεν περίμενε καν να του παραδώσουν την τελική μορφή του, χρησιμοποιώντας το demo(!) το οποίο και ακούγεται στην ταινία! Ο Sullivan σε μια συναυλία των Queen στο Los Angeles το 1984 συνάντησε τον Brian May και του είπε το περιστατικό! Με αιχμή του δόρατος το “Eye of the Tiger”, οι Survivor κατάφεραν να προσελκύσουν κοινό από όλες τις φυλές(!) ή αν προτιμάτε από όλα τα ακροατήρια, και Rock και pop και φίλους των soundtracksμε το video να είναι χαμηλού προυπολογισμού και να έχει γυριστεί στο Σαν Φρανσίσκο.  Είναι τόσο δυνατό το EOTT που δύσκολα στέκεται άλλο τραγούδι δίπλα του, έστω και αν η power μπαλάντα "Ever Since the World Began" με τους στίχους να μιλούν για τη μάχη ζωής που έδωσε μέλος της οικογένειάς του κιθαρίστα Frank Sullivan πολεμώντας τον καρκίνο, είναι από τα καλύτερα κομμάτια του δίσκου. Το ίδιο το "The One That Really Matters" (Νο74 Αμερική) που βρίσκεται στη σκιά του EOTT όπως και το "Hesitation Dance" που θυμίζει Led Zeppelin (σ.σ.αλλά δεν πειράζει), είναι από τις καλές στιγμές του άλμπουμ. Τελευταίο άφησα το single “The American heartbeat” (No 17 Αμερική) που μουσικά είναι (πολύ) μακριά από τα γούστα μου αλλά κι από το γενικό ύφος του δίσκου, όμως έγινε επιτυχία.  Από τα ιδιαίτερα στοιχεία των Survivor, η «θαμπή» φωνή του  David Bickler(αυτός με το μπερέ) που χωρίς να διαθέτει τη φωνή με τις οκτάβες και τις απεριόριστες δυνατότητες, ερμηνεύει τα τραγούδια με τον καλύτερο τρόπο!



Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ EYE OF THE TIGER ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
 Έως την ημέρα που οι Survivor κυκλοφόρησαν το Eye of the Tiger(1982) ήταν άγνωστοι Ευρώπη ήταν εντελώς άγνωστοί.  Με το συγκεκριμένο τραγούδι έχω μια έντονη σχέση, όχι τόσο σαν Αλέξανδρος, όσο σαν στέλεχος της CBS (τότε). Δουλεύοντας τότε στο τμήμα promotion της εταιρείας, έχω πάει, νωρίς θυμάμαι, γύρω στις 10 το βράδυ σ’ένα club στο Καλαμάκι που το έλεγαν Straw. Ήταν ακριβώς στη γωνία Λ.Αμφιθέας με τη Λ. Ποσειδώνος δίπλα από ένα βενζινάδικο (τότε BP) και  είχε στην είσοδό του ένα κόκκινο αγγλικό τηλεφωνικό θάλαμο, πολύ προχωρημένο για την εποχή του. Τότε, το Καλαμάκι κι η Γλυφάδα ήταν γεμάτη Αμερικάνους και η μουσική που έπαιζαν αλλά και το γούστο, ήταν προχωρημένο σε σχέση με την υπόλοιπη Αθήνα. Εκείνο το βράδυ, το μαγαζί ήταν άδειο και μιλούσαμε τον barman ιδιοκτήτη, που είμαστε γνωστοί. Θυμάμαι ότι για την εποχή (αρχές δεκαετίας του ’80) ήταν με ξυρισμένο κεφάλι, μούσι και κρίκο σκουλαρίκι, look πολύ προχωρημένο και ξεχωριστό για εκείνα τα χρόνια. “Στάσου να βάλω ένα τραγούδι που σήμερα μου έφεραν από την Αμερική» μου λέει και φέρνει το single του ‘Eye of the Tiger» μέσα στο κουτί που το είχαν στείλει. Με το που το άκουσα …έπαθα (σ.σ. έκφραση της δεκαετίας του 80!). Το έβαζε και το ξανά έβαζε και δεν το βαριόμουνα. Ήταν Scotti Bros Rec., εταιρεία της οποίας τη διανομή την είχαμε εμείς στην Ελλάδα (η CBS), αλλά δεν είχε έλθει το παραμικρό δείγμα!  Θυμάμαι ότι κοίταγα και ξανακοίταζα το εξώφυλλο και την άλλη μέρα πήγα νωρίς στο γραφείο ψάχνοντας να βρω στα telex (τότε δεν υπήρχε ψηφιακή τεχνολογία) και στις αποστολές δειγμάτων, αλλά πουθενά. Τελικά ήλθε μερικές ημέρες αργότερα κι εμείς είχαμε τα δικαιώματα του άλμπουμ των Survivor, ενώ η EMI είχε τα δικαιώματα του soundtrack. Το περίεργο ήταν ότι το αγοραστικό κοινό έδειξε μια σαφή προτίμηση στην αγορά του δίσκου των Survivor που ξεπέρασε τις 50.000 αντίτυπα στη χώρα, κερδίζοντας χρυσό δίσκο, ενώ το soundtrack δεν τα κατάφερε. Παράδοξο, γιατί η προσέγγιση του αγοραστικού κοινού στο soundtrack ήταν πολύ πιο εύκολη από ότι στο άλμπουμ ενός άγνωστου, τότε, συγκροτήματος.


Το αμέσως επόμενο χρόνο, προσπάθησαν να επαναλάβουν την επιτυχία του Eye of the Tiger, αλλά το Caught in the Game (1983, Νο 82 Αμερική) απέτυχε, αφού ήταν το πιο αδύναμο άλμπουμ της δισκογραφίας τους με τον Dave Bickler να αντιμετωπίζει πρόβλημα με τη φωνή του και να μπαίνει σε χειρουργείο για αφαίρεση κάλων στις φωνητικές χορδές. Ακούγοντας το άλμπουμ, ανακαλύπτεις μια καταπληκτική μπαλάντα το "I Never stop Loving". Πολλύ κλάμα! Αλλά ο χρόνος κυλούσε σε βάρος τους με τον Bickler και το συγκρότημα να θεωρεί ότι η εταιρεία, (σ.σ. αυτή που το προηγούμενο άλμπουμ πούλησε περισσότερο από 1.000.000 αντίτυπα) δεν έκανε καλό promotion. Τη θέση του Bickler, πήρε μετά από πρόταση του manager τους, ο άγνωστος Jimi Jamison (πρώην Target και Cobra). «Άκουσε το δίσκο των Cobra, δεν λέει τίποτε, αλλά ο τραγουδιστής είναι καλός» του είχε πει τότε»! Είμαστε τυχεροί που βρήκαμε τον Jim Jamison , τον καλύτερο τραγουδιστή που πέρασε από τους Survivor. Μού άρεσε κι ο Bickler αλλά τα φωνητικά προβλήματα  δεν τον άφησαν να μείνει περισσότερο μαζί μας» λέει ο Peterik.
ΚΙ ΟΜΩΣ, ΥΠΗΡΞΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ  
Δύο ημέρες πριν καταλήξουν στον Jamison, είχαν κάνει audition στον Kevin Chalfant (τότε τραγουδιστή των 707), αλλά όταν άκουσαν τον Jamison, κατέληξαν αμέσως σε αυτόν! Τότε είχαν γράψει το τραγούδι “Broken Promises”, κι ο Peterik του το έδωσε να το τραγουδήσει κι αυτός το «έβγαλε» με την πρώτη! Με τον Jamison πίσω από το μικρόφωνο, κυκλοφορούν το 1984 το άλμπουμ Vital Signs (No 16 Αμερική) που ήταν κομβικό για την καριέρα τους, μετά την τεράστια επιτυχία του Eye of the Tiger αλλά και την αποτυχία του Caught in the Game. Το άλμπουμ έβγαλε τρεις μεγάλες επιτυχίες, τα "I Can't Hold Back" (σ.σ. πολύ όμορφο τραγούδι) και τα "High on You" και "The Search Is Over"(άλλη μεγάλη μπαλάντα) με τους στίχους να μην απηχούν το προσωπικό στοιχείο αλλά την αισθηματική κατάσταση ενός φίλου του Peterik που βρήκε τον έρωτα της ζωής του στο πρόσωπο μιας γυναίκας (σ.σ. τι πρωτότυπο!)
 


Το Vital Signs τους επανέφερε σε τροχιά επιτυχίας, δίνοντας τους την ευκαιρία να περιοδεύσουν σε μεγάλα στάδια (ήταν η εποχή των stadium tour) για να έχουν ακόμα μια επιτυχία με το "The Moment of Truth" με τη φωνή του Jimi Jamison που ακούστηκε στην ταινία The Karate Kid(1984). Παρ’όλο που το τραγούδι ήταν καλό, σταμάτησε στο Νο63 του αμερικάνικου chart μικρών δίσκων και συμπεριλήφθηκε σαν bonus στην remastered  Vital Signs. Η επιτυχία για το συγκρότημα συνεχίζεται με ένα ακόμα super hit,το"Burning Heart" (19876, Νο2 Αμερική, Νο5 Μ.Βρετανία) με το οποίο η σχέση Stallone Survivor έγινε ακόμα πιο στενή, αφού ακούστηκε στην ταινία Rocky IV. Περιέργως, δεν συμπεριλήφθηκε σε κανένα άλμπουμ τους, παρά μόνο στο soundtrack και σαν bonus στην remastered έκδοση του When Seconds Count (1986, Νο 49 Αμερική). Το σενάριο της ταινίας είχε έντονο πολιτικό χαρακτήρα(μιλάμε για το 1986) με τη διαμάχη ανατολής και δύσης να βρίσκεται στο αποκορύφωμά της. Στην ταινία, οι Rocky και Ivan Drago  (τον ενσαρκώνει ο Σουηδός ηθοποιός Dolph Lundgren), συγκρούονται σε ένα αδυσώπητο παιχνίδι, που στην ουσία είναι η κόντρα Αμερικής και Σοβιετικής Ένωσης. Μια μάχη τύπου ’όλα ή τίποτα», με τους στίχους του τραγουδιού να λένε "Is it East versus West?". Ας το κάνουμε πιο ελεύθερο: " Κουμμουνισμός εναντίον Καπιταλισμού» σε ένα αγώνα μποξ! «Ήταν η πρώτη φορά που έγραφα πολιτικούς στίχους, αλλά η τελική κατεύθυνση που πήραν ήταν κάτι παραπάνω από πολιτικοί. Ο πρώτος στίχος έλεγε
«In the human heart….just about to burst” αλλά ο Stallone ήθελε να τον αλλάξουμε. Για να είμαι ειλικρινής, δεν θυμάμαι αν το “Burning heart” το πρότεινε ο Stallone, o Frank Sullivan ή ο Robin Land που είχε ήταν Music Supervisor, αλλά ήταν ότι καλύτερο» λέει ο Peterik.


To άλμπουμ When Seconds Count(1986, Νο 49 Αμερική), βγάζει άλλη μια επιτυχία, το Is This Love" (Νο 9 Αμερική), το οποίο «δεν πέρασε» στη χώρα μας, αλλά και τα “How Much Love” και «Man Against the World" που προοριζόταν για το soundtrack Rocky IV, αλλά τελικά δεν συμπεριλήφθηκε. Τα δύο άλμπουμ,Vital Signs και When Seconds Count, παρ όλο που δεν μπήκαν σε ψηλές θέσεις στο αμερικάνικο chart, ξεπέρασαν σε πωλήσεις το 500.000 αντίτυπα. Και φθάνουμε στο 1987 όπου ο μπασίστας Stephan Ellis Ellis παθαίνει έλκος και αντικαθίσταται για κάποιες ημερομηνίες από τον roadie, Rocko Reedy. Το πρόβλημα ήταν σοβαρό και τον έθεσε εκτός συγκροτήματος ενώ αποχώρησε κι ο ντράμερ Mark Droubay, που δοιαφωνούσε με την Pop στροφή του ήχου τους.
Κι οι δύο αντικαταστάθηκαν από τους Mickey Curry (ντραμς) και Bill Syniar (μπάσο, πρώην μέλος των Tantrum. Έτσι το καλοκαίρι του 1988 μπήκαν στο studio κα ηχογράφησαν το άλμπουμ Too Hot to Sleep (Νο 187 Αμερική) που κρύβει ένα πολύ ωραίο τραγούδι, το "Desperate Dreams". Η εμπορική αποτυχία του άλμπουμ , οδήγησε τους Frankie Sullivan και Jim Peterik να βάλουν το συγκρότημα στον πάγο με τον Jimi Jamison να περιοδεύει κάτω από το όνομα Survivor, φέρνοντας τις απαραίτητες δικαστικές διαμάχες, σχετικά με την ιδιοκτησία του ονόματος.
    Η ΔΙΑΛΥΣΗ. ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΤΑ
Βρισκόμαστε σε μια εποχή που το hair metal ή αν θέλετε το αμερικάνικο heavy metal διάγει τις καλύτερες ημέρες  του με άλμπουμ σαν τα Apetite for Destruction, L.A. Guns, Kingdom Come, Odyssey, Savage Amusement, Open Up and Say... Ahh!, Operation: Mindcrime και δεκάδες άλλα, να πωλούν 500.000 αντίτυπα για ..πλάκα, όμως η καριέρα των Survivor είχε τελειώσει. Η καλή συλλογή Greatest Hits (1989) έρχεται να κλείσει αυτή την περίοδο, ενώ 2 χρόνια αργότερα, ο Jamison κυκλοφορεί το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ με τίτλο When Love Comes Down και περιοδεύει παίζοντας τα τραγούδια των Survivor. Οι αποχωρήσαντες Ellis και Droubay σχηματίζουν τους Club M.E.D., κυκλοφορόντας το άλμπουμ Sampler(1990) κι ο  Peterik συνσυνθέτει τα "The Sound of Your Voice", "Rebel to Rebel" και "Treasure" για το άλμπουμ των 38 Special, Bone Against Steel(1991).  Ο Jamison περιοδεύει σαν "Jimi Jamison's Survivor", με τον Sullivan να επικοινωνεί μαζί του για να συμμετάσχει στο συγκρότημα του! Στην παρέα, προστίθεται κι ο Peterik και οι τρεις ετοιμάζονται για περιοδεία, αλλά δεν τα βρήκαν στο οικονομικό κι ο Jamison επανασυστήνει τους "Jimi Jamison's Survivor" με τις μηνύσεις να πέφτουν βροχή και τελικά να καταφέρνουν να τον σταματήσουν να χρησιμοποιεί το όνομα Survivor! Οι άλλοι δύο, Peterik και Sullivan, επικοινωνούν με τον πρώην  τραγουδιστή τους Dave Bickler και επανασχηματίζουν τους Survivor, ενώ επανακυκλοφορεί η συλλογή Greatest Hits με 2 καινούργια τραγούδια, ερμηνευμένα από τον Bickler


.
Οι Peterik, Sullivan και Bickler ηχογραφούν 20 demos τα οποία κυκλοφορούν σαν bootleg με τον τίτλο Fire Makes Steeler. Στις 3 Ιουλίου 1996 ο Peterik κάνει την τελευταία εμφάνισή του με τους Survivor στο 'Eyes To The Skies' festival του Illinois
 O Sullivan συνεχίζει το ταξίδι των Survivor αλλά με πιο bluesy κατεύθυνση κι ο Peterik επανασχημάτισε τους The Ides of March ενώ έπαιξε και στους Pride of Lions. To 2006 και μετά από 18 χρόνια δισκογραφικήγς απουσίας κυκλοφορούν το άλμπουμ Reach, με σύνθεση Frankie Sullivan κιθάρα, Chris Grove πλήκτρα, Barry Dunaway μπάσο, Marc Droubay ντραμς και Jimi Jamison μικρόφωνο, με τα τραγούδια του να έχουν γραφτεί μεταξύ 1993 και 1996.
Το 2016 ο Bickler έφυγε για ακόμα μια φορά από το συγκρότημα, ενώ το  2019 πέθανε ο μπασίστας Stephan Ellis που υπέφερε από άνοια.
Σήμερα οι Survivor δεν υπάρχουν ή καλύτερα έχουν πάψει να υπάρχουν πολλά χρόνια. Τι άφησαν πίσω τους; Μια σειρά υπέροχων τραγουδιών που συνδυάζουν μελωδία, hard rock και πολύ καλά φωνητικά. Από τη δισκογραφία τους θα σας πρότειναν τα άλμπουμ Eye of the Tiger, Vital Signs και When Seconds Count. Καλή ακρόαση.
ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΔΟΞΑ ΣΤΟΝ JIMI JAMISON

Άγνωστος έως και το 1983, ο Jamison έβαλε φαρδιά πλατιά την υπογραφή του στα άλμπουμ των Survivor. Το 1989 τον βρήκε υποψήφιο στους Deep Purple, αλλά προτιμήθηκε ο Joe Lynn Turner, ενώ είχε κάνει πρόβες  μαζί τους για 2 εβδομάδες!  
Το 1991 κυκλοφόρησε το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ με τίτλο When Love Comes Down που πέρασε απαρατήρητο αλλά τα τραγούδια "Rock Hard" και "Taste of Love"ακούστηκαν σε επεισόδια της σειράς Baywatch και στην ταινία Jersey Girl..
Επανέφερε το σενάριο να περιοδεύει με το όνομα Jimi Jamison's Survivor, ενώ μετά το When Love Comes Down ακολούθησαν άλλα 5 προσωπικά άλμπουμ με τελευταίο το Never Too Late (2012).
Το 2000 επανήλθε στους Survivor κι αντικατέστησε Dave Bickler για σειρά συναυλιών στην Αμερική. Το 2011 συνεργάστηκε με τον Bobby Kimball των Toto ηχογραφώντας το άλμπουμ Kimball Jamison,  ενώ σχημάτισε τους One Man's Trash κυκλοφορόντας το άλμπουμ History in December(2011).
ΣΕ ΠΟΙΑ ΑΛΜΠΟΥΜ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΦΩΝΗΤΙΚΑ
Πολλές είναι οι συνεργασίες του με άλλους καλλιτέχνες. Ό Jimi Jamison έχει τραγουδήσει στα άλμπουμ των Gary Chapman (Sincerely Yours, 1981),Mylon LeFevre & Broken Heart (Brand New Start 1982), Krokus (Headhunter, 1983 και The Blitz, 1984), Molly Hatchet (The Deed is Done 1984), Joe Walsh (Got any Gum? 1987, Ordinary Average Guy 1991 και Songs for a Dying Planet 1992), the Fabulous Thunderbirds (Powerful Stuff 1989), Ten Years After (About Time 1989), Omar & the Howlers (Wall of Pride 1988), Eric Gales Band (The Eric Gales Band, 1991 και Picture of a Thousand Faces, 1993),[47] Chris Bailey (Demons 1991),t Jeff Healey Band (Feel This 1992), Every Mother's Nightmare (Wake up Screaming 1993), The Blackwood Brothers (All Their Best 1984), ZZ Top (Eliminator) με τον Billy Gibbons να τον χαρακτηρίζει «τέταρτο μέλος».
Έφυγε από τη ζωή το 2014 με την νεκροτομή να δείχνει  καρδιαγγειακή νόσο και στένωση των αρτηριών σε συνδυασμό με αιμορραγικό εγκεφαλικό, που προήλθε από  «οξεία δηλητηρίαση από μεθαμφεταμίνη». Είχε κάνει 2 γάμους, κι είχε 3 παιδιά. Αγαπημένη του ασχολία ήταν η κηπουρική.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

24/10/21
.
 


 







 

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment
  1. Μια τεραστια μπαντα , κυριως λογω των τεραστιων κομματιων τα οποια ειναι και η ουσια της μουσικης . Οπως συνηθως λεω (στους μη μυημενους ), τα χειροτερα κομματια των Survivor ειναι αυτα που εκαναν και την μεγαλυτερη επιτυχια ,υπερβαλοντας και θελοντας να τονισω το τι κομματαρες ειχαν γενικα . Βαση τους φυσικα ο 'εκκεντρικος ' Jim Peterik ο οποιος εχει 2 χαρακτηριστικα
    - βγαζει κομματια απο το τσεπακι του
    - δεν καταλαβε ποτε οτι γραφει καλυτερα κομματια στα πληκτρα απο οτι στην κιθαρα .(αλλα επιμενει στην κιθαρα ) .Ηταν ευχης εργο που οι Survivor τον καθιερωσαν στα πληκτρα (υπαρχει η ιστορια πως εγινε στο διαδικτυο) με αποτελεσμα να λαμψει εκει .(αλλος ενας κιθαριστας που επαιζε πληκτρα καλυτερα απο τους πληκτραδες επειδη ακριβως σκεφτονταν ως κιθαριστας ) .

    Θεωρω οτι ανετα οι Survivor ειναι μεσα στις 3 μεγαλυτερες AOR μπαντες ,και αν δεν ηταν η μπαντα με τις 2 ιδιες συλλαβες ανετα θα χτυπουσαν την πρωτια .

    Οπως και να εχει ,τα κομματια τους ειναι σεμιναριακου επιπεδου συνθεσης και ενορχηστρωσης . Ο δε Jimi Jamison για μενα ηταν η κορυφαια φωνη της rock , ουτε γατες να τσιριζουν ,ουτε θυληπρεπης χροια ,ουτε ψευτικες κραυγες . Μια ομαδα μονος του .

    Υπαρχουν παρα πολλες αναφορες στο youtube και για το πως τον επελεξαν οι Survιvor ,αλλα και λεπτομερειες για την ηχογραφηση κομματιων τους . Δεν θα ξεχασω την ιστορια για την διαμορφωση του χαρακτηριστικου ηχου του ταμπουρου τους ,οταν γυρνουσαν σε ενα κτιριο δομιμαζοντας το ,μεχρι να πετυχουν αυτον τον πολυ χαρακτηριστικο ηχο .

    Την εποχη τοτε που ολοι ασχολουνταν εδω ,με τις καλτσες του καθε trash-α και true warrior , οι Survivor ηταν οι 'men against the world ' που εστειλαν καθε κατεργαρη στον παγκο του .


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. εντυπωσιακο αρθρο, ευχαριστουμε για τις αναμνησεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. survivor και ξερω ψωμι ... εννοηται με bickler τα καλυτερα album..

    ΑπάντησηΔιαγραφή