ROCK INCIDENT 32: O RITCHIE BLACKMORE ΠΕΤΑ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΝΕΡΟ ΣΤΟΝ ΚΑΜΕΡΑΜΑΝ...ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΜΙΑ ΜΠΥΡΑ!!!

Το 1993 οι Τιτανοτεράστιοι με την κλασική σύνθεση ΜΚΙΙ (δηλαδή Gillan, Blackmore, Glover, Paice και Lord) περιόδευσαν στην Ευρώπη στο πλαίσιο της προώθησης του άλμπουμ The Battle Rages On...  Στο cd/dvd που κυκλοφόρησε από αυτή την περιοδεία με τίτλο Come Hell or High Water περιέχονται τα κλασικά hits που όλοι ξέρουμε αλλά και 2 από τα «δύσκολα» τραγούδια τους όπως "Anya"  και "A Twist in the Tale". Στο σημερινό Rock Incident δεν θα αναφερθούμε στα τραγούδια αλλά σ ένα πολύ ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που έγινε κατά τη διάρκεια της συναυλίας τους στο  Birmingham στις 9 Νοεμβρίου και περιλαμβάνεται στην ηχογράφηση/βιντεοσκόπηση. Να σημειώσουμε ότι οι ηχογραφήσεις έγιναν στο Birmingham και στη Στουτγάρδη.  Το Come Hell or High Water είναι το τελευταίο άλμπουμ που ηχογραφούν οι Τιτανοτεράστιοι με τον Μαυροφορεμένο στην κιθάρα αφού μετά τη συναυλία τους στις 17 Νοεμβρίου 1994 στο Ελσίνκι αποχώρησε κι αντικαταστάθηκε αρχικά από τον Joe Satriani κι αργότερα από τον Steve Morse.
Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, δισκογραφική εταιρεία και συγκρότημα είχαν συμφωνήσει να ηχογραφήσουν/βιντεοσκοπήσουν τις συναυλίες τους για την κυκλοφορία ενός live cd/dvd όπως κι έγινε. Η πρόταση του Μαυροφορεμένου ήταν η ηχογράφηση/βιντεοσκόπηση γίνει στις 5 πρώτες συναυλίες της περιοδείες όπου το συγκρότημα θα ήταν φρέσκο. Η ιδέα ήταν σωστή αλλά για κάποιους τεχνικούς λόγους δεν υλοποιήθηκε και η όλη εγγραφή έγινε στις συναυλίες της Στουτγάρδης και Birmingham που ήταν από το μέσον και προς το τέλος της περιοδείας. Όμως παρουσιάστηκε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα το οποίο εξελίχθηκε σε πραγματικό Rock Incident. Την ημέρα που ήταν στο Brixton ο Blackmore γλίστρησε στο παγωμένο δρόμο και χτύπησε τον αστράγαλό του, πράγμα που έκανε τις κινήσεις κι επώδυνες και δύσκολες. Η συμβουλή του ορθοπεδικού ήταν να ακυρωθεί η συναυλία στο Birmingham NEC αλλά ο Blackmore επέμενε να εμφανιστούν και να παίξει. Ζήτησε από τον manager των Τιτανοτεράστιων, Bruce Payne (σ.σ. με τον οποίο δεν είχε καλή σχέση) να κανονίσει με το συνεργείο που θα βιντεοσκοπούσε τη συναυλία, να μην στέκεται μεταξύ κοινού και σκηνής γιατί θα φαινόταν ή δυσκολία στη κίνηση. Να σημειώσουμε ότι τότε οι κάμερες δεν ήταν οι μικρές και λειτουργικές που έχουν τα συνεργεία σήμερα, αλλά ογκοδέστερες. Πριν βγει στη σκηνή του είπαν ότι οι κάμεραμαν δεν θα στέκονται μεταξύ κοινού και σκηνής αλλά δίπλα στη σκηνή. Έτσι το συγκρότημα εμφανίστηκε στη σκηνή κι αρχίσουν ένας ένας αρχής γενομένης από τον Ian Paice να παίζουν το Highway Star αλλά με τον Ritchie Blackmore να μην εμφανίζεται στη σκηνή. Το κομμάτι έχει προχωρήσει αρκετά και οι 4 μουσικοί με τον Ian Gillan μπαίνουν στη μελωδία του τραγουδιού με τον Gillan να το τραγουδάει και τον κόσμο να μην βλέπει τον Blackmore και να μην ακούει την κιθάρα του. Σίγουρα πρωτόγνωρο αίσθημα να ακούς το μεγαλειώδες Highway Star …χωρίς κιθάρα. Τελικά στο 3.18’(!) από την αρχή, ακούμε και βλέπουμε τον Μαυροφορεμένο, ενώ ο Ian Gillan τον υποδέχεται στη σκηνή. Κι ενώ παίζει ένα θεριζοαλωνιστικό σόλο και ο κόσμος έχει ξεχάσει την αρχική απουσία του, παίρνει ένα ποτήρι νερό που βρισκόταν στα πλήκτρα του Lord και το πετάει στον καμεραμάν. Το ποτήρι περνάει δίπλα από τον Gillan που τον βρίσκουν τα ..απόνερα, τις κυρίες Glover και Gillan που βρισκόντουσαν δίπλα στη σκηνή και φυσικά τον καμεραμάν που ήταν ο στόχος. Σύμφωνα με δήλωση του Blackmore που φιλοξενείται μέσα στο ένθετο του box set Live in Europe, το νερό προοριζόταν αποκλειστικά και μόνο κατά του κάμεραμαν κι όχι κατά μέλους του συγκροτήματος ή του κοινού. "Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαμε με τη δισκογραφική εταιρεία σχετικά με τη βιντεοσκόπηση της συναυλίας στο NEC, ανακοίνωσα την πρόθεσή μου να αποχωρήσω. Εκεί πριν χτυπήσω (σ.σ. στον αστράγαλο) τους είχα πει ότι δεν θέλω κάμεραμαν να βρίσκονται πάνω στη σκηνή και με είχαν διαβεβαιώσει για αυτό. Αν από την αρχή βρισκόταν δίπλα στη σκηνή δεν θα είχε συμβεί αυτό» λέει ο Ritchie Blackmore.
 O Rob Fodder μέλος του crew του συγκροτήματος πριν εμφανιστούν στη σκηνή είπε στον Μαυροφορεμένο ότι επάνω στη σκηνή βρίσκονται δύο κάμερες και ο Blackmore ζήτησε να απομακρυνθούν. Ο Fodder ανέβηκε επάνω στη σκηνή κι είπε στον καμεραμάν που στεκόταν μεταξύ του Lord και του Glover να κατέβει. Πράγματι ο καμεραμάν έδειξε ότι συμμορφώνεται αλλά όταν ετοιμάστηκε ο Blackmore να βγει στη σκηνή, ήταν εκεί! Ήρεμα ο κιθαρίστας πήγε στο καμαρίνι του ενώ ο Fodder ανέβηκε στη σκηνή και είπε στον καμεραμάν ότι αν δεν φύγει, κινδυνεύει να ακυρωθεί η συναυλία. Όταν τελικά ο καμεραμάν πήγε δίπλα από τη σκηνή, ο Blackmore εμφανίστηκε. Εκείνο που ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει είναι ότι μετά το τέλος του Highway Star, o Blackmore πήγε πίσω από τους ενισχυτές πήρε μια μπύρα και την πέταξε στον καμεραμάν! Προσέξτε ότι στα πρώτα δευτερόλεπτα του Black Night, o Blackmore δεν φαίνεται στη σκηνή αλλά βρίσκεται πίσω από τους ενισχυτές (0.06 στο video φαίνεται το κεφάλι του) κι όταν εμφανίζεται κοιτάζει προς την πλευρά του Lord που βρίσκεται ο καμεραμάν. 
Μετά τις συναυλίες που έδωσαν στη Σκανδιναβία, ο Blackmore αποχώρησε. Στο Ελσίνκι, όπου ήταν η τελευταία μαζί τους έμεινε παραπάνω στη σκηνή σφίγγοντας τα χέρια με τον κόσμο που ήταν στις πρώτες σειρές. Με τους υπόλοιπους σχεδόν δεν αποχαιρετίστηκε παρά μόνο με τον Ian Paice που του ευχήθηκε καλή επιτυχία!  
TRIVIA
  • Ολόκληρες οι συναυλίες που έδωσαν εκείνες τις ημέρες στη Στουτγάρδη και στο Birmingham κυκλοφόρησαν το 2006 στο 4πλό CD box-set On Tour MCMXCIII 1993με ένθετο γραμμένο από τον Jerry Bloom.

  • Το περίεργο είναι ότι τα ένθετα τόσο του cd όσο και του dvd περιορίζονται στην απλή αναφορά της απουσίας του Blackmore τα πρώτα λεπτά του Highway Star αλλά δεν κάνουν  καμία αναφορά στο λόγο!
  • Η έκφραση Come Hell or High Water είναι ιδιωματισμός και σημαίνει ότι όταν αποφασίζεις να κάνεις κάτι το κάνεις όσες δυσκολίες κι αν έχει.
  • Η συγκεκριμένη περιοδεία είχε προγραμματιστεί να περάσει κι από τη χώρα μας αλλά η ακύρωση της συναυλίας στην Τουρκία, ανέβασε πολύ το κόστος της ελληνικής συναυλίας, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί και η περιοδεία να ξεκινήσει από την Ιταλία.
  • Μέρος των πληροφοριών που αναγράφονται στο παρόν κείμενο, προέρχονται από το ένθετο του box set On Tour MCMXCIII με τα cd των εμφανίσεων σε NEC και Stuttgart και οι δύο το 1993 καθώς κι από τον ερευνητή του Ritchie Blackmore,  Κώστα Θεοδωρακάκο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
    

18/6/18
Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου