ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ “THUNDER SEVEN” ΤΩΝ TRIUMPH

Με τους Καναδούς Triumph, η σελίδα του Rockmachine.gr έχει ασχοληθεί από λίγο έως καθόλου. Ας κάνουμε σήμερα την αρχή με την ιστορία του εξώφυλλου του 7ου άλμπουμ τους Thunder Seven (1984). Το εξώφυλλο επιμελήθηκε ο Καναδός Dean Motter ο οποίος τη δεκαετία του ’80 έγινε γνωστός χαρές στη δουλειά του πρωτοποριακό κόμικ Mister X. Επίσης στη δημιουργική δουλειά του ανήκει και το εξώφυλλο του πρώτου άλμπουμ των Lovderboy αλλά και το Never Surrender των Triumph!
Η συγκεκριμένη δεκαετία έδωσε μεγάλη ελευθερία στους μακετίστες να προχωρήσουν σε πολύ δημιουργικά εξώφυλλα, το budget ήταν πολύ και η αισθητική ιδιαίτερα υψηλή. Μην ξεχνάμε ότι οι διαστάσεις ενός εξώφυλλου έιναι 31χ31 πράγμα που σημαίνει ότι ο χώρος ήταν πολύς και εξυπηρετούσε το δημιουργό.
H αρχική ιδέα του συγκροτήματος ήταν το εξώφυλλο να επιμεληθεί ο Ελβετός σχεδιαστής H.R.Giger γνωστός για τη προσωπική αισθητική του με μελλοντολογική προσέγγιση. Ο χρυσόδετος κι ασήκωτος τόμος της ιστορίας του rock μας θυμίζει ότι ο H.R.Giger επιμελήθηκε τα εξώφυλλα των άλμπουμ Brain Salad Surgery των Emerson Lake and Palmer, Kookoo της Deborah Harry κ.α. H δισκογραφική εταιρεία των Triumph προσέγγισε τον H.R.Giger αλλά αυτός αρνήθηκε κι έτσι τη δουλειά ανέλαβε ο Motter.

To σχέδιο που εμείς βλέπουμε στι εξώφυλλο, αρχικά δημιουργήθηκε με πένα και μελάνι σε λευκό χαρτί και του πήρε 6 εβδομάδες για να το τελειώσει. Οι Triumph είχαν τον πλήρη έλεγχο των εξωφύλλων τους και δεν ανήκαν στις περιπτώσεις που η δισκογραφική εταιρεία επιβάλλει την άποψή της. Στην αρχή όταν είδαν το προσχέδιο, συγκρότημα και εταιρεία δεν φάνηκαν να …χαίρονται, ίσως επειδή η πρώτη προσέγγιση ήταν αρκετά σκούρα και χρειάστηκε να ελαφρύνει το φόντο.
Το βασικό μέρος του εξώφυλλου καταλαμβάνει ένας άνδρας με τρία κεφάλια. Τα τρία κεφάλια συμβολίζουν τα τρία μέλη του συγκροτήματος ενώ η στάση του άνδρα παραπέμπει στον Βιτρούβιο Άνδρα του Da Vinci με την αισθητική προσέγγιση που έκανε ο Motter είναι πολύ κοντά σε αυτή του H.R.Giger. Ειδικά το φόντο με τα ελατήρια, κυλίνδρους και Περιμετρικά του μεταλλικού κύκλου που περιβάλλει τον σκελετό του άνδρα, υπάρχει μια μεταλλική ράβδος με σύμβολα που στην πραγματικότητα δεν λένε τίποτε και ο δημιουργός τα έβαλε για …εφέ!
Τέλος, γύρω γύρω από το εξώφυλλο υπάρχει μια πορτοκαλί φάσα που μπήκε την τελευταία στιγμή για να τονιστεί το εξώφυλλο όταν αυτό φθάσει στα καταστήματα δίσκων και να μπορεί να διακρίνεται εύκολα ανάμεσα από τα άλλα εξώφυλλα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου