VELVET REVOLVER: ΜΕ ΑΡΩΜΑ GUNS 'N' ROSES ΑΛΛΑ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΗΧΟ


 Η δημιουργία των Velvet Revolver, αποτέλεσε την πιο μεγάλη ελπίδα για να έχουμε ένα συγκρότημα κοντά στον ήχο των Guns’n’Roses καθώς η συνύπαρξη του Slash που μόλις είχε διαλύσει τους για δεύτερη φορά τους Slash's Snakepit, με τον Duff McKagan που έπαιζε με τους 10 Minute Warning και τον ντράμερ Mutt Sorum που είχε επιστρέψει στους Cult, »μύριζε» πολύ Gunners. Ο Slash, μετά τη διάλυση των Slash’s Snakepit έπαιζε με τον πρώην ντράμερ των The Black Crowes, Steve Gorman κι έναν άγνωστο μπασίστα και μάλιστα, ένα από τα τραγούδια που έπαιζαν ήταν και μια πρώιμη μορφή του "Falling to Pieces". Την αφορμή για να αρχίσουν οι συζητήσεις για ένα νέο συγκρότημα, έδωσε η tribute συναυλία στη μνήμη του καλού ντράμερ Randy Castillo που είχε πεθάνει από καρκίνο το 2002. Στην tribute συναυλία έπαιξαν οι Slash, McKagan και Sorum και αμέσως μετά με την παρουσία του τραγουδιστή των Buckcherry, Josh Todd και του πρώην κιθαρίστα και πάλι των Buckcherry, Keith Nelson, άρχισαν εντατικές πρόβες. Σε μια συναυλία του συγκροτήματος των Loaded, ο McKagan γνωρίζει τον κιθαρίστα Dave Kushner στον Slash, με τον οποίο ήταν φίλοι στο Δημοτικό και Λύκειο! Ο Slash τον προσκάλεσε να τζαμάρουν μαζί τους» φέρνοντας την θετική αύρα του» και πράγματι, ταίριαξαν. Στις πρόβες για 2 εβδομάδες ήταν κι ο πρώην  συνοδοιπόρος τους στους Guns N' Roses, Izzy Stradlin αλλά δεν μπόρεσαν να συνυπάρξουν. 

ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗ

 Έχοντας καταλήξει στην άποψη ότι θα προχωρήσουν, άρχισαν να χρησιμοποιούν το όνομα The Project  και να κάνουν auditions για τραγουδιστή. Από τις πρόβες τους πέρασαν οι Kelly Shaefer (Atheist, Neurotica), ο Stephen Shareaux των Kik Tracee που η φωνή του φέρνει πολύ σε Axl Rose, o Steve Ludwin των Carrie και Little Hell, ο Todd Kerns πρώην Age of Electric, ο Sebastian Bach πρώην Skid Row,ο Shawn Albro των U.P.O., με τον Myles Kennedy πρώην The Mayfield Four να μην αποδέχεται την πρόσκληση για audition που του έκανε ο Sorum. Οι auditions των Project είχαν μαθευτεί σε όλη την πιάτσα κι ο τραγουδιστής των Stone Temple Pilots,  Scott Weiland που γνωριζόταν με τον McKagan από το ίδιο γυμναστήριο, έστειλε 2 cd τα οποία τράβηξαν την προσοχή τους. Δεν έφθανε όμως μόνο η γνωριμία τους από το γυμναστήριο αφού και οι συζυγοί τους (Susan Holmes του Duff και Mary Frosberg του Scott) γνωριζόντουσαν μεταξύ τους και βοήθησαν με τον τρόπο τους στην επαφή. Εξ΄άρχης γνώριζαν ότι η πρόσληψή του έχει ένα ρίσκο καθώς ο Weiland ήταν εθισμός στα ναρκωτικά και είχε συλληφθεί αρκετές φορές για χρήση αλλά διέφερε από όλους όσους είχαν ακούσει. Η ερμηνεία του και η σκηνική παρουσία του ήταν έξω από τα συνηθισμένα hard rock κλισε. »Κάναμε αυτή την επιλογή γιατί θας στρήριζε το μουσικό δρόμο που θέλαμε να πάρουμε» δήλωσε στο περιοδικό Classic Rock o Slash εκείνη την εποχή.  Μάλιστα τη χρονιά που ηχογραφούσαν, είχε συλληφθεί δύο φορές και βρισκόταν υπό παρακολούθηση! Με παραγωγό τον Nick Raskulinecz, ηχογραφούν το "Set Me Free"(σ.σ. που αργότερα βρέθηκε στον πρώτο δίσκο τους) και μια διασκευή του "Money" των Pink Floyd τραγούδια που χρησιμοποιήθηκαν στα soundtracks των ταινιών Hulk και The Italian Job. Με τον Weiland τραγουδιστή, το συγκρότημα υπάρχει αλλά πρωτοφανές για την εποχή και το ειδικό βάρος των ονομάτων τους, δεν έχουν συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρεία αλλά κι ούτε  management. Μάλιστα, δεν είχαν καταλήξει ούτε στο όνομα και υποχρεώθηκαν όταν το τραγούδι “Set me Free” συμπεριλήφθηκε στο soundtrack  της ταινίας The Hulk.
ΠΩΣ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ VELVET REVOLVER
Το πρώτο συνθετικό προήλθε από το μια ταινία που είχε παρακαλουθήσει ο Slash, όπου είχε ακούσει τη λέξη Revolver που του άρεσε γιατί είχε διπλό νόημα: Από τη μια ήταν όπλο κι από την άλλη τίτλος δίσκου των Beatles (σ.σ. το Revolver κυκλοφόρησε το 1966 και είναι ένα υπέροχο ψυχεδελικό άλμπουμ). Όταν τους πρότεινε το Revolver, ο Weiland αντιπρότεινε το Black Velvet Revolver, συνδυάζοντας το μαλακό του βελόδου με το άγριο του όπλου. Τελικά κατέληξαν στο Velvet Revolver με πρώτη εμφάνισή τους με αυτό το όνομα στο El Rey Theatre του Λος Άντζελες.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΚΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ



Η …ύπαρξή τους έχει αρχίσει να διαρρέει στο τύπο και ο πρώτος που δείχνει ενδιαφέρον είναι ο Clive Davis πρώην Πρόεδρος της Columbia Records, ιδρυτής και Πρόεδρος της Arista Records (από το 1975 έως και το 2000),CEO της RCA Music Group!!!! Ο οποίος τηλεφωνεί στον Slash και του λέει να κλείσουν να παίξουν σε ένα club για να έλθει από τη Νέα Υόρκη στο Λος Άντζελες να τους δει. Αμέσως μετά τη συναυλία που παρακολούθησε, τους υπέγραψε και το καλοκαίρι του 2003 ξεκινούν τις ηχογραφήσεις του πρώτου άλμπουμ τους που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2004 με τίτλο Contraband (No1 Αμερική, Νο11 Μ.Βρετανία), φθάντας συνολικές πωλήσεις 3.000.000 αντίτυπα μόνο στην Αμερική.  «Είχαμε γράψει 50 τραγούδια για να διαλέξουμε μόνο 13 για το Contraband που το καθένα είναι είναι ξεχωριστό από το άλλο» λέει ο Slash. Τρία όμως είναι αυτά που ξεχωρίζουν: Το “Slither”, γραμμένο στο ύφος των Stone Tempel Pilot(STP), το «Falling to Pieces” που είναι το καλύτερο του δίσκου και το "Set Me Free" που ήταν το πρώτο single που κυκλοφόρησε (σ.σ. τότε ακόμα κυκλοφορούσαν cd singles). Σε αυτά, να προσθέσω το “Suckertrain Blues” που ανοίγει το άλμπουμ.. Εκείνο που κατάφεραν οι VP ήταν να ξεφύγουν από τη μεγγένη των Guns’n’Roses, να εκμεταλλευτούν τον ήχο του David Krushner και την ποιότητα του Weiland (σ.σ. άσχετα αν εμένα δεν μου αρέσει καθόλου) και να παρουσιάσουν ένα σύγχρονο άλμπουμ.   

OI…NICKELBACK ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΕΣ ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ
Εκείνη την εποχή,στην Αμερική γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία οι Nickelback και πολλοί συνέκριναν τον ήχο των VL με αυτόν των Nickelback. Πολύ χαρακτηριστικό είναι αυτό που διηγείται ο Duff McKaga με την εμπειρία του από μια συναυλία του καναδέζικου συγκροτήματος.»Είχαμε προσλάβει σπίτι μια κοπέλλα από την Γουατεμάλα για να κρατάει τα παιδιά μας, όταν ζήτησε ένα βράδυ να πάρει ρεπό για να πάει να δει τους Nickelback. Σκέφτηκα να πάω κι εγώ μαζί της για να τους δω και δεν τους άντεξα! Της έδωσα χρήματα για να επιστρέψει με ταξί και έφυγα απαό τη συναυλία. Δεν ‘έχω τίποτεπροσωπικό μαζί τους αλλά δεν ακούγονται!» λέει ο Duff.
Εκείνο που αντιμετώπισε αμέσως ο Weiland ήταν οι αναπόφευκτες συγκρίσεις  με τον Axel Rose. Σχεδόν η πρώτη ερώτηση που του έκαναν ήταν σχετικά με τον Axel και το αστείο, όπως λέει ο Slash ήταν ότι αυτοί που ρωτούσαν δεν είχαν δει live τους Guns’n’Roses αλλά κι ούτε τους VP! «Στον κόσμο ήταν σχεδόν αδύνατον να καταλάβει ότι είμαστε ένα καινούργιο συγκρότημα, με καινούργιο ήχο, με καινούργθα τραγούδια και με δική μας προσωπικότητα» λέει. Κι έχει δίκιο, αλλά άντε μπες στο μυαλό του κάθε fan (σ.σ. όπως και στο δικό μου που ποτέ δεν μου άρεσαν οι VR, αφού περίμενα να ακούσω κάτι κοντά στους Guns).


TO VIDEO TOY “FALLING TO PIECES”
To "Fall to Pieces" (No 67 Αμερική, Νο 32 Μ.Βρετανία) είναι μακράν το καλύτερο τραγούδι του δίσκου με τους στίχους του να είναι αυτοβιογραφικοί,εξιστορόντας, οπτικά καΙ μουσικά, το βαρύ πρόβλημα του Weiland" με τα ναρκωτικά. Στο video εμφανίζεται και η γυναίκα του Mary Forsberg με την οποία γνωρίστηκε σε ένα πρακτορείο μοντέλων όπου εργαζόταν κι αυτός σαν μοντέλο. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Forsberg τον βοήθησε σε όλες τις μάχες του κατά των ναρκωτικών. Στο video τον εμφανίζει να κινδυνεύει μετά από μια υπερβολική δόση αλλά τον σώζει ο Duff.
TO EP TO LIBERTAD ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ

Η περιοιδεία για την προώθηση του Contraband διαρκεί 19(!) μήνες και στις 25 Ιουνίου 2005 εμφανίζονται και στο Rockwave μαζί με Black Sabbath και Black Label Society. O Kushner δεν μπόρεσε να βγάλει ολόκληρη την περιοδεία γιατί είχε πρόβλημα με αλκοόλ και ναρκωτικά ενώ και ο Weiland παρουσίασε τέτοια συμπτώματα αλλά έβγαλε ολόκληρη την περιοδεία. Λίγ πριν μπουν στο studio για να ξεκινήσουν να ηχογραφούν το δεύτερο άλμπουμ τους, κυκλοφόρησαν το EP Melody and the Tyranny με 2 κομμάτια από το επερχόμενο άλμπουμ, την αδιάφορη διασκευή τους στο "Psycho Killer" των Talking Head και τη live ηχογράφηση του "Do It for the Kids" (από το πρώτο άλμπουμ). To ΕP κυκλοφόρησε σε περιορισμένη έκδοση και σήμερα είναι δυσέρευτο.  
Αρχικά ήθελαν το δεύτερο άλμπουμ τους να βασίζεται σε μια κεντρική ιδέα, (concept) αλλά άλλαξαν γνώμη και προχώρησαν με τα τραγούδια να είναι στιχουργικά ανεξάρτητα μεταξύ τους. Αρχικά παραγωγός ήταν ο Rick Rubin αλλά το βεβαρυμένο πρόγραμμά του δεν του άφηνε χρόνο να ασχοληθεί μαζί τους όπως αυτοί ήθελαν και μετά από πρόταση του Weiland, προσέλαβαν τον Brendan O'Brien. Βρισκόμαστε πλέον στο 2007 και ο Weiland έχει αρχίσει να πιστεύει ότι οι Slash/ Duff και Sorum σχεδιάζουν μια επανασύνδεση των Guns N' Roses, πράγμα που δεν συνέβαινε κι αφού πήρε τις αναγκαίες διβεβαιώσεις, συνέχισε! Τον Ιούλιο του 2007 κυκλοφόρησε το Libertad (Νο5 Αμερική, Νο 6 Μ.Βρετανία) με πρώτο single το "She Builds Quick Machines" να αποτυγχάνει εμπορικά όπως και τα άλλα 2 που ακολούθησαν και τις κριτικές να μην είναι τόσο καλές όσο στην περίπτωση του Contraband. Η περιοδεία που ακολούθησε είχε κάποια προβλήματα με σημαντικότερο την ακύρωση των συναυλιών στην Ιαπωνία λόγω άρνησης να τους χορηγήσουν visas όπως και την ακύρωση της αυτραλέζικης περιοδείας λόγω εισαγωγής του Weiland σε κέντρρο απεξάρτησης. Το 2008 κατάφεραν και περιόδευσαν σε Ευρώπη και Αμερική για να φθάσουμε στις 20 Μαρτίου όπου κατά τη διάρκεια της συναυλίας του στη Γλασκώβη ο Weiland ανακοίνωσε μέεσω του μικροφώνου στον κόσμο ότι αυτή ήταν η τελευταία περιοδεία τους, χωρίς να γνωρίζει ότι ήταν υπό απόλυση μετά τα προβλήματα που είχε με τα ναρκωτικά! Ο Weiland αποχώρησε μόνος του και ο Slash διέψευσε τον πρώην τραγουδιστή, λέγοντας ότι οι VR θα συνεχίσουν με καινούργιο τραγουδιστή. Τα ονόματα των υποψηφίων είδαν το φως της δημοσιτητα με πρώτο αυτό του Myles Kennedy (Alter Bridge) που ήταν ήδη γνωστός του Slash για να ακολουθήσουν αυτό του Lenny Kravitz, του Chester Bennington (Linkin Park), του Steve Isaacs (πρώην Skycycle/the Panic Channel), του Royston Langdon (Spacehog), του Donovan Leitch (Camp Freddy) και πάλι του Sebastian Bach.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο DAVE KUSHNER
Σίγουρα ο πιο άγνωστος Velvet Revolver είναι ο δεύτερος κιθαρίστας τους, Dave Kushner που γνωρίζεται με το Slash από τα μαθητικά τους χρόνια αφού ήταν συμμαθητές στο Bancroft junior school. Έπαιξε με τους Electric Love Hogs, Infectious Groves, Spread (συγκρότημα που είχε σχηματίσει ο τραγουδιστής των Jane’s Addicition, Dave Navvaro) αλλά και Loaded. Σ όλες τις συνεντεύξεις του μιλάει με τα καλύτερα λόγια για τον Slash, περιγράφοντας μάλιστα ένα περιστατικό όπου είχε πάει στον οδοντρίατρο και στο ίδιο όροφο του κτηρίου τον συνάντησε. Τον ρώτησε τι έκανε εκεί, νομίζοντας ότι πηγαίνει στον οδοντιάτρο αλλά ο Slash πήγαινε στο διπλανό γραφείο όπου στεγαζόταν ο δικηγόορος που είχε αναλάβει το συμβόλαιο διάλυσης των Guns and Roses.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Οι Velvet Revolver δεν με άγγιξαν ποτέ. Σίγουρα το “Falling to Pieces” είναι ένα πολύ όμορφο τραγούδι αλλά αυτό δεν μου φτάνει. Ανήκω στην κατηγορία αυτών που περίμεναν να ακούσουν μια φυσική συνέχεια των Gunners, αλλά δεν…. Τι άκουσα; Ένα post punk, alternative ήχο που ήταν πολύ κοντά σε συγκροτήματα τύπου Stone Temple Pilots, Loaded (του Duff) και Jane’s Addicition. Ότι χειρότερο για εμένα! Αναπόφευκτες οι συγκρίσεις με Guns αλλά από την άλλη πλευρά τι περιμένεις όταν ακούς Slash! Για την εποχή τους, αυτός ήταν ο ήχος που έπρεπε να είχαν και καλά έκαναν, αλλά εμένα δεν με άγγιξαν.
Στο δεύτερο άλμπουμ τους, το στυλ τους έγειρε περισσότερο προς Stooges με πιο επιθετικό παίξιμο από τον Slash και παθιασμένη ερμηνεία από τον Weiland αλλά και πάλι δεν μου είπαν τίποτε. Σίγουρα το πρώτο ομότιτλο προσωπικό άλμπουμ του Slash έχει τις βάσεις του σε αυτά τα 2 άλμπουμ κι ακόμα περισσότερο τα 3 άλμπουμ που ηχογράφησε με τους Slash feat. Myles Kennedy & The Conspirators τα οποία τα έχω στη δισκοθήκη μου για συλλεκτικούς και μόνο λόγους!


ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΤΑ
Το 2011 οι Slash, McKagan και Sorum έπαιξαν στο τραγούδι της Macy Gray (σπουδαία soul φωνή) "Kissed It όπου μάλιστα αν και τρίο εμφανίζονται σαν Velvet Revolver.
Με μεγάλη καθυστέρηση, κυκλοφόρησε το 2010 το DVD Live In Houston με βιντεοσκοπημένη συναυλίας του 2004.
O Slash το 2008 άρχισε να δουλεύει το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ που πήρε καλές κριτικές
 Ο McKagan έπαιξε περιστασιακά με τους Alice in Chains σαν δεύτερος κιθαρίστας! Μετά επανασυνδέθηκε με τους Loaded και κυκλοφόρησαν το EP Wasted Heart. Περιπλανήθηκε παίζοντας από εδώ κι από εκεί ώσπου να φθάσουμε στο 2016 και μαζί με τον Slash να επιστρέψουν στους Guns’n’Roses.
Ο πιο αθόρυβος Velvet Revolver, o κιθαρίστας Dave Kushner, συνεργάστηκε με τον κιθαρίστα/τραγουδιστή των Scars on Broadway, Franky Perez στους DKFXP κι έκανε διάφορες συμεμτοχές χωρίς κανένα ενδιαφέρο.
Στις 3 Δεκεμβρίου 2015 ο Weiland βρέθηκε νεκρός στο tour bus κατά τη διάρκεια περιοδείας του συγκροτήματος του Wildabouts, βάζοντας τέλος σε κάθε συζήτηση για επανασύνδεση. Ήταν μόλις 48 ετών.

TRIVIA

  • Ο 88χρονος σήμερα Clive Davis είναι μια αλεπού της δισκογραφίας και μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στη βιομηχανία του δίσκου. Με μάτι κι αυτί που έκοβε, ανακάλυψε και υπέγραψε καλλιτέχνες όπως Janis Joplin with Big Brother and the Holding Company, The Electric Flag, Santana, Bruce Springsteen, Chicago, Billy Joel, Blood, Sweat & Tears, Aerosmith, Aretha Franklin, Dionne Warwick, Patti Smith, The Outlaws, Eric Carmen, Earth Wind and Fire, The Bay City Rollers, Exposé, Taylor Dayne, Ace of Base, Air Supply, Ray Parker, Jr. and Raydio, and Alicia Keys και  Whitney Houston, για να αναφέρω μερικούς. Το 1973 απολύθηκε από την Coloumbia γιατί αναμείχθηκε σε υπεξαίρεση και συνέχισε την καριέρα του στην RCA.
  • Ενδιαφέρον να τους υπογράψουν είχαν δείξει και οι Warner Bros, Chrysalis και Elektra Records.
  • Μετά τη διάλυσή τους, ο Kushner είχε δηλώσει ότι ο υποψήφιος που έφθασε που είχε επιλεχθεί το 2008 ήταν ο κιθαρίστας/τραγουδιστής των Scars on Broadway, Franky Perez αλλά γενικά το project VL δεν προχώρησε.
  • To Contraband έχει κυκλοφορήσει σε 3 διαφορετικές εκδόσεις, η κάθε μια με διαφορετικό χρώμα (μαύρο, κόκκινο κι άσπρο)


ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
7/2/21

Share on Google Plus
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ BLOGGER
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ FACEBOOK

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

contact form

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *