IRON MAIDEN/AIRBOURNE: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ 16/7/22.Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ


Από την πρώτη ημέρα που ανακοινώθηκε, ήταν η συναυλία της χρονιάς. Και πράγματι, το ζεστό απόγευμα του Σαββάτου 16 Ιουλίου, όλοι οι δρόμοι που οδηγούσαν στΟ Ολυμπιακό Στάδιο είχαν κατακλιστεί από κυρίως νέους που φορούσαν μαύρες μπλούζες .Ακριβώς στις 18:30 βγήκαν οι Γερμανοί Lord of the Lost, που έπαιξαν ένα gothic/industrial/metal και ήταν πραγματικά πολύ αδιάφοροι. Οι Αυστραλοί Airbourne, είχαν μπόλικη ενέργεια, έναν αεικίνητο κιθαρίστα/τραγουδιστή, τον Joel O’Keeffe, έναν ήχο πολύ κοντά σε αυτό των AC/DC αλλά τη σκηνή ΔΕΝ τη γέμισαν. Καλοί για club αλλά για τέτοιου είδους συναυλία, απλά ήταν ένα support συγκρότημα που προσπάθησε!


Εν μέσω αποθέωσης, ακριβώς στις 9, οι Iron Maiden ξεκίνησαν με 3 τραγούδια από το τελευταίο άλμπουμ τους, τα Senjutsu, Stratego και το εμφανώς καλύτερο Writing on the Wall για να συνεχίσουν με τα πιο γνώριμα Revelations, Blood Brothers και το πάντα αγαπημένο μου Sign of the Cross. Πρώτη παρατήρηση: Παίζουν ένα κλικ πιο αργά απ΄ότι στην Μαλακάσα πριν 3 χρόνια κι ακόμα κι από το δίσκο. Δεύτερη παρατήρηση: Μου δίνουν την εντύπωση ότι (ελαφρά) διεκπαιρεωτικοί.  Με το κοινό να είναι απλά ενθουσιασμένο κι όχι …αλλοπαρμένο, φθάνουμε στο Flight of Icarus με το σκηνικό να αλλάζει και τον Bruce να  βγαίνει με το φλογοβόλο, ενώ στα Fear of the Dark και Hallowed Be Thy Name, είχαμε πραγματικά μια συναυλία Iron Maiden με τον κόσμο να τραγουδά.  Και φθάνουμε στην πέτρα του σκανδάλου, που είναι το The Number of the Beast, όπου πριν προλάβει να τραγουδήσει το πρώτο κουπλέ, ο Dickinson τα παίρνει με κάποιον από μπροστά που έχει ανάψει ένα καπνογόνο (είχαν ανάψει κι άλλα στην αρένα), τον βρίζει"You f*cking c*nt I'm singing"! και φεύγει από τη σκηνή(!) με τους άλλους να συνεχίζουν να παίζουν. Επέστρεψε αμέσως μετά, με την ατμόσφαιρα από το συγκρότημα να είναι βαριά και το επεισόδιο να έχει επηρεάσει τη διάθεση όλων μας, που δεν είχαμε καταλάβει τι ακριβώς είχε συμβεί.

Βέβαια τα καπνογόνα συνέχισαν να ανάβουν, αλλά η συνταγή είχε χαλάσει.  Trooper, Clansman (στο τέλος του The Clansman ο Dickinson, ζήτησε να παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες σε ένα νεαρό που ήταν στις πρώτες σειρές και είχε πρόβλημα) και Run to the Hills ήταν τα 3 τραγούδια του πρώτου encore για να κλείσουν με το  Aces High με το αεροπλάνο να κρέμεται στη σκηνή. Στο τέλος, ο Harris χαιρετούσε το κοινό, έναν προς έναν(!) που ήταν μπροστά στη σκηνή και παρ΄όλη ανακοίνωση ΔΕΝ γέμισε την Standing A. Αντίθετα! ΤΙ ΕΙΔΑ ΕΓΩ: Στο in.gr γράφτηκε ότι ο κόσμος ήταν …50.000, νούμερο έξω από την πραγματικότητα. Αντίθετα στο Sport-fm, γράφτηκε 40.000, που πλησιάζει την πραγματικότητα. Η δικοί μου υπολογισμοί δεν ξεπερνούν  τις 36.000 (το πάνω διάζωμα ήταν κλειστο).
τό0


ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΠΝΟΓΟΝΑ:
Σίγουρα ο Dickinson έχει δίκιο να διαμαρτύρεται αλλά με τον τρόπο που το έκανε, το έχασε. Αφού είχε πρόβλημα, ας το έλεγε από την αρχή κι όχι να φύγει από τη σκηνή! Τι στο καλό, καπνογόνο ήταν (ήταν πολύ κοντά του) κι αυτός τραγουδιστής σε heavy metal συγκρότημα είναι, δεν τραγουδάει στη Λυρική Σκηνή. Κάπου διάβασα, ότι πιθανόν να έχει πρόβλημα λόγω καρκίνου που πέρασε στο παρελθόν. Κατανοώ απόλυτα, αλλά ρωτώ, δεν έχει πρόβλημα με το φλογοβόλο και τις φωτιές που πετάγονται στη σκηνή;  Διαβάζοντας, το fb ΟΛΟΙ αναλώθηκαν στο καπνογόνο και στην αντίδραση του Dickinson. ΚΑΝΕΙΣ στη συναυλία. Χάσαμε το δάσος και βρήκαμε το δένδρο.   

  ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΗΝΗ: Θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον 1 μέτρο ψηλώτερη.
 Κείμενο: Αλέξανδρος Ριχάρδος

Φωτογραφίες: Γιάννης Μπίθας

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment
  1. Θεωρω οτι στις συναυλιες αυτες , σε τεραστιους ανοιχτους χωρους , σπανια εως ποτε ο ηχος ειναι καλος . Μοιαζει σαν δυναμομενο τρανζιστορ που διαχεεται . Επιπλεον η ορατοτητα λογω της αποστασης ειναι πολυ περιορισμενη με αποτελεσμα στην ουσια να βλεπεις απο τις οθονες . Πιο πολυ μοιαζουν με event /μαζωξη παρα μουσικες εκδηλωσεις .

    Εχω την εντυπωση οτι ολες αυτες οι 'κλασσικες ' μπαντες εχουν φτασει στα ορια τους , εχουν αρχισει να πατανε τις γραμμες της γραφικοτητας ειδικα οταν μιλαμε για εξαντλητικα tour . Επειδη ακομα υπαρχει 'ψωμι' (κονομα δηλαδη) και επειδη υπαρχει ελλειψη αναλογων ονοματων , 'αλληλοτραβιουνται ΄ και πολλες φορες εκθιθονται .

    Εχω και μια υποψια οτι αυτο συμβαινει και για το πιο 'ηλικιωμενο ΄ μερος του κοινου ,δηλαδη οι συναυλιες αυτες ειναι η 'αναγκη ' αποδειξης οτι 'ειμαστε ακομα ζωντανοι ' και οχι επειδη ξερουν οτι θα ακουσουν κανενα καλο ηχο . Συμπωματικα την μερα εκεινη ημουν σε χωρο κοντα στο Οακα και εβλεπα να περναει 'κοινο ΄ προς την συναυλια . Αναμεσα στις ετεροκλητες κατηγοριες , αναγνωριζα τους 'συνομιλικους ' που πηγαιναν με το υφος του 'χρεους ' , αφου ηρθαν οι Maiden πρεπει να παμε , σαν ιερο χρεος στην μουσικη ιστορια τους .

    Ενα ξεσπασμα του τραγουδιστη που ειδα στο youtube , για μενα ειναι απαραδεκτο .Τα καπνογονα δεν θα επρεπε να υπαρχουν γιατι ενοχλουν οχι μονο τον τραγουδιστη αλλα και το κοινο . Ο τροπος αντιδρασης ομως θα επρεπε να ειναι πιο κοσμιος , ουτε αυτος ειναι ο επαναστατης χωρις αιτια αλλα ο tatooed millionaire και το μεγαλο μερος του κοινου δεν ειναι οι murders in the rue morque αλλα οι μεσηλικες οικογενειαρχες και συνταξιουχοι 'rockers ' . Να το βρασω το φλεγματικο χιουμορ και τις παρουσιασεις βιβλιων ...

    Οσο για το 'τραγουδι ' που τους ζητανε και δεν παιζουν , δεν ξερω αν το ειχαν η οχι στο σετ λιστ τους ποτε , εφοσον σε μια χωρα τους το ζητανε θα μπορουσαν να το περιλαβουν αλλα πολυ απλα , δεν τολμανε . Χωρις πολλα πολλα , ειναι διπλωματες και ισχυει αυτο με τις 'μεντες ' . Μην εχουμε καμια διαμαρτυρια και καμια 'συνεπεια ' οικονομικη . Το γραψατε το κομματι ? Σας το ζητανε στην Ουγκαντα ? το παιζετε .Τι πιο απλο , unplugged 2 στροφες .
    Αυτοι κοντευουν να το αναφερουν με κωδικα μηπως τους την πει κανεις , WC στο βαθος δεξια .

    ΑπάντησηΔιαγραφή