APRIL WINE: ΕΠΑΙΞΑΝ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ MONSTERS OF ROCK ΤΟΥ DONINGTON!


Οι April Wine κατάγονται από την επαρχία Nova Scotia του Καναδά, με δεκαέξι στούντιο δίσκους (!)στο ενεργητικό τους. Ξεκίνησαν στα τέλη του 1969, όταν οι αδελφοί David και Ritchie Henman (κιθάρα/τραγούδι και τύμπανα αντίστοιχα) συμπορεύτηκαν με τον εξάδελφό τους Jim (μπάσο/τραγούδι) και τον φίλο τους Myles Goodwyn (τραγούδι/κιθάρα).  Τ’ όνομα April Wine επιλέχθηκε απλώς και μόνο επειδή οι δύο λέξεις ηχούσαν/ακούγονταν ευχάριστα μαζί. Σε σύντομο διάστημα μετακόμισαν στο Μόντρεαλ όπου υπέγραψαν με την Aquarius Records.


H πρώτη κυκλοφορία με τίτλο τ’ όνομά τους (1971) ανέδειξε την σύνθεση του Goodwyn ‘’Fast Train’’, η οποία ακούστηκε από τα ραδιόφωνα αρκετά και ήταν ο κύριος λόγος για να τους βοήθησε να ηχογραφήσουν τα επόμενα τραγούδια τους ενώ ο Jim Clench αντικατέστησε τον Jim Henman στο μπάσο. Με την βοήθεια του παραγωγού Ralph Murphy δούλεψαν εντατικά ώστε να γίνουν γνωστοί και η κυκλοφορία του δίσκου ‘’On Record’’ (1972) έκανε γνωστή την μπάντα στην αγορά των H.Π.Α. Η διασκευή τους στο ‘’You Could Have Been a Lady’’ των Hot Chocolate έφθασε στην κορυφή στην γενέτειρά τους και στο Top 30 στις Η.Π.Α όπου και παρέμεινε για ένδεκα εβδομάδες. Εκμεταλλευόμενοι την επιτυχία τους, κυκλοφόρησαν ακόμη έναν επιτυχημένο μικρό δίσκο την διασκευή τους στο ‘’Bad Side of the Moon’’ των Elton John/B. Taurin με τον Myles Goodwyn να αναδεικνύεται σε βασικό συνθέτη πλέον. Το μέλλον προβλεπόταν λαμπρό για τους April Wine μετά την απονομή Χρυσού Δίσκου για το ‘’On Record’’. Με τον ίδιο παραγωγό δουλεύουν για την επόμενη κυκλοφορία τους αλλά πριν την ολοκλήρωση των ηχογραφήσεων αποχώρησαν οι αδελφοί Henman, αφήνοντας τον Goodwyn το μοναδικό αυθεντικό μέλος. Ο τελευταίος μαζί με τον μπασίστα Clench αποφασίζουν να συνεχίσουν και μετά από ακροάσεις στρατολογούν τους Jerry Mercer (τύμπανα) και Garry Moffet (κιθάρα), με την βοήθεια των οποίων ολοκλήρωσαν το ‘’Electric Jewels’’ (1973).
Ο δίσκος παραμένει ανάμεσα στους αγαπημένους των οπαδών με πιο γνωστά τραγούδια τα ‘’Weeping Widow’’, ‘’Just Like That’’και ‘’Lady Run Lady Hide’’ ενώ αναδεικνύει την δυναμική του συνθετικού διδύμου Goodwyn & Clench. Την κυκλοφορία του δίσκου διαδέχτηκε η περιοδεία The Electric Adventure στην οποία, για πρώτη φορά, χρησιμοποιήθηκαν ειδικός φωτισμό και πυροτεχνικές επιδείξεις ως αναπόσπαστο μέρος της παράστασης, ένα χαρακτηριστικό που θα αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές  στα χρόνια της μεγάλης επιτυχίας τους. Ακολούθησε το διπλά πλατινένιο στον Καναδά ‘’Stand Back’’ (1975), με πιο γνωστά κομμάτια τα ‘’Tonight Is A Wonderful Time To Fall In Love’’ και ‘’ I Wouldn’t Want To Lose Your Love’’ αλλά εξίσου ενδιαφέροντα και τα υπόλοιπα, με το ‘’Oowatanite’’ να παραμένει ανάμεσα στα πιο δημοφιλή τραγούδια που ηχογράφησε ποτέ η μπάντα. Ήταν η σειρά του Jim Clench ν’ αποχωρήσει. Στην θέση του ήλθε ο Steve Lang.
Την τεράστια επιτυχία τους στην γενέτειρα  σηματοδότησαν την απονομή πλατίνας - για πρώτη φορά σε μπάντα του Καναδά –  με βάση τις προ-παραγγελίες  μόνον του επόμενου δίσκου  ‘’The Whole World’s Goin’ Crazy’’ (1976), ο οποίος περιείχε την επιτυχία τους ‘’Like A Lover, Like A Song’’ και την κριτική αποδοχή και επιτυχία (πλατινένιος) τόσο του έκτου στη σειρά στούντιο δίσκου ‘’Forever for Now ‘’ (1977), όσο και του σημαντικότερου σε πωλήσεις μικρού δίσκου που έχει κυκλοφορήσει η μπάντα μέχρι σήμερα, ‘’You Won’t Dance With Me’’. Το 1977 απεδείχθη σημαντικό έτος για τουςApril Wine καθώς το συγκρότημα επελέγη να εμφανιστεί σε φιλανθρωπική εκδήλωση στο κλαμπ El Mocambo του Τορόντο στις 4 και 5 Μαρτίου, μαζί μ’ ένα ακόμη σχήμα με τ’ όνομα "The Cockroaches". Οι Κατασαρίδες δεν ήταν άλλοι από τους Rolling Stones. Το μυστικό διέρρευσε και πλήθος συγκεντρώθηκε στον χώρο. Κάποια από τα τραγούδια που έπαιξαν οι Stones αποτέλεσαν την τρίτη πλευρά στο ‘’Love You Live’’ (1977) ενώ οι April Wine, με τον εξοπλισμό των Stones ηχογράφησαν τις εμφανίσεις τους που κυκλοφόρησαν με τον τίτλο  ‘’Live At The El Mocambo’’
(1977). Το στούντιο τραγούδι ‘’She’s No Angel’’ που συμπεριελήφθη στον δίσκο έγινε επιτυχία στην πατρίδα τους.
Μετά την κυκλοφορία του live και πριν την καλοκαιρινή περιοδεία, πέμπτο μέλος προσετέθη στην μπάντα. Ο Brian Greenway έδωσε πρόσθετη ευελιξία καθώς έγραφε κομμάτια, τραγουδούσε και πρώτα φωνητικά, έπαιζε φυσαρμόνικα, αλλά η μεγαλύτερη συνεισφορά του ήταν στην κιθάρα, καθώς απελευθέρωσε τον Goodwyn, ο οποίος ήταν εξαιρετικός πληκτράς, και με νέες ενορχηστρώσεις  για τρεις κιθάρες έδωσαν νέα δυναμική σε στούντιο δίσκους και συναυλίες. Η κυκλοφορία του έβδομου δίσκου (‘’First Glance’’ 1978, πρώτος χρυσός έξω από τα σύνορα του Καναδά) αποδείχθηκε το σημείο καμπής και η κυκλοφορία του ‘’Roller’’ στους μικρούς δίσκους η απαρχή για την διεθνή καταξίωση και επιτυχία. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι το ‘’Roller’’ έγινε περιζήτητο τραγούδι από τους ραδιοφωνικούς ακροατές στην πόλη Flint του Michigan, με αποτέλεσμα να καταλήξει σε Top-30 επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες με συνολική παραμονή ένδεκα εβδομάδων στα πρώτα 100.
Εξαργύρωσαν την επιτυχία τους σύντομα καθώς κορυφαία συγκροτήματα όπως οι Rush, Journey & Styx τούς ζήτησαν για τις περιοδείες τους σε αμερικάνικο έδαφος. Γεμάτοι με αυτοπεποίθηση πλέον κυκλοφόρησαν το  υπέρ-επιτυχημένο ‘’Harder...Faster’’ (1979), που χαρακτηρίστηκε ο  πιο ‘’σκληρός’’ δίσκος τους.
Το αμερικάνικο κοινό αγκάλιασε αμέσως το τραγούδι ‘’I Like to Rock’’, ενώ το ‘’Say Hello’’ σκαρφάλωσε στην κορυφή στον Καναδά. Εξαιρετική είναι και η διασκευή τους στο "21st Century Schizoid Man" των King Crimson (σ.σ. ο ‘’σκληρός ήχος’’ που προανέφερα), με την δημοτικότητα των τραγουδιών να κρατούν τον δίσκο στα πρώτα 200 επί συνόλω σαράντα εβδομάδων.
Η σκληρή και επίμονη  δουλειά τους στην πρώτη δεκαετία της διαδρομής τους ξεπληρωνόταν με το ξεκίνημα της δεκαετίας των 80’s.
Τους πρώτους μήνες του 1980 περιόδευαν στις Η.Π.Α. ανοίγοντας για τους Nazareth, με τους διοργανωτές των συναυλιών να μένουν ικανοποιημένοι από την σύμπραξη των δύο συγκροτημάτων. Κάποιοι εξ αυτών αντελήφθησαν ότι με τους April Win  ως headliners θα είχαν καλύτερα αποτελέσματα. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς εμφανίστηκαν στο πρώτο Monsters of Rock στο Donigton με τους Rainbow, Judas Priest, Scorpions, Saxon, Riot και Touch.
Ακολούθησε το ‘’The Nature Of The Beast’’ (1981, Νο. 26 Η.Π.Α., 34 εβδομάδες στα 200 πρώτα), η μεγαλύτερη επιτυχία των Καναδών,  που ηχογραφήθηκε στην Αγγλία μετά το πέρας της Ευρωπαϊκής τους περιοδείας.
Με οδηγό το ‘’Just Between You and Me’’ στους μικρούς δίσκους, ο δίσκος έκανε τεράστια επιτυχία.
Εδώ συμπεριελήφθη και η διασκευή τους στο ‘’Sign of the Gypsy Queen’’ του Lorence Hud, επιτυχία  και για τον ίδιο στον Καναδά το 1972.
Με δυνατά κομμάτια στο ρεπερτόριό τους, η ζήτησή τους για εμφανίσεις σε Καναδά, Ηνωμένες Πολιτείες, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία υπήρξε μεγαλύτερη από ποτέ.
Οι συνεχιζόμενες εμφανίσεις και η κούραση οδήγησαν σε διάλειμμα δεκαοχτώ μηνών, διάστημα στο οποίο ηχογραφήθηκε  το ‘’Power Play’’ (1982). Η περιοδεία που ακολούθησε ήταν η μεγαλύτερη που είχαν επιχειρήσει. Επέστρεψαν στην πατρίδα τους μετά από δύο χρόνια, με sold out συναυλίες.
Ο δίσκος γνώρισε επιτυχία αλλά όχι την κριτική αποδοχή.
Το ‘’Animal Grace’’ υπελογίζετο να είναι το τελευταίο άλμπουμ πριν χωρίσουν τα μονοπάτια τους. Χρειάστηκε μεγάλο διάστημα για την ολοκλήρωση των ηχογραφήσεων ενώ οι σχέσεις μεταξύ των είχαν διαρραγεί. Ο Goodwyn και η οικογένειά του μετακόμισαν στις Μπαχάμες αλλά τα μέλη έσμιξαν εκ νέου για μία αποχαιρετιστήρια περιοδεία στην γενέτειρά τους και έκτοτε ακολούθησαν ξεχωριστούς δρόμους. Χρωστούσαν, όμως, έναν ακόμη δίσκο στην εταιρεία τους. Το ‘’Walking Through Fire’’ (1985) ηχογραφήθηκε με την συμμετοχή των Goodwyn και Greenway από την κλασική σύνθεση με την προσθήκη session μουσικών από το Μόντρεαλ. Η μπαλάντα ‘’Love Has Remembered Me’’ έκανε σχετική επιτυχία. Οι δύο μουσικοί κυκλοφόρησαν σόλο δουλειές τα επόμενα χρόνια. Ο ντράμερ Jerry Mercer σχημάτισε τους Buzz Band. To 1988 o Goodwyn επέστρεψε στο Μόντρεαλ και άρχισε να δέχεται τηλεφωνήματα από τις Ηνωμένες Πολιτείες  για την πιθανότητα ηχογράφησης νέου δίσκου των April Wine.
Ο ίδιος επικοινώνησε με τα υπόλοιπα μέλη για ενδεχόμενη επανένωση της μπάντας. Τελικά, το 1992, μετά από οχτώ έτη, έπαιξαν σε sold out συναυλίες στον Καναδά αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η ζήτηση για να δουν το συγκρότημα υπήρξε έντονη.
Οι Goodwyn, Greenway, Mercer και Clench με τον κιθαρίστα Steve Segal πέμπτο μέλος, κυκλοφόρησαν το ‘’Attitude’’ (1993), που περιείχε την επιτυχία ‘’If You Believe In Me’ , και το ‘’Frigate’’ (1994) πριν την αποχώρηση του Segal το 1995. Για τα διάστημα 1995-200 έκαναν 80-100 εμφανίσεις ανά έτος σε Καναδά και Η.Π.Α. Η αυθεντική σύνθεση κυκλοφόρησε το ‘’“Back To The Mansion”  (2001) και το ‘’Roughly Speaking’’ (2006). Ενδιάμεσα είχαν εμφανιστεί στο ‘’Sweden Rock 2004’’, μαζί με Heart, Foghat, UFO κ.α. O μπασίστας Jim Clench που είχε αποχωρήσει το 2007, απεβίωσε το 2010, ενώ στα τέλη του 2008 αποχώρησε και ο ντράμερ Jerry Mercer. Οι April Wine παραμένουν ενεργοί έως σήμερα. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια εμφανίζονται σε περίπου τριάντα συναυλίες ετησίως.


TRIVIA:•    Ο μπασίστας Jim Clench υπήρξε μέλος και συνθέτης των  Bachman-Turner Overdrive, με συμμετοχή στους δίσκους ‘’Street Action’’ (1978) και ‘’Rock ‘n’ Roll Nights’’ (1979). Επίσης, έπαιξε με τους Loverboy στην πρώτη τους  συναυλία το 1979 στο Βανκούβερ, όταν άνοιξαν την συναυλία των Kiss. Αμέσως μετά αντικαταστάθηκε από τον Scott Smith.
•    Το κανόνι που απεικονίζεται στο εξώφυλλο του δίσκου ‘’Stand Back’’ (1975) χρησιμοποιήθηκε στην περιοδεία για να εκσφενδονίζει κομφετί στο ακροατήριο.
•    Καλλιτέχνες/συγκροτήματα που έχουν  -  επίσης – κυκλοφορήσει δίσκο ηχογραφημένο στο κλαμπ El Mocambo είναι οι Elvis Costello, Steve Ray Vaughan (μετά θάνατον) και οι Amboy Dukes.
•    Ο δίσκος ‘’First Glance’’ (1978) ήταν ο πρώτος που κυκλοφόρησαν για την εταιρεία Capitol.
•    Ο Myles Goodwyn έκανε την παραγωγή στον δίσκο των Καναδών Teaze, ‘’ One Night Stands’’ (1979).
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ

Electric Jewels (1973).
First Glance (1978)
The Nature Of The Beast’ (1981)

Γιάννης 602



Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου