TALISMAN -S/T (1990) Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΣΥΣΤΗΘΕΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ!

 

ΜΙΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Όταν ο μπασίστας Marcel Jacob σχημάτιζε το 1989 τους Talisman, ούτε ο ίδιος φανταζόταν ότι είχε βάλει τις βάσεις για ένα καλό ευρωπαϊκό hard μελωδικό συγκρότημα που θα ηχογραφούσε 7 studio άλμπουμ και θα άφηνε πίσω του μερικά πολύ καλά τραγούδια. Έχοντας μια καλή πείρα στο ενεργητικό του παίζοντας με τους Rising Force του Yngwie Malmsteen αλλά και στο πρώτο προσωπικό άλμπουμ του κιθαρίστα των Europe, John Norum, ο άγνωστος στον πολύ κόσμο Σουηδός μπασίστας, είχε έτοιμο υλικό για το δεύτερο προσωπικό άλμπουμ του Norum, που όμως ο κιθαρίστας απέρριψε. Ο Jacob χρησιμοποιούσε στα demos του τη φωνή του Göran Edman, ο οποίος εκείνη την εποχή ήταν τραγουδούσε με τον Norum, για να βρει δουλειά (σ.σ. ο Edman) στο συγκρότημα του Malmsteen. Έτσι ο Jacob βρίσκεται με τραγούδια που έχει αποδεχτεί εταιρεία να τα κυκλοφορήσει, αλλά δεν έχει τραγουδιστή! Τότε σκέφτηκε τον Αμερικάνο με καταγωγή από το Πουέρτο Ρίκο, Jeff Scott Soto με τον οποίο είχαν ηχογραφήσει μαζί το άλμπουμ 's Marching Out(1985) του Yngwie Malmsteen και είχαν περιοδεύσει μαζί για την προώθηση του. Ο Soto δέχτηκε να τραγουδήσει τα κομμάτια και μάλιστα τότε ο Jacob άλλαξε τον όνομα του συγκροτήματος, που στην ουσία δεν υπήρχε, κι από Guitars On Fire, το έκανε Talisman. Έτσι φθάσαμε στο Φεβρουάριο του 1989 όταν γίνονται οι ηχογραφήσεις των 11 τραγουδιών με τη συμμετοχή των Christopher Ståhl και Mats Lindfors στις κιθάρες, Peter Hermansson ντραμς, Mats Olausson πλήκτρα και τους Jacob και Soto στο μπάσο και τραγούδι.  Κι ενώ όλα δείχνουν ότι το άλμπουμ θα βγει σύντομα στην αγορά, αφού έχει τελειώσει το remix, η δισκογραφική εταιρεία τους Electra (σ.σ. καμία σχέση με την ομόηχη αμερικάνικη δισκογραφική εταιρεία Elektra που ανήκει στον όμιλο της Warner Music, η σουηδική εταιρεία γράφεται με c!) κηρύσσει πτώχευση και οι ταινίες του άλμπουμ μένουν στα ράφια! Ο Soto συνεχίζει την καριέρα του με τους Eyes με τον απογοητευμένο Jacob να πηγαίνει κι αυτός στο Los Angeles και να παίζει κι αυτός στους Eyes, κι έχοντας βάλει στον πάγο τα 11 τραγούδια που είχε ηχογραφήσει. Για καλή του τύχη, ένας υπάλληλος της Electra βρήκε δουλειά σε μια άλλη μικρή και άγνωστη δισκογραφική εταιρεία, την Airplay/Vinylmania, αφού όμως είχε πάρει μαζί τις ταινίες των Talisman, τις οποίες η καινούργια εταιρεία αγόρασε από την ήδη πτωχευμένη Electra και το Φεβρουάριο του 1990, δηλαδή με καθυστέρηση ενός ολόκληρου χρόνου, κυκλοφορεί το άλμπουμ Talisman.Από το πρώτο τραγούδι που ανοίγει το άλμπουμ, το “Break your chains” καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα φρέσκο ήχο κι με ένα πολύ καλό κιθαριστικό δίδυμο.

Το “I’ll be waiting” μπαίνει αμέσως στην κορυφή των καλύτερων τραγουδιών του άλμπουμ και μαζί με το “Dangerous” γίνονται Talisman’s anthem. Όμως για στάσου, τι καλός τραγουδιστής είναι αυτός; Πως δεν τον είχα προσέξει από την αρχή; Θυμάμαι το όνομά του από τη συμμετοχή του σε δύο άλμπουμ του Malmsteen, αλλά τότε όλοι προσέχαμε το παίξιμο του Σουηδού. To “Day by Day” μπορεί να ακούγεται πολύ Pop αλλά στην πάροδο του χρόνου το εκτίμησα, όπως και το “Dangerous” που ανεβάζει τα δυνατά κομμάτια του πρώτου άλμπουμ των Talisman σε 5! Το Talisman είναι παράδειγμα καθαρής παραγωγής, που προβάλλει εξ’ίσου τη φωνή του Soto, το παίξιμο αλλά και τα σόλο κιθάρα που ορισμένα από αυτά είναι πολύ καλά.  
Το συγκρότημα έως και αρχές του 2000 ήταν άγνωστο στο πλατύ κοινό, έχοντας μόνο ένα πολύ στενό φίλων. Tότε ο Δημήτρης Σειρηνάκης άρχισε να παίζει στο Texas της οδού Ιπποκράτους το “I’ll be waiting”, κάνοντας το επιτυχία με αποτέλεσμα ο κόσμος να πλησιάσει τη μουσική τους.
TRIVIA
Το άλμπουμ ξεπέρασε τις 36.000 αντίτυπα στη Σουηδία.


ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΤΑ
Η κυκλοφορία του άλμπουμ συνδυάστηκε με εμφανίσεις στη Σουηδία γι αυτό και το άλμπουμ ξεπεράσε τις 36.000 αντίτυπα όπως διαβάσατε πιο πάνω.
Ήταν τέτοια η φύση τους που από την αρχή κανείς τους δεν αντιμετώπιζε το συγκρότημα σαν μονάδα παρά σαν ένα project. Ο Soto συνέχισε την καριέρα του με τους Eyes, ο Jacob υπέγραψε στη Warner Sweden σαν συνθέτης, ενώ προσπάθησε να σχηματίσει ένα μόνιμο σχήμα αλλά δεν είχε επιτυχία. Ο Christer Wedin που ήταν ο άνθρωπος που πήρε τις ταινίες από την πτωχευμένη Electra και κυκλοφόρησε το άλμπουμ στην την Airplay/Vinylmania, ανέλαβε Swedish label manager στη γερμανοκαναδική εταιρεία  Dino Music (αργότερα άλλαξε το όνομά της σε Empire Records) και ενδιαφέρθηκε για ένα δεύτερο άλμπουμ τους. Ήταν όλοι τυχεροί, γιατί οι Eyes δεν υπήρχαν πλέον και ο Soto ήταν ελεύθερος και το 1992 κυκλοφόρησαν το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο "Genesis".
 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ   
11/11/20

Share on Google Plus
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ BLOGGER
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ FACEBOOK

2 σχόλια:

contact form

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *