ROY THOMAS BAKER: Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ Η 5η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ

Οι παραγωγοί, ηχολήπτες, ακόμα και οι σχεδιαστές, ζωγράφοι των εξωφύλλων πολλές φορές είναι οι αφανείς ήρωες, ενός δίσκου. Ειδικά για τους πρώτους, κατονομάζονται όταν ο δίσκος αποτύχει, λες κι αυτοί συνέθεσαν και έπαιξαν ενώ όταν ο δίσκος πετύχει απλά κατονομάζονται. Το όνομα του Roy Thomas Baker το έμαθα όταν έλιωνα το άλμπουμ των Queen, A Night at the Opera  σε εκείνο το ερυθρόλευκο ψευτοστέρεο Panasonic που τότε μου φαινόταν, κορυφαίο. Έχοντας ξεκινήσει σε ηλικία μόλις 14 ετών(!)  την ταπεινή καριέρα του το μακρινό 1963 αρχικά σαν βοηθός μηχανικός της Decca Records, δούλεψε με ονόματα όπως Ten Years After, Eric Clapton and Derek and the Dominoes, Rolling Stones,Who, John Mayall, Savoy Brown ακόμα και Rolling Stones για να φθάσει το 1970 και να δει το όνομά του να αναγράφεται για πρώτη φορά στο οπισθόφυλλο του άλμπουμ των Free, Fire and Water (1970) σαν συνπαραγωγός. Ακολούθησε η πρώτη δική του παραγωγή που ήταν το δεύτερο άλμπουμ των Nazareth Exercises (1972), ενώ ο συνήθης χώρος δουλειάς του ήταν το studio SARM στο δυτικό Λονδίνο όπου δούλευε με ένα αγγλικό συγκρότημα που στα μέσα της δεκαετίας του 70 είχε κάποιες επιτυχίες, όπως το “January”. Οι παλιοί (σε ηλικία) αναγνώστες του rockmachine.gr θα κατάλαβαν ότι αναφέρομαι στους Pilot που τότε εκείνος ο δίσκος τους Second Flight (1975) είχε κυκλοφορήσει και στη χώρα μας. 
Η τύχη του, άνοιξε όταν έγινε συνέταιρος στην δισκογραφική εταιρεία Neptune (που ήταν δισκογραφική εταιρεία της εταιρείας management Trident)όπου μέλη της ήταν οι άσημοι τότε Queen. Τον πλησίασαν οι Brian May και Roger Taylor και του πρότειναν να πάει το De Lane Lea studio να τους ακούσει. Επειδή δεν είχαν χρήματα να κλείσουν το studio, έπαιξαν ένα μικρό ακουστικό show. O Baker θυμάται ότι το πρώτο κομμάτι τους που άκουσε ήταν το “Keep yourself Alive”. Κάπως έτσι, δέχτηκε να συνεργαστεί μαζί τους, ηχογραφώντας όχι μόνο το πρώτο άλμπουμ τους αλλά συνολικά 5 (Queen, Queen II, Sheer Heart Attack, A Night at the Opera και Jazz). «Οι Queen είναι πολύ δεμένοι μαζί  μου, γιατί μεγαλώσαμε μαζί»» λέει στις συνεντεύξεις του. Και συνεχίζει «Μαζί τους τα πράγματα δεν ήταν απόλυτα φυσιολογικά. Μπορεί να χρειαστείς ένα μήνα να τελειώσεις ένα άλμπουμ αλλά αν χρειαστείς 2 μήνες , αυτό δεν σημαίνει ότι το άλμπουμ θα είναι 2 φορές καλύτερο. Το οπερατικό σημείο του "Bohemian Rhapsody" μου πήρε 7 ημέρες για να το ολοκληρώσω. Χρειαζόταν ειδική επεξεργασία στις φωνές και με τα τεχνικά μέσα της εποχής, δεν ήταν τόσο εύκολο όσο θα ήταν σήμερα». Η τεράστια επιτυχία των Queen, επέδρασε ευεργετικά και στο δικό του μέλλον, αφού οι ικανότητες του εκτιμήθηκαν και σύντομα βρέθηκε στην Αμερική, υπογράφοντας ένα συμβόλαιο με τη CBS Music (Columbia Records, Sony Music, Epic Records) για να ιδρύσει τη δική του RTB Audio Visual Productions, με γραφεία σε Νέα Υόρκη και Λος Άντζελες. Εκείνη την εποχή δούλεψε με ονόματα όπως, Starcastle, Reggie Knighton (κιθαρίστας των Grass Roots), Ian Hunter αλλά και Ronnie Wood. Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του, είναι η ανακάλυψη των Cars που τους είδε να παίζουν σε μια σχολική γιορτή και τους υπέγραψε, κάνοντας παραγωγή σε 4 άλμπουμ τους! Έκανε ακόμα παραγωγή σε άλμπουμ των Lindsey Buckingham, Mötley Crüe, Joe Lynn Turner, Foreigner, Ozzy Osbourne, Cheap Trick, Darkness,Smashing Punpkins, Dokken, ενώ τελευταίο άλμπουμ στο οποίο έκανε παραγωγή ήταν το Heaven & Earth των Yes το 2014. Ζει στο Λος Άντζελες με τη γυναίκα του ηθοποιό Tere Livrano Baker.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
25/5/20
Share on Google Plus
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ BLOGGER
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ FACEBOOK

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

contact form

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *