ΠΟΙΟΣ ΗΤΑΝ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΔΙΣΚΟΣ ΠΟΥ ΗΧΟΓΡΑΦΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗ STEREO ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η εκτίναξη των τεχνολογίας στα μηχανήματα ήχου έγινε από τα μέσα της δεκαετίας 70 και κορυφώθηκε το 1984 με την εμφάνιση των hi end μηχανημάτων ενώ 6 χρόνια αργότερα με την ψηφιακή τεχνολογία. Δεκαετίες πριν ο  κόσμος δεν είχε τις ηχητικές απαιτήσεις των μετέπειτα χρόνων και οι δίσκοι ήταν μονοφωνικοί (σήμερα έχουν συλλεκτική αξία) με τα μηχανήματα του τότε να σήμερα μοιάζουν, κυριολεκτικά, με αρχαία! Κι όπως συμβαίνει σε όλες αυτές τις περιπτώσεις κάπως έπρεπε να γίνει η μεταφορά από τη παλαιά τεχνολογία στην καινούργια. Το εργοστάσιο της Sony τύπωσε πρώτα cd τα άλμπουμ Born in the USA του Bruce Springsteen και 52nd Street του Billy Joel με το τελευταίο να είναι το πρώτο που τυπώθηκε και πουλήθηκε στην αγορά ενώ η Philips στο εργοστάσιο της στο Langenhagen, στο Αννόβερο της Γερμανίας πρωτοτύπωσε το The Visitors των ABBA.
Όμως 51 χρόνια πίσω άρχιζε η μετάβαση από τη μονοφωνική ηχογράφηση στην στερεοφωνική και την αλλαγή ηχητικής και μουσικής αντίληψης.
Όλος αυτός ο πρόλογος γράφτηκε για να «δέσει» με μια πρόσφατη συνέντευξη του κιθαρίστα και τραγουδιστή των Moody Blues, Justin Hayward ο οποίος δήλωσε ότι το άλμπουμ τους Days of Future Past ήταν ο πρώτος δίσκος που ηχογραφήθηκε με την καινούργια τεχνική της εποχής Deramic Sound System stereo και χρησιμοποιήθηκε η καινούργια τεχνολογία stereo και βέβαια διαφημίστηκε ανάλογα. H λογική της εποχής άφηνε πίσω της τα μονοφωνικά πικαπ και ετοιμαζόταν για τα στερεοφωνικά και χρειαζόταν ένα δίσκο που να είναι ηχογραφημένος στερεοφωνικά και να διαφημίσει την καινούργια τεχνολογία. “Η αρχική ιδέα ανήκε στον Michael Dacre-Barclay που ήταν επικεφαλής των special products της Decca, λέει ο Hayward στο site του περιοδικού Rolling Stone και ο απώτερος σκοπός της εταιρείας, εκτός από το να πουλήσουν το δίσκο ,ήταν να παρουσιάσει την καινούργια τεχνολογία. Ήδη είχαν έτοιμο το τμήμα παραγωγής κι εμπορίας των stereo πικα απ και μηχανημάτων  αλλά όσο κι αν φαίνεται περίεργο, λέει ο Hayward «εγώ απέκτησαl stereo το 1970». «Δεν ήταν μόνο το δικά μας άλμπουμ που κυκλοφόρησε με την καινούργια τεχνολογία αλλά ακολούθησαν μια σειρά άλλων άλμπουμ, ένα με στρατιωτική μπάντα, ένα με ορχήστρα και συνοδεία πνευστών” λέει ο ντράμερ των Moody Blues, Graeme Edge. "Η αρχική ιδέα της Decca ήταν να διασκευάσουμε για συγκρότημα κι ορχήστρα το έργο του Dvorak, New World Symphony με διευθυντή ορχήστρας τον Peter Knight. Καταφέραμε να τον πείσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα είχε κανένα εμπορικό ενδιαφέρον και η όλη προσπάθεια θα πέρναγε απαρατήρητη (σ.σ. μιλάμε για το1966) και παρ ’όλη τη δυσκολία πείστηκε και δουλέψαμε μαζί πάνω σε πρωτότυπες δικές μας συνθέσεις που κυκλοφόρησαν στο άλμπουμ Days of Future Passed. Εκτιμήσαμε πολύ τη στάση του γιατί εμείς  δεν θα χάναμε τίποτε ενώ γι αυτόν ο αρνητικός αντίκτυπος στην επιτυχία του Days of Future Passed θα έκανε κακό στην καριέρα του» λέει ο Hayward
Μην φανταστείτε ότι το κοινό τότε ενδιαφέρθηκε για την καινούργια τεχνολογία, όπως ενδιαφέρθηκε κι αντέδρασε πολύ θετικά στα μέσα της δεκαετίας του ’70.  Χρειάστηκε έντονη διαφημιστική καμπάνια για να πείσουν το κοινό να αγοράσει τα καινούργια μηχανήματα  που είχαν πολύ βελτιωμένο ήχο. Για την ιστορία, όλοι δίσκοι που ηχογραφόντουσαν με την στερεοφωνική τεχνολογία είχαν το σχετικό σηματάκι σε περίοπτη θέση στο εξώφυλλο, ενώ στην αρχή οι δίσκοι τυπωνόντουσαν και μονοφωνικοί και στερεοφωνικοί!
Για τους νεότερους σαν σημειώσω ότι το Days of Future Past ήταν το δεύτερο άλμπουμ στη δισκογραφία των Moody Blues κι ένα από τα πρώτα progressive άλμπουμ στην ιστορία της μουσικής! Στην Μ.Βρετανία έφθασε μόνο έως τοΝο27 ενώ στην Αμερική πήγε πολύ ψηλότερα στο Νο3 και περιλαμβάνει δύο από τα καλύτερα τραγούδια τους, το  "Nights in White Satin" και το "Tuesday Afternoon"
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
14/7/18/
Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου