ΓΙΑΤΙ ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΤΟΥ SUPER BOWL ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΚΛΑΣΙΚΟΥ ROCK;


 Διάβασα ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, σε ένα αμερικάνικο site, με θέμα τη χρησιμοποίηση τραγουδιών του κλασικού rock στα διαφημιστικά spots που προβάλλονται κατά τη διάρκεια του τελικού του περίφημου Super Bowl. Πρέπει να επεξηγήσω ότι αναφέρομαι στα τραγούδια που ακούγονται στις τηλεοπτικές διαφημίσεις του τελικού ΚΙ ΟΧΙ τη μουσική που παίζει στο ημίχρονο του τελικού. Στο ημίχρονο, διάρκειας 15 λεπτών εμφανίζονται κυρίως R&B καλλιτέχνες. Φέτος ήταν η σειρά της Rihanna, η οποία ήταν έγκυος στο δεύτερο παιδί της και μέσα σε 13 λεπτά είπε 12 τραγούδια (medley). Κατ αρχήν να εξηγήσω ότι o τελικός του Super Bowl, γίνεται τη δεύτερη Κυριακή του Φεβρουαρίου κάθε χρόνου και είναι ο ετήσιος τελικός αγώνας play off του National Football League (NFL) για τον καθορισμό του πρωταθλητή του πρωταθλήματος. Εν ολίγοις, βγαίνει ο Πρωταθλήτης του Αμερικάνικου Ποδοσφαίρου (οι Αμερικάνοι το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο το αποκαλούν Soccer). Η τηλεθέαση είναι σε δυσθεώρητα νούμερα (είναι το πρώτο σε τηλεθέαση τηλεοπτικό γεγονός του πλανήτη), το ίδιο και η αντίστοιχη διαφημιστική πίτα! Κάθε χρόνο, το Super Bowl διαθέτει μερικές από τις πιο φανταχτερές –και ακριβότερες– διαφημίσεις στην τηλεόραση και πολλές φορές (όχι πάντα), χρησιμοποιούν τραγούδια από το χώρο του κλασικού rock όπως «Somebody to Love» των Jefferson Airplane, "Showdown" των Electric Light Orchestra, “I want to break free” των Queen κ.α. Ο λόγος είναι ότι τα τραγούδια του κλασικού rock, έχουν πολύ μεγαλύτερη αναζήτηση στο Shazam σε σχέση με τα νεότερα καθώς επίσης ότι οι ηλικίες 34-65 είναι πολύ εξοικειωμένες με αυτά τα τραγούδια. Ο Karpowicz, SVP του Group Licensing στην παγκόσμια πλατφόρμα αδειοδότησης μουσικής Songtradr, είπε:  «Ναι, η νέα μουσική είναι καυτή και έχει μεγάλη αναπαραγωγή στο ραδιόφωνο και εκατομμύρια ροές στο Spotify. Αλλά η νέα μουσική είναι επίσης, λοιπόν… νέα. Αυτό σημαίνει ότι λιγότεροι άνθρωποι το έχουν ακούσει. Αυτό τα κάνει λιγότερα αναγνωρίσιμα». Αντίθετα, ένα κλασικό ροκ τραγούδι δεκαετιών μπορεί να προσφέρει μεγαλύτερο αντίκτυπο αν χρησιμοποιηθεί σωστά, σε μια τηλεοπτική διαφήμιση μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό. Μελέτες έχουν δείξει ότι το είδος του κλασικού rock, έχει απήχηση στους θεατές περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μουσική και χρησιμοποιείται συνήθως στις διαφημίσεις του Super Bowl, επειδή το είδος προσφέρεται για την ανταγωνιστική φύση του παιχνιδιού και η δημογραφική ομάδα των θεατών στρέφεται προς τα άτομα ηλικίας 35 έως 65 ετών που μεγάλωσαν με αυτή τη μουσική καθώς ευνοούνται επίσης λόγω της εμβληματικής τους θέσης και της εξοικείωσής τους με τον γενικό πληθυσμό» σημειώνει ο Karpowicz. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τραγούδια “Showdown” και “Somebody to Love” μετά τη χρησιμοποίησή τους στο Super Bowl,  χρησιμοποιήθηκαν και σε γενικές  διαφημίσεις προίοντων και υπηρεσιών, αποφέροντας απρόσμενα έσοδα στους δημιουργούς τους. Η έρευνα του Songtradr, έδειξε  ότι τα νέα τραγούδια που χρησιμοποιούνται στις διαφημίσεις του Super Bowl έχουν πολύ μικρότερες αιχμές(spikes) στο Shazam και τους αριθμούς ροής σε σύγκριση με τα κλασικά κομμάτια. 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

14/2/23

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου