KING DIAMOND-ABIGAIL(1987): ΑΝ ΕΙΣΤΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ 18 ΜΗΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ!

Πεντάλφες, μαύρα κεριά, τελετές, ξόρκια, τραγόμορφα απόκοσμα πλάσματα και στο κέντρο αυτών μία μυστήρια καλλιτεχνική περσόνα που φέρει τον τίτλο του Βασιλιά. Όσοι είστε κάτω των δεκαοκτώ μην διανοηθείτε να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο! Όσοι πάλι είστε ενήλικες και έχετε αϋπνίες αποφύγετέ το επίσης! Κυρίες και κύριοι, καλώς ήρθατε στον "άρρωστο" και ανίερο κόσμο του τεράστιου King Diamond!
   Το 1987 η "αθωότητα" της αφέλειας και η δεισιδαιμονία ήταν έντονες στις κοινωνίες του κόσμου. Τότε ήταν και η εποχή που το Rock 'n' Roll ήταν επικίνδυνο. Πολλά συγκροτήματα μπορούσαν να τρομάξουν τα δεκαεξάχρονα τότε αγόρια και κορίτσια αλλά ελάχιστα μπορούσαν να γίνουν τόσο πειστικά. Ο King Diamond θα ήταν ένας από αυτούς που θα έπειθε, πρωτοπορώντας τότε με την κυκλοφορία του concert άλμπουμ Abigail. Γεννημένος στις 14 Ιουνίου 1956 στην Δανία ο Kim Bendix Petersen, γνωστός σε όλους μας ως King Diamond, έγινε φημισμένος ως τραγουδιστής των Mercyful Fate εξαιτίας της δυνατής και ευρείας κλίμακας φωνής του με χαρακτηριστικό το παρατεταμένο του "screaming falsetto". Επιπλέον γνώρισμά του ήταν η ξεχωριστή του σκηνική παρουσία  με το ασπρόμαυρο facepaint, τους ανάποδους σταυρούς και το μικρόφωνο από ανθρώπινα κόκαλα. Ένας μοναδικός perfomer του "Σατανικού Metal" του ογδόντα που ήταν πολύ περισσότερα από έναν "πόουζερ" που χρησιμοποιούσε το "διαβολικό" image μονάχα για την σκηνή. Το δεύτερο στούντιο άλμπουμ του με τίτλο Abigail από το προσωπικό του συγκρότημα, τους King Diamond, κυκλοφόρησε στις 24 Φεβρουαρίου 1987 και έφτασε στο νούμερο 123 στην Αμερική, στο νούμερο 39 στην Σουηδία και στο νούμερο 68 στην Ολλανδία. Ο συγκεκριμένος δίσκος έδειξε το επίπεδο της στιχουργικής του καλλιτέχνη, αφού ήταν πρώτο του άλμπουμ με κοινό στιχουργικό περιεχόμενο. Μαζί του King Diamond έπαιξαν και οι:
Andy LaRocque (κιθάρες), Michael Denner (κιθάρες, βοηθός παραγωγής), Timi Hansen (μπάσο), Mikkey Dee (τύμπανα, βοηθός παραγωγής) και Roberto Falcao (πλήκτρα, μηχανικός ήχου).
Μετά την κυκλοφορία του, οι Denner και Hansen αποχώρησαν δίνοντας τη θέση τους στους Pete Blakk και Hal Patino, αντίστοιχα.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

  Το χρονικό του σεναρίου εκτυλίσσεται το καλοκαίρι του 1845 και αφηγείται την ιστορία του Jonathan La'Fey και της Miriam Natias όταν εκείνοι φθάνουν στο σπίτι, μια παλιά έπαυλη, που κληρονόμησε ο Jonathan. Την  νύχτα της άφιξής τους, θα λάβουν μία περίεργη προειδοποίηση από 7 καβαλάρηδες ότι δεν θα έπρεπε να είχαν εγκατασταθεί εξ αρχής στην έπαυλη γιατί αν το κάνουν, "18 will become 9". Η προειδοποίηση θα αγνοηθεί και το ζευγάρι θα μείνει στο σπίτι. Την πρώτη νύχτα παραμονής τους, ο Jonathan θα δεχθεί την επίσκεψη του Κόμη La’Fey, the Family Ghost, ενός άρρωστου συγγενή του που θα του πει ότι η Miriam κυοφορεί το πνεύμα της Abigail, του νόθου παιδιού της άπιστης γυναίκας του Κόμη την οποία δολοφόνησε ο ίδιος ρίχνοντας από τις σκάλες της επαύλης με αποτέλεσμα η Abigail να γεννηθεί νεκρή. Αφού έκαψε την γυναίκα του τοποθέτησε σε μία σαρκοφάγο το άψυχο κορμί της Abigail. Ο Κόμης θα συμβουλέψει τον Jonathan να σκοτώσει την Miriam για να αποτρέψει έτσι την αναγέννηση της Abigail. Η πλοκή στην συνέχεια μας μεταφέρει στο παρελθόν και συγκεκριμένα στις 7 Ιουλίου 1777, όταν ο Κόμης ανακάλυψε την "δράση" της γυναίκας του πράττοντας αργότερα τα παραπάνω. Επιστροφή στο 1845 και ύστερα από μία σειρά ανατριχιαστικών περιστατικών - οιωνών όπου καμπάνες χτυπάνε μόνες τους, λουλούδια πεθαίνουν κτλ τελικά την επόμενη μέρα η Miriam είναι ξεκάθαρα έγκυος με το έμβρυο να αναπτύσσεται γρήγορα. Ο Jonathan συνειδητοποιεί τότε πως το "family ghost" έλεγε την αλήθεια. Τα κατηγορώ του Jonathan προς την Abigail ότι έχει καταλάβει την Miriam θα πάρουν την θετική απάντηση της Abigail μέσα από την Miriam. Σε μία στιγμή ελέγχου, η Miriam θα πει στον Jonathan να την σπρώξει κάτω από τις σκάλες, ακριβώς όπως έκανε ο Κόμης στην γυναίκα του, για να αποτρέψει το όλο κακό που πρόκειται να συμβεί. Με τον Jonathan να οδηγεί την Miriam στις σκάλες λέγοντας στην Abigail ότι έπρεπε να γεννηθεί εκεί που πέθανε, αποσπώντας για λίγο την προσοχή του, η Abigail θα σπρώξει τον Jonathan κάτω από τα σκαλιά. Στην συνέχεια η Miriam θα γεννήσει την Abigail και θα πεθάνει κατά την διάρκεια της διαδικασίας. Οι 7 καβαλάρηδες θα επιστρέψουν και πάλι προκειμένου να πάρουν την Abigail την στιγμή που η ίδια τρώει το διατηρημένο κορμί της στην σαρκοφάγο. Εν τέλει, θα την μεταφέρουν σε ένα κρυμμένο ξωκκλήσι όπου θα την θάψουν καρφώνοντάς την με 7 καρφιά στο σώμα, με την ελπίδα να αποτρέψουν κάποια νέα επαναφορά της.
Ο ΔΙΣΚΟΣ
  Σχετικά με το ύφος του King Diamond τα λόγια είναι περιττά. Με μοναδικό και αναγνωρίσιμο τρόπο, ο άνθρωπος με τις χίλιες φωνές, ο τρόμος μεταφρασμένος σε νότες, περιπλέκει περίτεχνα μελωδίες με απόκοσμα θεατρικά φωνητικά που ταιριάζουν απόλυτα στο είδος και τις ιστορίες που τραγουδάει. Με αυτόν τον τρόπο οποίος ακούει τον δίσκο Abigail, περί ου ο λόγος, στην πραγματικότητα ξεφεύγει από την απλή ακρόαση βιώνοντας την κάθε πτυχή της ιστορίας. Η ομάδα παραγωγής των King, LaRocque, Denner, Dee και Falcao είναι μία ονειρική ομάδα που πετυχαίνει να βγάλει αυτό το σκοτεινό κλειστοφοβικό συναίσθημα στον ακροατή και να αναδείξει την μακάβρια  ιστορία της Abigail μέσα από ισορροπίες στα όργανα δίνοντας μεγάλη αβάντα στα φωνητικά του King. Ένα αριστούργημα του "Horror Heavy Metal" και σίγουρα μία από τις καλύτερες δουλειές του King Diamond.

ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

9/9/22

Ο ΜΑΡΚΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ABIGAIL

Το οπισθόφυλλο


Θα ήταν τραβηγμένο αν ισχυριζόμασταν ότι το “Abigail” έσωσε την καριέρα του
King Diamond, όμως μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι η επιτυχία και παγκόσμια
αποδοχή του δεύτερου solo album του πρώην frontman των Mercyful Fate έδειξε ότι
υπήρχε ζωή για τον King Diamond και μετά την διάλυση της κορυφαίας αυτής
μπάντας και του επέτρεψε να σταθεί γερά στα πόδια του. Από κει και πέρα το
“Abigail”, και μόνο ως εγχείρημα, “απενοχοποίησε” τα concept album στο heavy
metal. Όχι μόνο για τον ίδιο το Δανό καλλιτέχνη που στήριξε όλη του της καριέρα
στην δημιουργία albums με συγκεκριμένη θεματολογία αλλά και για πολλά άλλα
συγκροτήματα που αποφάσισαν να δοκιμάσουν και αυτά τις δυνάμεις τους στον
συγκεκριμένο τομέα. Ας σκεφτούμε απλά πόσοι το είχαν δοκιμάσει πριν το “Abigail”
και πόσα concept albums ξεπήδησαν τα χρόνια που ακολούθησαν την κυκλοφορία
του.
 

Ο Μάρκος Σακελλαρίου είναι συνεργάτης του Metal Hammer



 

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment
  1. Ένας δήθεν τραγουδιστής, που έχει μόνο ψεύτικη φωνή και έχει αντιγράφει άλλους τραγουδιστές... Επίσης δεν έχει ιδέα από σατανισμό και δηλώνει δήθεν σατανιστής... Ένας καραγκιόζης και μίσος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο King δεν είναι τραγουδιστής, είναι ένας παραμυθάς που χρησιμοποιεί τη μουσική για να διηγηθεί τις ιστορίες του - και το κάνει καλά. Το σχόλιο για την ψεύτικη φωνή είναι άκυρο, διότι αυτό που κάνει λέγεται falsetto (το τι σημαίνει, google). Τώρα, τα περί σατανισμού, είναι απλά (σιμπλυ πουτ, που λέμε και στο χωριό) θέμα marketing...

      Διαγραφή
    2. O King Diamond γαμ@ει…!!!

      Διαγραφή