Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ "FUGAZI" ΤΩΝ MARILLION


Το Fugazi ήταν το δεύτερο άλμπουμ των Βρετανών Marillion και το πρώτο που σηματοδότησε το neoprogressive ύφος τους. Κυκλοφόρησε το 1984 και το εξώφυλλο ανέλαβε ο Mark Wilkinsonο οποίος χρωστάει πολλά στους Marllion αφού η συνεργασία του μαζί τους τον βοήθησε, όπως φυσικά και τα έργα του στο να αναδείξει το ταλέντο του. Η συνεργασία μαζί τους ξεκίνησε μετά από μια συζήτηση που είχε ο άγνωστος έως τότε Wilkinson με τον συγκάτοικό του που του είπε ότι άκουσε ότι ο προϊστάμενος του θα ξεκινούσε μια καινούργια εταιρεία Δημιουργικού για αφίσες, εξώφυλλα δίσκων, διαφημίσεις κλπ.  Η εταιρεία λεγόταν Torchlight κι είχε αναλάβει το εξώφυλλο ενός καινούργιου συγκροτήματος που υπέγραψε η EMI των Marillion. Μέσω των Yellow Pages (σ.σ έτσι βρίσκαμε διευθύνσεις και τηλέφωνα πριν το internet) o Wilkinson βρήκε τα στοιχεία της Torchlight και ήλθε σε επαφή μαζί του. Έτσι ανέλαβε να ετοιμάσει το εξώφυλλο του πρώτου άλμπουμ τους Script for a Jester's Tear που άρεσε και έτσι ανέλαβε και το δεύτερο, που ήταν το Fugazi!
Με τα μέλη του συγκροτήματος ο Wilkinson συναντήθηκε σ εάν studio στο South Kensington όπου του παρουσίασαν τις ιδέες τους για το τι θα ήθελαν για εξώφυλλο. Τον λόγο είχε αναλάβει ο Fish ο οποίος του εξήγησε ότι Fugazi στη διάλεκτο των Αμερικάνων  στρατιωτών του Viet Nam σήμαινε ότι  όλα πήγαν στραβά. Με βάση όσα είχαν πει εκείνη την ημέρα ο Mark Wilkinson άρχισε να σχεδιάζει το εξώφυλλο που σαν βάση είχε το ξαπλωμένο σε ένα κρεβάτι νεαρό που όμως το είδωλό του είναι διαφορετικό στον καθρέπτη, όπου φαίνεται ο γελωτοποιός που υπήρχε και στο πρώτο άλμπουμ. Ο χαμαιλέοντας στον καναπέ εμφανίστηκε λόγου του τραγουδιού “She’s Chameleon” ενώ ο πίνακας στον τοίχο είναι ζωγραφισμένος από την τότε κοπέλα του και μετέπειτα σύζυγό του.

Στο πίσω μέρος του εξώφυλλου, συνεχίζεται το εξώφυλλο (τακτική που ήταν συνηθισμένη τη δεκαετία του 70 κυρίως), όπου και πάλι οι 2 πίνακες στον τοίχο ανήκουν στην Julia Κι εμείς οι απλοί fans, χαιρόμαστε να διαβάζουμε τα καλύτερα για τους καλύτερους. Και η γόβα στιλέτο που αφήνει υπόνοιες ότι κάποια γυναίκα βρίσκεται στο  χώρο. Προσέξτε την λεπτομέρεια όπου μέσα από την οθόνη της τηλεόρασης βγαίνει το χέρι ενός ερπετού (σ.σ ή το μπροστινό πόδι αν προτιμάτε). Όπως είπε ο δημιουργός του, χρειάστηκε να δουλέψει 2 συνεχόμενα 24ωρα για να το παραδώσει στην ώρα του κι ευτυχώς το συγκρότημα δεν έκανε αλλαγές. Ο ίδιος ο Wilkinson αναρωτιέται πως κανείς δεν τον ρώτησε για τη δική του έμπνευση γραμματοσειρά που χρησιμοποίησε για να γράψει τον τίτλο, γραμματοσειρά που έφτιαξε ο ίδιος σχεδιάζοντας πάνω σε ένα χαρτί που είχε για πέταμα!
    Εκτός των πρώτων 2 άλμπουμ των Marillion, o Mark Wilkinson φιλοτέχνησε τα εξώφυλλα των άλμπουμ τους Real to Reel, Misplaced Childhood, Clutching at Straws, The Thieving Magpie, The Singles '82–88', ενώ δούλεψε σε 9(!) εξώφυλλα του Fish, στα Live at Donington, Best of the 'B' Sides και The Book of Souls των Iron Maiden καθώς και στα Ram It Down, Painkiller, Jugulator, Angel of Retribution, Nostradamus και Redeemer of Souls των Judas Priest. Ουκ ολίγα!
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

9/10/20
 

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου