Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΛΜΠΟΥΜ ΤΩΝ RAINBOW

Ένας καταπληκτικός δίσκος πρέπει να έχει ένα καταπληκτικό εξώφυλλο. Και αυτά τα δύο, ταιριάζουν απόλυτα στην περίπτωση του πρώτου άλμπουμ των Rainbow που κυκλοφόρησε το 1975 και έδωσε στο μεγάλο συγκρότημα μια νέα προοπτική στην καριέρα του αλλά και στο rock. Δημιουργός του είναι ο Αμερικάνος David Williardson που χωρίς να το ξέρει, συνδύασε το όνομά του με ένα ονειρικό εξώφυλλο αλλά και ένα δίσκο διαμάντι. Το πρώτο εξώφυλλο που επιμελήθηκε ήταν το άλμπουμ του Little Richard “The Second Coming” (1972) και ήταν ένα από τα πρώτα εξώφυλλα που χρησιμοποίησε την πρακτική να ζωγραφίζει με νερομπογιές και μετά να περνά αερογράφο. Μέθοδος που αναπτύχθηκε πολύ τη δεκαετία του 70 στο εξωτερικό και στη χώρα μας από τα μέσα της δεκαετίας του 80, αφού έως τότε όλα τας ελληνικέ εξώφυλλα είχαν φωτογραφίες-πορτραίτα των καλλιτεχνών. Σύντομα ο Williardson ανέλαβε την καμπάνια των κιθαρών Fender, καμπάνια που είδε ο Ritchie Blackmore και τον προσέγγισε.
 Ο Blackmore είχε την ιδέα του κάστρου κιθάρας, ιδέα που άρεσε και στον Williardon κι έτσι ξεκίνησε η συνεργασία τους. Από την πρώτη συνάντηση που είχε μαζί του, ο Williardson κατάλαβε ότι του Μαυροφορεμένου άρεσαν τα κάστρα και όλη αυτή η ατρμόσφαιρα κι έτσι αμέσως βρήκαν κοινό σημείο. Μάλιστα πήρε μια κασέτα με μερικά τραγούδια για να εμπνευστεί κι άρχισε να σχεδιάζει τα προσχέδια. Μια βασική αρχή του ήταν να μην δει ποτέ ο πελάτης (σ.σ. εν προκειμένω ο Blackmore) την πρόοδο της δουλειάς του παρά μόνο όταν την είχε ολοκληρώσει. Μάλιστα ο δημιουργός περιγράφει το περιστατικό όπου κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, την ώρα που άκουγε τα βήματα του Μαυροφορεμένου στο πλακόστρωτο,έξω από το studio, αυτός να έχει τελειώσει το τελικό σχέδιο! Η γραμματοσειρά της λέξης Rainbow ανήκει στον Williardson για την οποία είναι πολύ υπερήφανος, γιατί όπως λέει κάθε καλλιτέχνης πρέπει στο έργο του να περνά κάποια καινούργια στοιχεία που ανήκουν σε αυτόν ολοκληρωτικά. Το ουράνιο τόξο το πήρε από μια κάρτα από αυτές που ταχυδρομούσαν παλαιότερα οι τουρίστες στους οικείους τους για να τους δείξουν που είχαν πάει. Τα σύννεφα ήταν απαραίτητα για να περιβάλλουν το κάστρο και να δείξουν ύφος και ύφος.
Η πρώτη έκδοση του δίσκου είχε εξώφυλλο που άνοιγε (σ.σ. διπλό) όπου περιείχε μια καταπληκτική live φωτογραφία του Blackmore.Δυστυχώς αργότερα, για οικονομία το άλμπουμ κυκλοφόρησε με μονό εξώφυλλο.Πάντως η ελληνική κόπια τόσο σαν ποιότητα εγγραφής όσο και εκτύπωσης ήταν πολύ καλές και η πρώτη έκδοση ήταν με το διπλό εξώφυλλο. Αργότερα καταργήθηκε.

Η ιδέα του κάστρου κιθάρας, άρεσε πολύ και στους δύο και όπως βλέπετε, το σχέδιο του Williardson, βασίστηκε στο κάστρο του Schloss Neuschwanstein, που βρίσκεται λίγο έξω από το Μόναχο και αποτέλεσε θερινό ανάκτορο του Λουδοβίκου ΙΙ της Βαυαρίας. Στο ίδιο κάστρο , βασίστηκε και το αντίστοιχο που εμφανίζεται στην ταινία Φαντασία του Disney!
Το τελικό προσχέδιο κατέληξε στα χέρια του Μαυροφορεμένου κι όλοι ελπίζουμε να μην έχει χαθεί.
Το κάστρο του Schloss Neuschwanstein,λίγο έξω από το Μόναχο

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
26/6/20
Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment
  1. Καλημέρα Αλέξανδρε
    Όπως έχει δηλώσει και ο τεράστιος Ronnie, το καλύτερο album των Rainbow.

    ΑπάντησηΔιαγραφή