Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ ΤΩΝ YES, 90125!

Το 1983 οι Yes άλλαξαν πορεία και προσαρμόστηκαν πολύ (μα πολύ) εύκολα στα καινούργια μουσικά  δεδομένα της δεκαετίας του 80. Ένας από τους 5 μεγάλους πυλώνες του progressive που άνθισε τη δεκαετία του 70, ξαφνικά κυκλοφορεί ένα άλμπουμ που μουσικά αλλά και αισθητικά δεν έχει καμία σχέση με τη μεγάλη κληρονομία του. Τα συγκλονιστικά εξώφυλλα του Roger Dean, γιατί με το εξώφυλλο του 90125 θα ασχοληθούμε σήμερα, ανήκουν στο παρελθόν και το 90125 κοσμείται από ένα logo του Garry Mouat που έφτιαξε σε ένα computer Apple (σ.σ. που είναι οι πίνακες του Dean!) και χρησιμοποιήθηκε και στο επόμενο άλμπουμ τους, ίδιας αισθητικής και μουσικής κατεύθυνσης, Big Generator.
Εκείνη την εποχή τα μέλη των Yes είχαν μεταξύ τους νομικά προβλήματα για τη χρησιμοποιήσει του ονόματος Yes και οι ήδη οι Chris Squire μπάσο, Alan White ντραμς, Trevor Rabin κιθάρα και Tony Kaye πλήκτρα, έχουν σχηματίσει τους Cinema όπου ο Mouat ετοιμάζει το εξώφυλλό τους, αρκετά κοντά σε αυτό που τελικά παρουσιάστηκε στο άλμπουμ 90125.Χρειάστηκε να περάσουν 5 μήνες για να μπορέσουν να κάτσουν όλοι τους στο ίδιο τραπέζι, σε μια συνάντηση  που έγινε στο σπίτι του μπασίστα Chris Squire στο Chelsea. Το αστείο ήταν ότι όλοι, κι ο Mouat ήταν στο σαλόνι και περίμεναν τον Squire που ήταν στο μπάνιο κι άργησε μια ώρα. Δηλαδή άργησε να πάει στη συνάντηση που είχε στο ίδιο του το σπίτι!
Ο τίτλος 90125 προήλθε από τον κωδικό κυκλοφορίας που παίρνει κάθε άλμπουμ που αρχικά ήταν 90104 αλλά επειδή ήδη ορισμένα παραρτήματα της Warner στον κόσμο το είχαν χρησιμοποιήσει, κατέληξαν στο 90125 που ήταν ελεύθερο για όλους. Και η ελληνική εκτύπωση φέρει τον κωδικό 90125.  Μάλιστα ο Moaut λέει ότι το εξώφυλλο με το νούμερο 90104 είχε ήδη τυπωθεί ακόμα και σε t-shirts που έχει σπίτι του και φυσικά είναι super collector’s item. Όταν τα μέλη των Yes τα βρήκαν μεταξύ  του, ο Mouat έκανε κάποιες πολύ μικρές αλλαγές και το παρουσίασε σαν το εξώφυλλο του 90125, όπου οι die hard fans το βρήκαν ακατάλληλο για τη λογική και την ιστορία του συγκροτήματος. Όμως οι ίδιοι οι Yes ήθελαν κάτι εντελώς διαφορετικό από την αισθητική των πινάκων του Roger Dean, κάτι πιο μοντέρνο.
Την ίδια αισθητική ακολούθησαν και στο 9012Live: The Solos (1985) που περιέχει αποσπάσματα από την περιοδεία που πραγματοποίησαν το 1984.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
29/3/20
Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου