LITA FORD: HUNGRY FOR LOVE ΚΑΙ SEX SYMBOL

 


Ζει σε ένα πολυτελές σπίτι στα νησιά Turks and Caicos Islands , έξω από το Miami, εξασκείται στο Ju-Jitsu, ευελπιστεί τα παιδιά της να γίνουν πρωταθλητές στο άθλημα (σ.σ φαντάσου τι ξύλο θα πέφτει στο σπίτι) κι έλεγε τα καλύτερα για το σύζυγό της, πρώην τραγουδιστή των αποτυχημένων Nitro, ο οποίος για καλή του τύχη, εγκατέλειψε την καριέρα στη μουσική κι ασχολήθηκε με τa κτηματομεσιτικά τα οποία του απέφεραν μεγάλα κέρδη. Με την όμορφη και συνομήλική μου Lita Ford είχα μια σύντομη συνέντευξη, αμέσως μετά την εμφάνισή της στο Rockwave του 2009, όπου η παρουσία της είχε αποτελέσει βασικό λόγο για να είμαι εκεί.
ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ – RUNAWAYS
Η καριέρα της ξεκινά το 1975 όταν σε ηλικία 16 ετών, εντυπωσιάζει τον impresario Kim Fowley που είχε στο μυαλό του να φτιάξει ένα all members γυναικείο συγκρότημα. Κι αυτό το συγκρότημα ήταν οι The Runaways που εκτός της Ford, αποτελούσαν οι Sandy West ντραμς και Joan Jett, κιθάρα, τραγούδι. Η θέση της μπασίστριας άλλαζε διαρκώς, με πρώτη την Micki Steele, η οποία απολύθηκε και λίγο αργότερα βρέθηκε στις Bangles! Στη θέση της ήλθε η Peggy Foster, που άντεξε 1 μήνα κι αντικαταστάθηκε από την Jackie Fox ενώ τα φωνητικά ανέλαβε Cherie Currie. Ο δαιμόνιος Fowley τους κλείνει συμβόλαιο στη Mercury Rec. και το 1976 κυκλοφορεί το πρώτο ομότιτλο άλμπουμ τους(Νο1 94 Αμερική), με την Ford να αναλαμβάνει τα σόλο και να αρχίσει να δημιουργείται μια ένταση μεταξύ αυτής και της Joan Jett. Παρ΄όλην την εμπορική αποτυχία του άλμπουμ, το συγκρότημα «φτιάχνει» καλό όνομα στις συναυλίες τους και το άλμπουμ βγάζει τη μοναδική επιτυχία τους, το "Cherry Bomb", σύνθεση των Joan Jett και Kim Fowley. Τομ 1977 κυκλοφορούν το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο Queens of Noise (Νο172 Αμερική), με περισσότερους επηρεασμούς από το hard/heavy, αλλά τελικά δεν κατάφερε να τους δώσει πνοή και το συγκρότημα διαλύεται το 1979, αφήνοντας πίσω του ένα πολύ καλό όνομα. Εδώ που τα λέμε, δεν ήταν λίγο σε ένα ανδροκρατούμενο hard rockκόσμο, να υπάρχουν 4 κορίτσια που να παίζουν οι ίδιες τα όργανά τους και να τα δίνουν όλα στη σκηνή! «Η βασική αιτία της διάλυσής μας ήταν η διαφωνία μουσικής κατεύθυνσης μεταξύ εμένα και της Joan Jett. Εγώ και η Sandy, θέλαμε να ακολουθήσουμε ένα πιο hard rock δρόμο και η Jett να παίξουμε σαν Ramones, με περισσότερα punk στοιχεία. Κι έτσι διαλύσαμε».
H Joan Jett είναι δεξι΄με τα μα΄θυρα μαλλιά και η Ford η πρώτη αριστερά


ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΚΑΡΙΕΡΑ
    Μετά διάλυση τους, η Ford δεν είχε άλλη επιλογή από το να ακολουθήσει προσωπική καριέρα υπογράφοντας στη Mercury Records και κυκλοφορόντας το μέτριο πρώτο άλμπουμ της με τίτλο Out for Blood(1983) το οποίο κυκλοφόρησε με 2 διαφορετικά εξώφυλλα αλλά, δυστυχώς, με ίδιο περιεχόμενο. Το δεύτερο άλμπουμ της Dancin' on the Edge (1984, Νο 66 Αμερική, Νο 98 Μ.,Βρετανία) χωρίς να είναι τίποτε ιδιαίτερο, ήταν αισθητά καλύτερο από το πρώτο. Η ίδια καταφέρνει να καθιερωθεί και σαν κιθαρίστρια (σ.σ. δεν είναι καθόλου κακή!) με τα τραγούδια «Dancin' on the Edge» και "Gotta Let Go" να ξεχωρίζουν. Είναι η εποχή που το MTV είναι παντοδύναμο και η ύπαρξη video απαραίτητη. Ειδικά αν έχει και σενάριο, ακόμα καλύτερα. Μαζί της στις ηχογραφήσεις ο μπασίστας  Hugh McDonald (τον μάθαμε πολλά χρόνια αργότερα σαν μπασίστα των Bon Jovi, όταν αντικατέστησε τον Αlec John Such) και στα ντραμς τον Randy Castillo. Είναι η εποχή που η Lita συνδέεται με τον Tony Iommi και ηχογραφεί ένα άλμπουμ μαζί του που δεν κυκλοφορεί».Το είχαμε ονομάσει The Bride wore Black και δεν υπάρχει περίπτωση να κυκλοφορήσει». Σε ερώτησή μου αν έχει επικοινωνία μαζί του, δεν μου απάντησε!  Στο video του "Dressed to Kill" μπορείτε να τον δείτε να συμμετέχει στο πρώτο πλάνο! «έχουν γραφτεί πολλά ότι παίζει στο άλμπουμ Dancin' on the Edge,  η αλήθεια είναι ότι είχαμε κάνει μαζί μόνο το The Bride wore Black που δεν κυκλοφόρησε».


Η εμπορική αποτυχία των δύο άλμπουμ της, οδήγησε την Mercury Rec να μην της ανανεώσει το συμβόλαιο αλλά η συνεργασία της με το γραφείο management της Sharon Osbourne την φέρνει στην RCA και το Φεβρουάριο του 1988 όταν ακόμα το hard/heavy ήταν στα επάνω του, κυκλοφορεί το πολύ καλό άλμπουμ της Lita(No 29Αμερική, Νο 58 Μ.Βρετανία). Το άλμπουμ βγάζει 3 πολύ καλά κομμάτια, από τα καλύτερα της καριέρας της, τα "Kiss Me Deadly" (Νο12 Αμερική), "Back to the Cave" και βέβαια μια από τις καλύτερες power metal μπαλάντες, το ντουέτο της με τον Ozzy "Close My Eyes Forever"(No8 Αμερική). Η ιστορία θέλει τους δυο τραγουδιστές σουρωμένους, να βρίσκονται στο studio και τυχαία(!) να γράφουν τους στίχους και να το ερμηνεύουν το ίδιο βράδυ. Προσέξτε ότι το όνομα του Ozzy αναφέρεται μόνο στα credits σαν συνσυνθέτης , αλλά όχι σαν συνερμηνευτής(!), ούτε στο οπισθόφυλλο  ούτε στην ετικέτα, ούτε στο εσώφυλλο του άλμπουμ, παρά μόνο στο single και στο maxi single. Το ίδιο συνέβη και στη συλλογή The Best of Lita Ford(1992,) προφανώς για λόγους νομικούς. Η συνεργασία με τον Ozzy μόνο τυχαία δεν ήταν αφού σίγουρα, ρόλο σε αυτό έπαιξε κι η Sharon της οποίας όπως διαβάσατε, η Lita ήταν πελάτης. "Το τραγούδι γράφτηκε κατά λάθος. Με την Sharon είχαμε ξεκινήσει να συνεργαζόμαστε σε επίπεδο management και ήλθαν και με βρήκαν στο studio μαζί με τον Ozzy. Μου έφεραν δώρο ένα τεράστιο λούτρινο κούκλο γορίλλα, τον Koko. Ήταν τόσο μεγάλος που χρειάστηκε να τον δέσω με τη ζώνη ασφαλείας του αυτοκινήτου μου για να τον πάω σπίτι!! Ο Sharon έφυγε κι ο Ozzy έμεινε για ένα δύο ποτά. Πίνοντας αρχίσαμε να τζαμάρουμε και να τραγουδάμε”.Κάπως έτσι γράφτηκε το 'Close My Eyes Forever' με τους στίχους να γράφονται εκείνη τη στιγμή. Το επόμενο πρωί, η Lita κατάλαβε ότι θα είχαν πρόβλημα αφού ο Ozzy δεν είχε γυρίσει σπίτι του και η Sharon θα τον έψαχνε. Ο Ozzy ζήτησε να τον πάει με το αυτοκίνητο της (σ.σ. ο Ozzy δεν οδηγούσε) αλλά η Lita ήταν σε hangover και τον έβαλε σε ταξί . Η ίδια έβαλε τον  Koko στο jeep της και επέστρεψε σπίτι της.
Από την πλευρά της η Sharon ήταν έξαλλη με τον Ozzy γιατί δεν τον πίστεψε ότι οι δύο τους στο studio περιορίστηκαν στο τραγούδι. Εξ’ άλλου, σε καμία περίπτωση η απάντησή του για το που κοιμήθηκαν το βράδυ δεν ήταν ικανοποιητική.  Για να επανέλθω στο άλμπουμ, στα 3 πολύ καλά singles που διαβάσατε πιο πάνω, να προσθέσω και το «Falling in and Out of Love" όπου συνσυνθέτης ήταν ο Nikki Sixx. Παραγωγός του άλμπουμ ήταν ο Mike Chapman,μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες των δεκαετιών 70 και 80, έχοντας γράψει αλλά και κάνει παραγωγή στις μεγάλες επιτυχίες των Sweet, Suzi Quatro, Smokie, Mud, Blondie και The Knack.  μαζί με τον συνεργάτη του Nicky Chinn.’Είμαι πολύ ικανοποιημένη από αυτό το άλμπουμ κι ο Chapman έκανε καλή δουλειά. Η σχέση μεταξύ Sharon και Chapman δεν ήταν η καλύτερη κι αυτό γιατί η Sharon έχει κάποιες ιδιαιτερότες  στα άτομα με τα οποία δουλεύει. Και με τον Chapman δεν υπήρξε καλή σχέση, αλλά όλα πήγαν καλά”.
Το Μαϊο του 1989 με την ίδια μπάντα (David Ezrin πλήκτρα, Don Nossov μπάσο, Myron Grombacher ντραμς και η ίδια κιθάρα/φωνή) που τη συνόδεψε στο Lita, κυκλοφορεί το Stiletto (No52 Αμερική, Νο 66 Μ.Βρετανία) βγάζοντας την επιτυχία "Hungry" αλλά και το"Lisa", αφιερωμένο στη μητέρα της. Παρ΄όλο που σε γενικές γραμμές το άλμπουμ ήταν καλό, δεν κατάφερε να φθάσει την  επιτυχία του Lita το οποίο ήταν και η κορυφή της καριέρας της. H συμβολή του Chapman για ακόμα μια φορά είναι καθοριστική καθώς το άλμπουμ έχει τις καλές στιγμές του. Πέραν του “Hungry”, ξεχωρίζω την πολύ καλή διασκευή της στην παλιά επιτυχία του Alice Cooper, "Only Women Bleed" που το έκανε δικό της. Το peak της καριέρας της δεν διήρκεσε πολύ κι έκλεισε με την κυκλοφορία του άλμπουμ Dangerous Curves (1991, Νο 132 Αμερική, Νο 51 Μ.Βρετανία), σε παραγωγή του Tom Werman και με μικρές αλλαγές στη σύνθεση των μελών που τη συνόδευαν. Στο μπάσο έχει έλθει ο Matt Bissonette και στη 2η κιθάρα ο Joe Taylor και βέβαιαι βλέποντας τη φωτογραφία στο εξώφυλλο, εύκολα καταλαβαίνεις ότι παραπέμπει στις …καμπύλες της. Φωνητικά, κάνουν μια σειρά καλών τραγουδιστών όπως οι Joe Lynn Turner και Jeff Scott Soto. Το άλμπουμ βγάζει την επιτυχία "Shot of Poison"  και η εμπορική αποτυχία του ΔΕΝ είχε να κάνει με την ποιότητά του αλλά με τη γενική μουσική κατάσταση που άλλαζε! Και τη συμπαρέσυρε!!! «Δεν έπρεπε να είχα κάνει το Black, αλλά  όλα άλλαξαν πολύ γρήγορα.

Ποτέ δεν φαντάστηκα τον εαυτό μου με παιδιά και τώρα έχω δυο κι είμαι πολύ ευτυχισμένη». Η καριέρα της κλείνει στην RCA με την κυκλοφορία του Best of που περιέχει όλες τις επιτυχίες της και την ξανά συναντούμε 3 χρόνια αργότερα με το άλμπουμ Black (1995) που προσπάθησε να βάλει grunge στοιχεία(!) στα τραγούδια της, με αποτυχία.  To 2000 έρχεται μια ξεκάρφωτη κυκλοφορία του άλμπουμ Greatest Hits Live! Που αν το είχε κυκλοφορήσει έστω στα μέσα της δεκαετίας του 90 να είχε μια καλύτερη αντιμετώπιση και ανταπόκριση, με ένα καινούργιο studio τραγούδι (Nobody’s Child) ενώ στα υπόλοιπα που είναι live υπάρχει και η διασκευή του "Rock Candy" (Montrose). Το ίδιο άλμπουμ επανακυκλοφόρησε το 2006 με τίτλο In Concert. Τρία χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε το μέτριο Wicked Wonderland και το 2012 το Living Like a Runaway με την ενεργή και συνθετικά του κιθαρίστα Gary Hoey με πολλούς στίχους να είναι επηρεασμένοι από το «δύσκολο» διαζύγιού με τον Jim Gillette και το 2016 το Time Capsule. Το 2013 κυκλοφόρησε το δεύτερο live άλμπουμ της με τίτλο
" The Bitch Is Back ... Live με τον τίτλο να είναι δανεισμένος από το ομώνυμο τραγούδι του Elton John και περιλαμβάνει την εμφάνισή της στο Canyon Club της Καλιφόρνια.
ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΩΝ RUNAWAYS
Με τις Lita Ford και Joan Jett να έχουν πετυχημένες προσωπικές καριέρες και τις μεταξύς τους σχέσεις να μην είναι οι καλύτερες, οι πιθανότητες για επανασύνδεση των Runaways ήταν λίγες και εξ αρχής αποτυχημένες. Ήταν κάτι που μάλλον δεν το ήθελαν και οι δύο. «Πολλοί managers, και οι  μεταξύ μας ισορροπίες, δεν άφησαν να γίνει κάτι τέτοιο. Όλοι ήθελαν να κάνουμε μια επανασύνδεση, αλλά τα προβλήματα ήταν πολλά. Ήθελα να ξανά δουλέψω με την Joan και μετά προστέθηκε και η Cherie, αλλά οι απαιτήσεις του manager της Joan, μας φόβησαν! Είμαστε στο ίδιο συγκρότημα 5 χρόνια αλλά στα μάτια μου ο Kenny Laguna (σ.σ. ο manager της Joan Jett) είναι ο Σατανάς. Έχει περάσει στον κόσμο ότι εγώ δεν ήθελα να συμβεί κάτι τέτοιο, αλλά δεν είναι έτσι»
ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ
Όμορφη κοπέλα η Ford, δεν τις έλειψαν οι σχέσεις. Η πρώτη σχέση της που έγινε γνωστή ήταν αυτή με τον κιθαρίστα των Black Sabbath,  Tony Iommi με τον οποίο είχε αρραβωνιαστεί. Χώρισαν το 1989 και δεν μείνανε φίλοι! Το 1991 παντρεύτηκε τον κιθαρίστα των W.A.S.P. , Chris Holmes με τον οποίο χώρισε το 1993 κι από τότε είχε σχέση με τον τραγουδιστή των Nitro, Jim Gillette τον οποίο παντρεύτηκε μετά από γνωριμία 2 εβδομάδων. Μαζί απέκτησαν δυο αγόρια, τους James και Rocco,με τον Gillette να σταματάει την όποια καριέρα είχε με τους Nitro και να εξελίσσεται σε ένα πολύ πετυχημένο κτηματομεσίτη και κατασκευαστή στη Φλόριδα. «Στο διπλανό σπίτι μένει ο Bruce Willis” μου λέει η Lita. Ο γάμος τους άρχισε να καταρρέει από τη στιγμή που ξεκίνησε διαπραγματεύσεις για ένα τηλεοπτικό ριάλιτι, με δοκιμαστικό τίτλο The Gillettes: An Extreme American Family. Σε συνέντευξη της είπε ότι είχε κάνει ένα επαγγελματικό ταξίδι στο Λος Άντζελες για να συζητήσει την εκπομπή κι όταν επέστρεψε βρήκε τον σύζυγό της και τους γιους της να μην μιλούν. Η Ford ισχυρίστηκε ότι ο Gillette έστρεψε τα παιδιά τους εναντίον της, υποστηρίζοντας ότι η δημοσιοποίηση της ζωής τους θα τα έβλαπτε. Στη συνέχεια ισχυρίστηκε ότι ο Gillette άρχισε να ενθαρρύνει τους γιους της να της επιτεθούν(!), με αποτέλεσμα να την ωθήσει να ζητήσει διαζύγιο, ενώ τερματίστηκαν τα σχέδια για την τηλεοπτική σειρά. Μετά το τέλος της σχέσης της με τη Gillette, η Ford έγινε υπέρμαχος της συνειδητοποιημένης γονικής αποξένωσης. (σ.σ. Το Σύνδρομο Γονικής Αποξένωσης είναι όρος που δημιούργησε ο Richard A. Gardner στις αρχές της δεκατετίας '80 για να αναφερθεί στη διαταραχή που εμφανίζει ένα παιδί όπου συστηματικά και αδικαιολόγητα μειώνει και προσβάλλει τον ένα γονέα, σαν αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων που περιλαμβάνουν την πλύση εγκέφαλου από πλευράς του άλλου γονέα καθώς και τις προσπάθειες του παιδιού να κακολογήσει ή κατηγορήσει άδικα τον άλλο γονέα). To ζευγάρι χώρισε, με την τραγουδίστρια να αφήνει πολλά υπονοούμενα για ενδοοικογενειακή βία. Τέλος, μια σχέση που χρονολογείται το 1982, είναι αυτή με τον Nikki Sixx, όπου ζούσαν μαζί σε ένα διαμέρισμα στη Santa Monica. Οι Motley Crue είχαν ήδη κυκλοφορήσει το πρώτο άλμπουμ τους αλλά οι συνθήκες  στο διαμέρισμα ήταν άθλιες αφού το διαμέρισμα ήταν γεμάτο κατσαρίδες.  


Η LITA FORD ΣΤΟ ROCKWAVE 2009


Με τον ήλιο να είναι ακόμα ψηλά το απόγευμα της 30ης Ιουνίου, μόλις τελείωσαν οι Eden Demise,στη μικρή σκηνή (σ.σ. μικρό είναι το μάτι σου όταν θέλεις να δεις το αγαπημένο σου συγκρότημα), στη σκηνή βγαίνει η Lita Ford, με τον Gillette και τα δύο παιδιά της που κάθονταν στο δεξί μέρος της σκηνής. Δυστυχώ η εμφάνιση της είχε αρκετά τεχνικά προβλήματα  αλλά με τον κιθαρίστα  Ron "Bumblefoot" Thal, μέλος ακόμα τότε των Guns’n’Roses. H ίδια ήταν πολύ καλή και μέσα σε 60 λεπτά προλάβαμε κι ακούσαμε αυτά που θέλαμε: Gotta Let Go / Back To The Cave / Hungry / Falling In And Out Of Love / Close My Eyes Forever (με τη συνοδεία του κοινού στο ρόλο του Ozzy) / Kiss Me Deadly  κ.α. Παραλείπω τη σπασμένη χορδή της κιθάρας της, τον ενισχυτή που τα «έπαιξε» και τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά ερχόταν ένα πρόβλημα από τα τύμπανα. Μπορεί να κάνω και λάθος. Για την ιστορία, στη μικρή σκηνή, ακολούθησαν οι μεγάλοι Saxon!
 

ΑΈΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

27/2/22
 

Την επόμενη Κυριακή: L.A. Λίγο πριν τη λάμψη (η ιστοίρα των Quiet Riot, Guns'n'Roses, Ratt, Poison και Motley Crue, πριν γίνουν  διάσημοι)

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment
  1. το θρυλικο Rockwave του 2009 με τους Motley Crue που ποτε δεν επαιξαν για εμας τους φανς που ειχαμε φαει τονους βροχης στο δρομο προς Μαλακασα και ακουγοντας τελικα απο τους διοργανωτες οτι η συναυλιακη μερα ακυρωνεται λογω της βροχης και οχι της χαμηλης προπωλησης. Μια μαυρη μερα για το φεστιβαλ αλλα και για τους φανς που μαθαμε μετα οτι ο Tommy Lee το ιδιο βραδυ παραβρισκοταν σε μπουζουκερι της Βισσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή