ΠΩΣ Ο QUENTIN TARANTINO ΔΙΑΛΕΓΕΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ

Οι ταινίες του γνωστές: Reservoir Dogs, Pulp Fiction, From Dusk till Dawn, Once Upon a Time in Hollywood, Django Unchained, Inglorious Bastards κ.α. Πέραν των …ποταμιών αίματος, οι ταινίες του Quentin Tarantino έχουν κι άλλο ένα βασικό στοιχείο: Τα καλά τραγούδια με τα οποία επενδύει τις ταινίες του αλλά και τα soundtracks. Πως τα καταφέρνει; Πολύ απλά, ‘Κάθομαι στη συλλογή δίσκων μου και αρχίζω να ακούω τα τραγούδια, προσπαθώντας να βρω πιο ταιριάζει  την προσωπικότητα της ταινίας, πιο ταιριάζει στο πνεύμα της ταινίας ». Δηλαδή κάνει το πιο απλό πράγμα που θα μπορούσε να κάνει κι ένας απλός άνθρωπος: Ακούει τους δίσκους του, με το μυαλό του να ταξιδεύει! – Κι όπως λέει «Ανεξάρτητα από το πόσο δραματική είναι η στιγμή του έργου, το τραγούδι του δίνει ακόμα μια δραματικότητα, ταράζοντας την αδρεναλίνη μου. Η ύπαρξη τραγουδιών στις ταινίες μου είναι απαραίτητη, το ένα δένει με το άλλο. Όταν ξεκινώ μια ταινία, πάντα πηγαίνω στη δισκοθήκη μου να πάρω ιδέες».Πέραν των πολλών καλών τραγουδιών που έχουν «αναστηθεί» από τις ταινίες του αλλά και τα soundtracks (σ.σ. όταν κυκλοφορούσαν), ο Tarantino είναι «υπεύθυνος»  για την «νεκρανάσταση» της «Miserlou», τραγούδι άγνωστου συνθέτη, που ακούστηκε στη ταινία του Pulp Fiction σε εκτέλεση από τον Dick Dale. Η πιο γνωστή ελληνική εκτέλεση είναι αυτή του Νίκου Ρουμπάνη, το 1941. Και γράφω «νεκρανάσταση» γιατί αμέσως μετά την προβολή της ταινίας όλοι το ανακαλύψαμε, clubs, ραδιόφωνα, δίνοντας του το airplay που του άξιζε! Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, το Pulp Fiction έχει ένα από τα πιο δυνατά soundtracks «You Never Can Tell» του Chuck Berry, «Girl You'll be A Woman Soon» των Urge Overkill, “Son a a Preacher Man” της Dusty Springfield, "Let's Stay Together" του Al Green κ.α.
Και κλείνει λέγοντας: “H επιλογή του τραγουδιού Stuck In The Middle With You των Stealers Wheel, που ακούγεται στη σκηνή τεμαχισμού ενός πτώματος στην ταινία Reservoir Dogs, ήταν από τις πιο δυνατές επιλογές»! Μπορεί η τακτική να πηγαίνει στη δισκοθήκη του και να βρίσκει τραγούδια να ακούγεται απλή τέτοιου είδους γάμοι μεταξύ ήχου και εικόνας είναι σπάνιοι σε άλλες ταινίες. Γι αυτό κι ο Tarantino έχει τη φήμη που του αξίζει!

Α.Ρ.

26/10/21




 

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου