ROCK INCIDENT 196: ΠΩΣ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ ΤΩΝ ROLLING STONES

Για περισσότερες από 5 δεκαετίες το λογότυπο των Rolling Stones με τα χείλη και τη γλώσσα, είναι μαζί με τον Eddie των Iron Maiden τα πλέον αναγνωρίσιμα λογότυπα, ακόμα και σε ανθρώπους που δεν ασχολούνται με τη μουσική. Ας δούμε όμως πως προέκυψε! Το 1970 το συγκρότημα ήθελε να φτιάξει μια αφίσα για την ευρωπαϊκή περιοδεία του και δεν είχε μείνει ικανοποιημένο από τα σχέδια που είχαν γίνει από τη δισκογραφικής εταιρεία του. Έτσι σκέφτηκαν να αποταθούν στο Royal College of Art του London όπου μετά από πρόταση ενός καθηγητή, πλησίασαν το σπουδαστή John Pasche για να τους φτιάξει ορισμένα προσχέδια. Η επικοινωνία μαζί του έγινε με γράμμα και του ζήτησαν ένα logo που να αποτυπώνεται σε χαρτί, επιστολόχαρτο, αφίσα πρόγραμμα συναυλίας ακόμα και σε εξώφυλλο βιβλίου.
"Πολύ συχνά, σκέπτομαο, 'Γιατί επέλεξαν εμένα;'" αναρωτιέται ακόμα και σήμερα ο Pasche! Και η απάντηση που βρίσκει στο ερώτημά του είναι ότι "ο συγκεκριμένος καθηγητής πίστευε ότι η δουλειά του ήταν η καταλληλότερη, καθώς έκανε πολλά pop art, οπότε οι εικόνες του ήταν αρκετά φωτεινές».
Αμέσως με την πρώτη δημοσίευση του λογότυπου με τα χείλη και τη γλώσσα, όλων των μυαλό πήγε στον Mick Jagger ,καθώς του …μοιάζει πολύ. Όμως ο δημιουργός του ισχυρίζεται ότι δεν ήταν ο Jagger η εικόνα που είχε στο μυαλό του όταν το σχεδίαζε. Όταν ο Pasche, συνάντησε τον Jagger, αυτός του είπε ότι τον ενθουσίαζε η γλώσσα της ινδουιστικής θεάς Κάλι, μια ιδέα από την οποία ο Pasche ήθελε να αποφύγει.
«Δεν ήθελα να κάνω τίποτα ινδικό, γιατί πίστευα ότι ήταν παροδικό και γρήγορα θα ξεχνιόταν, καθώς όλοι περνούσαν μια βουδιστική-ινδουιστική η φάση εκείνη την εποχή» λέει ο Pasche. Παρ’ όλα αυτά, όταν είδε φωτογραφίες της θεάς με τη γλώσσα έξω, κατάλαβε ότι ήταν κάτι ξεχωριστό κι είχε ενδιαφέρον. Ήταν κάτι προκλητικό και έξω από τα συνηθισμένα. Στην πραγματικότητα, ταυτιζόταν με το συγκρότημα που ήταν έξω από κάθε κανόνα. Και το καλύτερο, ήταν ευκολομνημόνευτο και άρεσε σε όλους!  Το καινούργιο λογότυπο εμφανίστηκε στις ετικέτες των δίσκων (label) του άλμπουμ Sticky Fingers(1971) και σε κάθε merchandise υλικό, αφίσες, T-shirts, ακόμα και στο tour plane του συγκροτήματος. "Κατά τη γνώμη μου, το λογότυπο των Stones είναι το πλέον αναγνωρίσιμο στον κόσμο, ένα λογότυπο ταυτισμένο με την ιστορία του rock 'n' roll" λέει ο Shepard Fairey που το 2012 κλήθηκε να το επαναπαρουσιάσει για τα 50 χρόνια του συγκροτήματος. "Δεν φέρνει μόνο τον Mick Jagger στο μυαλό, αλλά έχει όλη την διάθεση επαναστατικότητας και σεξουαλικότητας, που ταυτίζονται με το rock 'n' roll".
Ο Pasche πληρώθηκε £50 για τη δουλειά του, ενώ το αυθεντικό έργο του πουλήθηκε το 2008 σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη αντί του ποσού των $92,500. "Ήταν λίγα χρήματα ακόμα και για την εποχή τους και μου πήρε μια εβδομάδα να το τελειώσω. Αν ήξερα την επιτυχία του, θα ζήταγα άλλα χρήματα» λέει.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

28/9/21
 

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου