Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ “ANIMALS” ΤΩΝ PINK FLOYD

Τον Ιανουάριο του 1977 οι Pink Floyd κυκλοφόρησαν το 10 studio άλμπουμ τους με τίτλο Animals. Για μια ακόμα φορά το συγκρότημα κατάφερε να διαφοροποιηθεί ηχητικά από τις προηγούμενες δουλειές του, πράγμα πολύ δύσκολο, και ταυτόχρονα να παρουσιάσει ένα άλμπουμ concept με το θέμα να βασίζεται σε μια πολιτικοκοινωνική κριτική των πεπραγμένων στη Μ.Βρετανία στα μέσα της δεκαετίας του ’70! Το άλμπουμ σταμάτησε στο Νο2 του βρετανικού chart και στο Νο3 του αμερικανικού και θεωρήθηκε….ψιλοαποτυχία!
Το εξώφυλλο που θα σχολιάσουμε σήμερα βασίστηκε σε μια ιδέα του μπασίστα του συγκροτήματος Roger Waters κι υλοποιήθηκε από τον Storm Thorgeson της Hipnosis. Για την ιστορία ο Thorgeson ήταν παιδικός φίλος του David Gilmour. Τα πρώτα σχέδια που παρουσίασε ο Thorgeson έδειχναν ένα μικρό αγοράκι να ανοίγει την πόρτα του υπνοδωματίου των γονέων του και να τους βλέπει να κάνουν έρωτα.
 H ιδέα δεν περπάτησε κι το εξώφυλλο βασίστηκε στην ιδέα του Waters, ένα γουρούνι να πετά πάνω από τις καμινάδες του ηλεκτρικού εργοστασίου Battersea Power Station. O Waters, τότε ζούσε στο Clapham Common και συχνά περνούσε με το αυτοκίνητό του μπροστά από το συγκεκριμένο εργοστάσιο και του άρεσε σαν ιδέα αλλά και σαν σχήμα που έφερνε σαν φαλλό και το γουρούνι όχι σαν σύμβολο διαφθοράς αλλά σαν σύμβολο ελπίδας που πετά ανάμεσα από 4 φαλλούς!!!
Την κατασκευή του ιπταμένου γουρουνιού ανέλαβε η γερμανική εταιρεία Ballon Fabrik που κατασκευάζει και Zeppelin και το σχεδιασμό του έκανε ο Jeffrey Shaw. Κατασκευαστικά, το γουρούνι είχε ύψος 40 πόδια, το γέμισαν με ήλιο και το ονόμασαν Algie. Στις 2 Δεκεμβρίου 1976 όλοι ήταν έτοιμοι για τη φωτογράφιση: Το συνεργείο κατασκευής, οι φωτογράφοι του Thorgeson, ένας εκ των οποίων βρισκόταν σε ελικόπτερο, η πολιτική αεροπορία που είχε ενημερωθεί κι ένας σκοπευτής ο οποίος, σε ενδεχόμενο απώλειας του γουρουνιού, είχε πάρει θέση βολής για να το καταρρίψει! Ένα τεχνικό πρόβλημα συγκεκριμένα της ευστάθειας του γουρουνιού, δεν επέτρεψε τη φωτογράφισή κι η πρώτη ημέρα πήγε χαμένη. Την επομένη, οι φωτογράφοι ήταν στις θέσεις του εκτός του σκοπευτή, που απουσίασε. Το γουρούνι ήταν έτοιμο, στις 10 το πρωί ανυψώθηκε στον ουρανό, αλλά τα σχοινιά που το κρατούσαν δεν ήταν αρκετά να το σταματήσουν κι αφού κόντραρε μεταξύ των 4 καμινάδων, εξαφανίστηκε! Αμέσως ειδοποίησαν την πολιτική αεροπορία και τη R.A.F.
Μετά από αρκετές ώρες αγωνίας μην προκαλέσει δυστύχημα κι αφού πέρασε από τη περιοχή του Heathrow(!) προκαλώντας ακυρώσεις απογειώσεων, το γουρουνάκι βρέθηκε κατά το βραδάκι στο Kent, στο κτήμα ενός έξαλλου κτηνοτρόφου που διαμαρτυρόταν γιατί είχε τρομάξει τις αγελάδες του. (σ.σ. Εδώ που τα λέμε δεν είναι και το πιο ευχάριστο να τρως το χορταράκι σου και να προσγειωθεί δίπλα σου ένα τεράστιο γουρούνι!). Το παρέλαβαν, το ξεφούσκωσαν κι ετοιμάστηκαν για την επόμενη, τρίτη ημέρα της ατελείωτης και περιπετειώδους φωτογράφισης.
Την τρίτη ημέρα όλα δούλεψαν σωστά, μόνο που οι φωτογραφίες δεν ήταν …καλές!!!!

Στάθηκαν όμως τυχεροί γιατί κατά την πρώτη ημέρα, ένας από τους φωτογράφους του συνεργείου, ο Howard Bartrop την ώρα που επέστρεφε σπίτι του, φωτογράφισε τον ουρανό με τον ήλιο να φωτίζει τον ορίζοντα (σ.σ. μια σπάνια εμφάνιση του ήλιου στη Μ.Βρετανία).
Οι τεχνικοί της Hipgnosis κράτησαν φωτογραφία του γουρουνιού από την τρίτη ημέρα και έβαλαν για φόντo τον ουρανό από τη φωτογράφιση του Bartrop που έγινε την πρώτη ημέρα.
TRIVIA
  • Κατά την προσφιλή τακτική του συγκροτήματος αλλά και της Hipgnosis, στο εξώφυλλο δεν αναγράφεται τίτλος κι όνομα συγκροτήματος.
  • Στο διπλό εξώφυλλο του βινύλιου, υπάρχουν 10 μαυρόασπρες φωτό από το εργοστάσιο Battersea.
  • Στο ένθετο τα γράμματα που γράφτηκαν οι στίχοι ανήκουν στον ντράμερ Nick Mason.
    Το γουρουνάκι πριν την απογείωσή του.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ
22/12/17/
Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου