ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ KEN HENSLEY (URIAH HEEP) ΑΠΟ ΤΟ 1998



Ο Ken Hensley στο studio του Capital 1998
O Ken Hensley είναι μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της αγγλικής rock σκηνής της δεκαετίας του ’70. Έγινε μέλος στους Uriah Heep αφού οι Mick Box, David Byron, Paul Newton κι Alex Napier είχαν σχηματίσει το συγκρότημα κι είχαν ξεκινήσει τις ηχογραφήσεις. Κατάλαβαν ότι τα τραγούδια τους θα αναδεικνυόντουσαν καλύτερα αν προσέθεταν πλήκτρα κι έτσι προσέλαβαν τον Ken Hensley, έως τότε μέλος των Gods. Στο πρώτο άλμπουμ τους ...Very 'Eavy ...Very 'Umble απλά έπαιξε (όχι σε όλα τα τραγούδια) και δεν πρόλαβε να συνεισφέρει συνθετικά, πράγμα το οποίο έκανε από το δεύτερο άλμπουμ και μετά . Τα καλύτερα τραγούδια τους είναι δικές του συνθέσεις: Lady in Black, Easy livin’, Stealin, Sympathy, Sunrise, Wizard, July Morning,  Rainbow Demon, Rain, Wonderworld, Misty Eyes, Wise Man, ένας ατελείωτος κατάλογος από διαμάντια! Μετά από μια καριέρα 10 ετών, αποχώρησε το 1980 μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ Conquest το μόνο με τραγουδιστή τον John Sloman, την πρόσληψη του οποίου ο Hensley δεν ήθελε με τίποτα.
Ο Ken Hensley βρέθηκε στις 29 και 30 Σεπτεμβρίου 1998 στην Αθήνα για επαγγελματικούς λόγους, για την προώθηση μηχανημάτων της εταιρείας Saint Louis Music, όπου (τότε) στην Ελλάδα αντιπροσωπευόταν από τον όμιλο Νάκα. Πελάτες του είναι πολλοί γνωστοί μουσικοί, όπως ο Marty Friedman, oο Megadeth οι οποίοι στα credits των δίσκων τους (Risk), αναφέρουν το όνομά του.
Οι Uriah Heep είναι ένα πολυαγαπημένο μου συγκρότημα που παρακολουθώ από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’70 όταν είχα  πρωτοακούσει το μαγικό άλμπουμ τους Demons and Wizards. Από τότε με κέρδισε η εύθραυστη μελωδία τους, οι στίχοι τους, η κιθάρα του υποτιμημένου Mick Box, ακόμα και τα εξώφυλλά τους.
 Το βράδυ της Πέμπτης 30 Σεπτεμβρίου ήλθε στο studio του Capital στο Μαρούσι, κι έζησα ένα από τα ομορφότερα ραδιοφωνικά δίωρα της ζωής μου, μιλώντας μαζί του. 

To studio του Capital έχει γεμίσει από νεαρούς κυρίως fans με εξώφυλλα δίσκων για υπογραφή και φωτογραφικές μηχανές (τότε δεν υπήρχαν κινητά με κάμερα). Μεταξύ αυτών ο Γιώργος Ανασοντζής κι ο Γιάννης Δόλας, μετέπειτα συνέταιροι στον Rockmachine.gr κι o Γιάννης Παναγάκος, επίσης συνοδοιπόρος του Rockmachine.gr. Να προχωρήσουμε στη συνέντευξη που μεταδόθηκε εκείνο το βράδυ στον αέρα και παρουσιάστηκε στο fanzine, Long Live Rock’n’Roll που εξέδιδε ο υπογράφων.
Α.Ρ.. Ken, πως σου φαίνονται σήμερα οι Uriah Heep;
-    Το τελευταίο άλμπουμ τους Sonic Origami είναι πολύ καλό και σε αυτό συνέβαλαν δύο παράγοντες: η πολύ καλή παραγωγή του Pip Williams, κι η ερμηνεία του Bernie Shaw που είναι καλύτερος από κάθε άλλη φορά. Πιστεύω ότι σήμερα (1998), το συγκρότημα δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν κι ίσως θα έπρεπε να αλλάξει όνομα. Από την άλλη πλευρά, παραδέχομαι ότι όλο το βάρος της ύπαρξής τους έχει πέσει πάνω στον Mick Box που κάνει τα πάντα.
Α.Ρ. Υπάρχει επικοινωνία μεταξύ σας;
-    Αρκετά συχνά. Πριν λίγες ημέρες μιλήσαμε στο τηλέφωνο κι ήταν πολύ στενοχωρημένος για την ακύρωση των συναυλιών τους στην Αμερική και τον Καναδά. Απ’ ότι κατάλαβα, δεν τους βοήθησε η εταιρεία τους όσο θα ήθελαν που όμως κι αυτή με τη σειρά της αντιμετωπίζει πολλά οικονομικά προβλήματα.
-    Α.Ρ.Ποιά ήταν η αιτία αποχώρησης σου το 1980;
-    Μετά από ένα σημείο γράφαμε τα ίδια τραγούδια με διαφορετικούς στίχους. Δεν υπήρχε λόγος να συνεχίσω κάνοντας το ίδιο πράγμα.
-    Α.Ρ.Νομίζω ότι είχες απογοητευτεί με την πρόσληψη του John Sloman.
- Από την αρχή ήμουν αντίθετος με την πρόσληψή του αλλά επέμεναν οι άλλοι. Δεν ταίριαζε καθόλου στον ήχο μας (σ.σ. μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ Conquest, του μοναδικού που ηχογράφησαν οι Uriah Heep με τραγουδιστή τον John Loman, έφυγε, έφυγε όμως κι ο Hensley!).
-    Α.Ρ. Είχε συνεργαστεί παλαιότεραι με τον Gary Moore (σ.σ. στα άλμπουμ Corridors of Power και Rockin' Every Night – Live in Japan) και στους Lone Star.
-    - Δεν γνωρίσω που έπαιζε και δεν με ενδιαφέρει!
-    Α.Ρ. Η αποχώρηση του David Byron (σ.σ. το 1975) έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην πορεία των Uriah Heep
-    - Ο David ήταν μεγάλος τραγουδιστής κι ο θάνατός του με σόκαρε. Οι καταχρήσεις στα ναρκωτικά και στο αλκοόλ ήταν μεγάλες και κατέρρευσε. Όταν μου τηλεφώνησε ο Gerry Bron (ιδιοκτήτης της Bronze Rec και παραγωγός των Uriah Heep) και μου το ανήγγειλε, είπα «όλα τέλειωσαν». Ο David ήταν το μέλος του συγκροτήματος που είχε την καλύτερη επικοινωνία με τον κόσμο κι η απώλεια του ήταν μεγάλη.
Α.Ρ. Όταν αποχώρησε έγιναν προσπάθειες να επιστρέψει;
-    Ο Mick Box με τον Lee Kerslake  πήγαν σπίτι του να τον μεταπείσουν αλλά δεν τα κατάφεραν.
-    Α.Ρ. Ο αντικαταστάτης του, John Lawton ήταν πολύ καλός.
-    - Πράγματι, ο Lawton ήταν πολύ καλός αλλά έμεινε μόνο τρία χρόνια και για τρία άλμπουμ.
-    Α.Ρ. Ποιο είναι τοα αγαπημένο σου τραγούδια από τους Uriah Heep;
-     Κάθε φορά που με ρωτάνε, δίνω διαφορετική απάντηση, γιατί απλά κάθε φορά μου αρέσει και διαφορετικό τραγούδι. Αυτή την εποχή ακούω και μου αρέσει πολύ το Weep in Silence από το High and Mighty. Αυτό το άλμπουμ ήταν ένα από τα καλύτερά μας .
-     Α.Ρ. Βοήθησε πολύ η συμμετοχή του John Wetton…
-    Ο John Wetton είναι πολύ καλός μουσικός και βοήθησε στο συγκεκριμένο άλμπουμ αλλά δεν κόλλησε μαζί μας. Και γι αυτό έφυγε. Πάντα όμως θυμάμαι το παίξιμο του Gary Thain (σ.σ. μπασίστας των Uriah Heep στα άλμπουμ Demons and Wizards, The Magician's Birthday, Sweet Freedom, Wonderworld, Live at Shepperton '74 διάβασε εδώ την ιστορία του).
-   A.Ρ .Εμένα ένα από τα πιο αγαπημένα μου άλμπουμ είναι το Wonderworld
-    Οι στίχοι του ομώνυμου τραγουδιού είναι αληθινοί. Περιγράφω ένα όνειρο που είχα δει το προηγούμενο βράδυ. Το εξώφυλλο του άλμπουμ ίσως να είναι το χειρότερο που έχουμε κάνει. Είχα διαφωνήσει με το σενάριο της φωτογράφησης όπου παρουσιαζόμαστε σαν αγάλματα, αλλά επέμενα οι υπόλοιποι κι υποχώρησα. Όταν έγινε η παρουσίαση του άλμπουμ και του εξώφυλλου στην Αμερική, η εταιρεία μας, η Warner Bros διοργάνωσε ένα πάρτι με δημοσιογράφους . όταν προσγειωθήκαμε και βγήκαμε στην πόλη, είδα όλους τους κεντρικούς δρόμους του Los Angeles γεμάτους με μεγάλες αφίσες με το εξώφυλλο του Wonderworld. Σε μεγάλο μέγεθος ήταν πολύ χειρότερο από το εξώφυλλο και προχωρούσα με σκυμμένο κεφάλι για να μη  αναγνωρίσουν! Γενικά, οι αμερικάνικες εκδοχές των εξωφύλλων των Uriah Heep ήταν πολύ κακές. Δεν τους άρεσαν τα αρχικά εξώφυλλα και τα έκαναν πολύ χειρότερα.
Ένα μικρό μέρος των fans που είχαν έλθει εκείνο το βράδυ. Στο μέοσν ο Ken Hensley.
Α.Ρ. Πως συνεργάστηκες με τους Blackfoot, Cinderella και W.A.S.P.;
-    O Rick Medlock μου τηλεφώνησε και ζήτησε να παίξω πλήκτρα στο Siogo. Μετά ήλθε η περιοδεία και το Live άλμπουμ. Στους Cinderella δεν ήμουν μέλος, απλά μου ζήτησαν ένα Hammond και το πήραν από την εταιρεία που εργάζομαι. Μου ζήτησαν να παίξω σε 2 τραγούδια του Heartbreak Station. Η περίπτωση των W.A.S.P. ήταν τραυματική.  Έπαιξα πλήκτρα στο Headless Children και πρώτη φορά άκουσα τέτοιους στίχους! Α ν κάποιος θέλει να αγοράσει δίσκους με τέτοιους δίσκους αντί να πληρώσει 16$ μπορεί να πάει σε ένα κακόφημο bar . Την ημέρα που έγινε η παρουσίαση του άλμπουμ, η γυναίκας μου δεν μπόρεσε να την παρακολουθήσει γιατί αισθάνθηκε προσβεβλημένη (σ.σ. ο Ken Hensley είναι αναγεννημένος χριστιανός)
-    Α.Ρ Ας έλθουμε στο άλμπουμ σου  A Glimpse of Glory (σ.σ. είχε κυκλοφορήσει εκείνες τις ημέρες)
-    Είναι το πρώτο μου άλμπουμ μετά από πολύ καιρό. Το δούλεψα στο δικό μου studio κι οι στίχοι του αναφέρονται στις αρχές που δίδαξε ο Χριστός (σ.σ. τώρα καταλαβαίνετε γιατί είπε όλα τα παραπάνω για τους W.A.S.P.). Ήθελα να ηχογραφήσω δύο άλμπουμ, ένα προσωπικό κι ένα με τους Visible Faith αλλά προτίμησα να κυκλοφορήσω μόνο ένα, όπου περιέλαβα τραγούδια που θα παρουσιαζόντουσαν και στα 2 άλμπουμ. Οι Visible Faith αποτελούνται από 12 μέλη και στις εμφανίσεις παίζουμε τραγούδια των Uriah Heep. Η χορωδία δίνει τελείως διαφορετική μορφή στα τραγούδια των Uriah Heep, όπως στο Stealin.   
-    Α.Ρ Το κατατάσσεις στο χριστιανικό rock;

-    Δεν είμαι μουσικός του χριστιανικού rock. Τα προηγούμενα χρόνια πέρασα πολλές κακές καταστάσεις που με έκαναν να δω την αλήθεια. Στην ουσία έγινε χριστιανός πριν 7 χρόνια., όταν πέρασαν και δύσκολη εποχή και η γυναίκα μου με συμβούλεψε να στραφώ στην εκκλησία. Πιστεύω στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, το Ευαγγέλιο του Ιωάννη και την Παλαιά Διαθήκη. Με τη βοήθεια τους ξεπέρασα το πρόβλημα μου κι έγινα καλύτερος φίλος, σύζυγος και παραγωγικότερος στην κοινωνία. Δεν θέλω να προσηλυτίσω και να διδάξω κανέναν. Σταμάτησα να παίρνω κοκαΐνη κι αυτό με έκανε να δω τα πράγματα διαφορετικά. Για πολλά χρόνια δεν έγραφα τραγούδια κι όταν πήγα ένα ταξίδι με τη γυναίκα μου στο Μεξικό, άρχισα να ξαναγράφω. Ξαναδιαβάζω παλαιότερες συνεντεύξεις μου και παρατηρώ ότι έλεγα ότι η μουσική είναι χάρισμα. Τώρα αυτό το χάρισμα, δεν το χρησιμοποιώ μόνο για τον ετούτε μου αλλά για το Θεό που μου το προσέφερε. Στην Αμερική καθημερινά παρουσιάζεται και μια νέα εκκλησία , που τις περισσότερες φορές προέρχεται από τη διάσπαση μιας άλλης(!) που κι αυτή με τη σειρά της προήλθε από μια άλλη διάσπαση! Η παρουσία του χρήματος έχει αλλάξει την όλη κατάσταση, αφού οι εκκλησίες χρησιμοποιούν τραγουδιστές και χορωδίες κι οι εταιρείες δίσκων βλέπουν ότι ο κόσμος θέλει τέτοιες ηχογραφήσεις (σ.σ. χριστιανικού rock) κι ξεκινά ένας  μύλος. Ένας από τους λόγους που ήλθα στην Αθήνα είναι βρω εταιρεία διανομής για το άλμπουμ μου Glimpse of Glory. Όσοι θέλουν μπορούν να το προμηθευτούν μέσω του ken-hensley.com.
Α.Ρ Οι στίχοι σου από την εποχή των Uriah Heep είχαν πάντα θετικό μήνυμα.
-    Πάντα ήθελα να περιγράφω το καλό, στο τέλος πάντα το καλό επικρατεί. Ένας φίλος μου παρατήρησε ότι στο Easy livin’ υπάρχει θρησκευτικό στοιχείο στο στίχο: Easy livin’, and I feel forgiven since you take your place in my heart” κι ακούγονται καμπάνες. Τότε το έγραψα χωρίς να έχω συνειδητοποιήσει το γράφω , κάτι που κάνω όμως σήμερα. Το ίδιος συμβαίνει και με το Lady in Black που περιέχει αντιμιλιταριστικά μηνύματα!
-    Α.Ρ. Το μόνο που έχει αρνητικό μήνυμα είναι το Symapthy
   Το είχα γράψει αναφερόμενος στην τότε δισκογραφική εταιρεία μας. Ένα ακόμα κομμάτι με αρνητικό μήνυμα είναι το Can’t keep a good man down (σ.σ. από το High and Mighty) που το γράψαμε για τα μουσικά περιοδικά κι εφημερίδες και την αρνητική στάση τους απέναντί μας.
-    Α.Ρ. Ποια είναι η γνώμη σου για τις remastered επανακυκλοφορίες των Uriah Heep (σ.σ. που κυκλοφόρησαν το  1998).
-    Δεν είμαι σύμφωνος γιατί έχει παρουσιαστεί μια αλλοίωση σε σχέση με την αρχική ηχογράφηση και δεν συμφωνώ με τα bonus tracks. Αυτά τα κομμάτια τα είχαμε απορρίψει γιατί δεν μας άρεσαν τότε και σήμερα βγαίνουν στο εμπόριο. Αλλά από την άλλη πλευρά η fans θέλει να τα έχει όλα
-    Α.Ρ Τη δεκαετία του 70 ήταν πολύ δημοφιλείς οι ψηφοφορίες για τον καλύτερο οργανίστα, κιθαρίστα, μπασίστα κλπ. Σε ενδιέφερε ποτέ να βγεις πρώτος σε μια τέτοια ψηφοφορία;
-    Μια φορά βγήκα πρώτος σαν καλύτερος οργανίστας και ντρερπόμουνα(!0 γιατί είχα περάσει τον Rick Wakeman που θαύμαζα και ήξερα ότι ήταν καλύτερος μου . 
-    Α.Ρ. Και μια τελευταία ερώτηση, που φαντάζομαι να σου έχει απευθυνθεί πολλές φορές. Πως πήρατε το όνομα Uriah Heep;
Ο Κος Uriah Heep είναι ένας χαρακτήρας στο βιβλίο του Charles Dickens, “ David Copperfield” και μάλιστα κακός χαρακτήρας. Το 1969 που το συγκρότημα σχηματίστηκε, είχαν συμπληρωθεί 100 χρόνια από το θάνατο του Dickens κι ο manager μας πρότεινε αυτό το όνομα.


Share on Google Plus
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ BLOGGER
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ FACEBOOK

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

contact form

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *