COVEN: GAZARTE 22.4.25: O ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΓΚΡΑΝΗΣ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ

Η είδηση της έλευσης στην χώρα μας ενός εκ των σπουδαιότερων συγκροτημάτων της occult rock σκηνής πριν από μερικούς μήνες έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Αν και ποτέ δεν έλαβαν την αναγνώριση που τους άξιζε, το αποτύπωμα που άφησαν οι Coven στην μουσική μας είναι τεράστιο. Έχοντας προ καιρού εκδώσει το εισιτήριό μου έφτασα στο Gazarte αρκετά νωρίς θέλοντας να προωθηθώ κοντά στην σκηνή. Στην είσοδο του χώρου βρισκόταν και το merch των Coven όπου μπορούσε να προμηθευτεί κανείς βινύλια, cd ‘s και t-shirts.
Την συναυλία άνοιξαν οι δικοί μας Jehovah On Death λίγο μετά τις 21:00. Στο πρόγραμμα που είχαμε ως ώρα έναρξης αναφερόταν 21:30 με αποτέλεσμα πολλοί να μην το γνωρίζουν και το συγκρότημα να παίξει μπροστά σε λίγο κοινό. Στα περίπου 35 λεπτά που είχαν στην διάθεσή τους απέδωσαν εξαιρετικά, αν και στην αρχή ο ήχος δεν ήταν σύμμαχός τους. Έκλεισαν την εμφάνισή τους με μια απίστευτα heavy εκτέλεση του The Four Horsemen των θεών Aphrodite's Child κερδίζοντας το χειροκρότημα όλων μας.


Χωρίς μεγάλη καθυστέρηση την σκυτάλη έλαβαν οι Saturday Night Satan, οι οποίοι ανέβηκαν στην σκηνή λίγο πριν τις 22:00. Το σχήμα έπαιξε για περίπου 50 λεπτά αποδίδοντας απίστευτα και καταφέρνοντας να ξεσηκώσει το κοινό. Το setlist βασίστηκε στο παρθενικό τους άλμπουμ All Things Black, που κυκλοφόρησε πριν περίπου ένα χρόνο, ενώ έκλεισαν με μια εξαιρετική διασκευή του Am I Evil των τεράστιων Diamond Head προκαλώντας τον ενθουσιασμό όλων.
Και τα δύο σχήματα, που παίζουν heavy rock με επιρροές από ‘90s αλλά και από μπάντες όπως οι Ghost, προετοίμασαν ιδανικά το κοινό για την εμφάνιση των Coven. Το αναφέρω αυτό γιατί συχνά γινόμαστε μάρτυρες ζωντανών εμφανίσεων όπου τα support σχήματα δεν έχουν καμιά μουσική συνάφεια με τους headliners!
Μετά το τέλος της εμφάνισης των Saturday Night Satan η σκηνή άρχισε να προετοιμάζεται για τους Coven. Κεριά άναψαν σε διάφορα σημεία, ενώ στο κέντρο τοποθετήθηκε ένα φέρετρο! Προσπαθώ ακόμα να καταλάβω τον τρόμο που προκαλούσαν οι ζωντανές εμφανίσεις των Προπατόρων του occult rock 55 χρόνια πριν.
Στις 23:00 υπό τους ήχους της Satanic Mass και εν μέσω ενθουσιασμού και επευφημιών από το κοινό, που είχε σχεδόν γεμίσει το Gazarte, η θεά Jinx Dawson βγήκε από το φέρετρο φορώντας μια προσωπίδα, ενώ οι υπόλοιποι μουσικοί ήταν καλυμμένοι με μαύρες κάπες. Τα χέρια όλων σηκώθηκαν ψηλά σχηματίζοντας τα devils horns μπροστά στην καλλιτέχνη που πρώτη υιοθέτησε αυτό το σήμα! Το setlist όπως ήταν αναμενόμενο βασίστηκε κυρίως στο θρυλικό  Witchcraft Destroys Minds & Reaps Souls (1969) με το κοινό να συνοδεύει την Jinx τραγουδώντας κομμάτια όπως τα Wicked Woman και Black Sabbath με την Dawson να μην κρύβει την έκπληξή της για την ενθουσιώδη υποδοχή.
Jevonah On Death/Saturday Night Satan


Η απόδοση της Αρχιέρειας του occult rock δεδομένης και της ηλικίας της όσο και των υπολοίπων μουσικών κυμάνθηκε σε πολύ υψηλό επίπεδο. Στο video wall πίσω από την σκηνή προβάλλονταν εικόνες από το παρελθόν ή μικρά clips σχετιζόμενα με την αποκρυφιστική μουσική παράδοση του γκρουπ. Αν πρέπει να ξεχωρίσω την καλύτερη στιγμή αυτή θα ήταν η εκτέλεση του κλασικού Wicked Woman καθώς και του Blood On The Snow από το ομότιτλο άλμπουμ (1974) με το οποίο οι Coven έκλεισαν την εμφάνισή τους. Το συγκρότημα δεν βγήκε για encore - η Jinx φρόντισε να μας ενημερώσει έγκαιρα ότι το συγκρότημα δεν έχει παίξει ποτέ encore καθώς αντιμετωπίζει τις ζωντανές του εμφανίσεις όχι σαν συναυλίες, αλλά σαν μυσταγωγικές τελετουργίες.
Αν και το συγκρότημα έπαιξε μόνο μία ώρα το setlist ήταν ένα πραγματικό best of χωρίς γεμίσματα με solo ή υπερβολές. Όσοι τυχεροί βρεθήκαμε στο Gazarte το βράδυ της Τρίτης (θα μπορούσαμε να είμαστε περισσότεροι αν και πολλοί απουσίαζαν λόγω εορτών του Πάσχα) γίναμε μάρτυρες μιας πραγματικά μοναδικής εμφάνισης ενός σπουδαίου συγκροτήματος.

Υστ: Στα συν και η διανομή φυσικού εισιτηρίου κατά την έξοδο από το χώρο για όλους εμάς που τα συλλέγουμε! 

ΚΕΙΜΕΝΟ/ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΓΚΡΑΝΗΣ

25/4/25

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου