Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΦΥΛΛΟΥ ”PARADISE THEATER” ΤΩΝ STYX

To Paradise Theatre (1981 No1 Αμερική) είναι το δέκατο άλμπουμ στη δισκογραφία των Styx και το πρώτο Νο1 στην ιστορία τους. Κυκλοφόρησε μετά από μια σειρά πετυχημένων άλμπουμ που είχαν ξεκινήσει το 1976 με την κυκλοφορία του Crystal Ball και συνεχίστηκε με σημαντικά άλμπουμ σαν τα The Grand Illusion (1977), Pieces of Eight (1978) και Cornerstone (1979), βγάζοντας μια σειρά από επιτυχίες, αρκετά αλλαγμένες σε ύφος σε σχέση με τις προηγούμενες του συγκροτήματος, όπως "The Best of Times", "Too Much Time on My Hands", "Nothing Ever Goes as Planned" και "Rockin' the Paradise". Το άλμπουμ βασίζεται σε μια κεντρική ιδέα του Dennis DeYoung, όπου το Paradise Theatre του Σικάγο, η πόλις από την οποία κατάγονται οι Styx, χρησιμοποιείται ως μεταφορά για τους μεταβαλλόμενους καιρούς της Αμερικής από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 έως τη δεκαετία του 1980. To εξώφυλλο επιμελήθηκε ο Αμερικάνος ζωγράφος Chis Hopkins όταν εργαζόταν στην εταιρεία Willardson&White κι ένας από τους πελάτες της ήταν και η δισκογραφική εταιρεία A&M που τους ανέθεσε το εξώφυλλο του καινούργιου άλμπουμ των Styx. Ο υπεύθυνος της εταιρείας έτυχε εκείνες τις ημέρες να λείπει στην Ιαπωνία και τη δουλειά ανέλαβε ο 26χρονος τότε Hopkins, για τον οποίον ήταν η πρώτη δουλειά για εξώφυλλο άλμπουμ!  Ο Hopkins δεν είχε καμία επαφή με το συγκρότημα παρά μόνο με τον manager τους και τον εκπρόσωπο της A&M κι όπως λέει ήταν απολύτως σαφείς στις οδηγίες τους γιατί ήξεραν τι ήθελαν! Ακόμα του εξήγησαν ότι ήθελαν δύο ζωγραφιές του θεάτρου, μια σε παρακμή (σ.σ. η Αμερική σε παρακμή) και μια σε ακμή (η Αμερική σε ακμή), αφού ο DeYoung χρησιμοποιούσε μεταφορικά το θέατρο σαν την άνοδο και την πτώση της χώρας του.
Πάντως φρόντισαν να τον εφοδιάσουν με μια κασέτα με τα τραγούδια του άλμπουμ πριν αυτό κυκλοφορήσει! Όταν ο  Hopkins τους παρουσίασε τις 2 ζωγραφιές του θεάτρου, έμεινα απόλυτα ικανοποιημένοι και αμέσως του παρήγγειλαν να φτιάξει διαφημιστικά flyers, τη μακέτα της κασέτας και μεγάλες αφίσες για τη διαφήμιση του δίσκου.
Είναι περίεργο, αλλά ποτέ δεν συναντήθηκε με τα μέλη των Styx. Σε μια από τις συναυλίες τους του έδωσαν ένα πάσο που θα έπαιρνε στην είσοδο, αλλά όταν πήγε να το ζητήσει, είχαν ξεχάσει να βάλουν το όνομά του στη λίστα!
Το επόμενο άλμπουμ τους ήταν το Killroys Was  Here αλλά δεν συνεργάστηκαν μαζί του καθώς ήθελαν εντελώς διαφορετική αισθητική. 
ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
 
  • Προσέξτε στο εξώφυλλο, κάτω από την επιγραφή Gala Premiere υπάρχει το νούμερο 10 που μπήκε μετά από πρόταση του DeYoung για να υπογραμμίσει ότι αυτό το άλμπουμ είναι το δέκατο του συγκροτήματος! 
  • Ο Hopkins αποφάσισε να σχεδιάσει τις σιλουέτες μπροστά από την είσοδο του θεάτρου αλλά και τα αυτοκίνητα σε μαύρο (μονόχρωμα) για να μην αποσπάσουν το μάτι του αγοραστή από την κεντρική ζωγραφιά που ήταν το θέατρο.
  • Η γραμματοσειρά που χρησιμοποιήθηκε για τις επιγραφές Paradise και Gala Premiere ανήκουν σε ένα από τους καλύτερους μακετίστες του Λος Άντζελες, τον Ted Witus.
  • Κυττάξτε προσεκτικά το εξώφυλλο και παρατηρήστε πόσους διαφορετικούς φωτισμούς (σ.σ. χρωματισμούς εν προκειμένω) έχει χρησιμοποιήσει ο Hopkins να τονίσει τον πίνακα. 
TRIVIA

Η πρώτη αμερικάνικη κυκλοφορία του δίσκου, στη β’ πλευρά του βινύλιου είχε «χαραγμένο» (etched) με laser τη λέξη Styx, χωρίς βέβαια να επηρεάζεται το παίξιμο.
 
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

27/5/29

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου