Η ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΩΝ TIN MACHINE (DAVID BOWIE ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ ΚΑΝΕΙ!!!)

 

Μετά τη σχετική επιτυχία του άλμπουμ Never Let Me Down (1987) και την Glass Spider Tour που ακολούθησε, ο David Bowie αποφάσισε να κάνει μια γενναία στροφή στην καριέρα του και να …λειτουργήσει μέσα σε συγκρότημα. Αρχικά ξεκίνησε να δουλεύει με τον παραγωγό των Bon Jovi, Bruce Fairbairn ηχογραφώντας τα demo των "Lucy Can't Dance" (το οποίο ηχογράφησε κανονικά για το πολύ μεταγενέστερο άλμπουμ του Black Tie White Noise(1993)  και "Like A Rolling Stone" του Bob Dylan  αλλά δεν το χρησιμοποίησε,  δίνοντας τα στον κιθαρίστα του Mick Ronson που το συμπεριέλαβε στο άλμπουμ του Heaven and Hull (1994). Βλέποντας το αδιέξοδο, ο Bowie αποφάσισε να συνεργαστεί με τον ταλαντούχο κιθαρίστα Reeves Gabrels που γνώρισε μέσω της συζύγου του Sara Terry, που εργαζόταν στο τμήμα promotion για την αμερικάνικη περιοδεία του Bowie, Glass Spider και μάλιστα στην αρχή δεν του είχε πει ότι ήταν κιθαρίστας και η σχέση τους ήταν κοινωνική καθώς βρισκόταν στο χώρο εργασίας της συζύγου του. Μια ημέρα η Terry έδωσε στον Bowie μια κασέτα με τον Gabrels να παίζει και μετά από μήνες ο Bowie άκουσε την κασέτα, τηλεφώνησε στον Gabrels και τον προσκαλέσει να παίξουν μαζί. Μετά από κάποιες συναντήσεις ο Bowie του είπε ότι ήθελε ένα κιθαρίστα «συνδυασμό Beck, Hendrix, Belew και Fripp, με έναν μικρό Stevie Ray Vaughan και Άλμπερτ Κινγκ» (σ.σ. στην ουσία ο Bowie δεν ζήτησε τίποτε το ιδιαίτερο) κι έτσι το 1988 σχηματίζουν τους Tin Machine με τις προσθήκες των αδελφών Tony Fox Sales μπάσο/φωνή και Hunt Sales ντραμς, φωνή. Τα αδέλφια Sales είχαν συνεργαστεί με τον φίλο του Bowie, Iggy Pop κατά την περιοδεία του άλμπουμ The Idiot το 1977. "Ποτέ δεν ήθελα να είμαι μέλος συγκροτήματος, μέχρι να βρεθούμε μαζί. Χρειάστηκε περίπου μια εβδομάδα για να συνηθίσω στην ιδέα και στη συνύπαρξη καθώς συνειδητοποιήσαμε τις δυνατότητες και θέλαμε να παραμείνουμε σε αυτό. Αυτή είναι η φύση του συγκροτήματος." Ο Bowie διευκρίνισε επίσης ότι "το συγκρότημα θα πάψει να υπάρχει τη στιγμή που θα πάψει να είναι μια μουσική εμπειρία για κανέναν από εμάς. Κανείς από εμάς δεν ήθελε να μπει σε μια τέτοια κατάσταση όπου κάνουμε άλμπουμ επειδή έχουμε συμβόλαιο. Προχωράμε όσο το αισθανόμαστε. Μάλιστα ο Bowie είπε ότι και τα τέσσερα μέλη μοιράζονται τις συνεντεύξεις εξίσου μεταξύ τους!


ΠΩΣ ΠΗΡΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ
Το συγκρότημα επέλεξε το όνομα Tin Machine μετά από ένα τραγούδι που είχαν γράψει. Στην αρχή με πρόταση του Tony Sales, είχαν  παίξει τα ονόματα The Four Divorcés(επειδή ήταν 4) και Alimony Inc.. Ο Gabrels πρότεινε να ονομαστούν White Noise", αλλά ο Bowie το απέρριψε σαν ρατσιστικό (το 1993 κυκλοφόρησε άλμπουμ με τίτλο Black Tie White Noise). Άλλα ονόματα που έπαιξαν ήταν τα Leather Weasel και Emperor's New Clothes για να καταλήξουν στο Tin Machine επηρεσμένοι από τη χρήση κασσίτερου (tin) σε πάρα πολλές κατασκευές (εννοεί τα τενεκεδάκια που υπάρχουν παντού) με τον ντράμερ Hunt Sales να λέει ότι το όνομα τους «αντανακλά τον ήχο του συγκροτήματος.
ΟΙ ΔΙΣΚΟΙ ΤΟΥΣ


 Δεν ήταν δύσκολο να υπογράψουν συμβόλαιο με την Emi και το Μαϊο του 1989 κυκλοφόρησε το πρώτο άλμπουμ με τίτλο το όνομά τους (Νο3 Μ.Βρετανία, Νο28 Αμερική) με τον Gabrels να λέει ότι οι πωλήσεις πήγαν πολύ καλύτερα από ότι περίμεναν. Η αλήθεια είναι ότι οι fans του Bowie περίμεναν με ανυπομονησία να ακούσουν πως ο σπουδαίος Άγγλος καλλιτέχνης «λειτουργεί» μέσα σε συγκρότημα το οποίο μάλιστα σε ορισμένα τραγούδια παίζει hard rock! Πάντως δύσκολα αποδέχτηκαν τον καινούργιο ρόλο του, προτιμώντας τον σαν σόλο καλλιτέχνη. Το άλμπουμ έβγαλε το single “Under the God” που παρά ήταν hard για τα …αυτιά των οπαδών του Bowie και σταμάτησε πολύ χαμηλά στο βρετανικό chart μικρών δίσκων, μόλις στο Νο51.  Τη διασκευή τους στο “Working Glass Hero” του Lennon ας μην τη κρίνω. Κι ενώ ο Bowie τελειώνει την περιοδεία του Sound+Vision Tour, μπαίνει στο studio για το δεύτερο άλμπουμ των Tin Machine.Κι αν το πρώτο άλμπουμ τους κέρδισε μεγάλη δημοσιότητα λόγω Bowie, την ίδια και παραπάνω κέρδισε το δεύτερο με τίτλο Tin Machine II (1991, Νο23 Μ.Βρετανία, Νο 126 Αμερική) λόγω του εξωφύλλου του παρουσίαζε 4 αγάλματα κούρων, εξώφυλλο το οποίο δημιούργησε πολλά σχόλια λόγω ότι έδειχνε …γυμνούς τους κούρους!!!! Το άλμπουμ σε γενικές γραμμές ήταν μέτριο αν κι ορισμένα τραγούδια του ("You Belong in Rock n' Roll", "Baby Universal" και "One Shot") ξεχώρισαν εύκολα. Τα τραγούδια του ήταν στο ίδιο hard rock ύφος με το πρώτο και για ακόμα μια φορά ξένισε τους fans του. Από την άλλη πλευρά Bowie είναι, ότι θέλει κάνει!!  Την κυκλοφορία του Tin Machine II, ακολούθησε η περιοδεία It's My Life Tour όπου ηχογράφησαν το άλμπουμ Tin Machine Live: Oy Vey, Baby(1992) το οποίο απέτυχε εμπορικά με τον τίτλο του να προέρχεται από ένα λογοπαίγνιο με τον τίτλο του άλμπουμ των U2, Achtung Baby.  Με τη διάλυσή τους, ο Bowie συνέχισε την προσωπική καριέρα του, κυκλοφορώντας το Black Tie White Noise (1993) κι ο Gabrels συνέχισε να συνεργάζεται μαζί του.


ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Οι Tin Machine ήταν ένα σύντομο (σ.σ. ευτυχώς) διάλειμμα στη μεγάλη καριέρα του Bowie και η αποδοχή τους ήταν μέτρια, εμπορικά και ποιοτικά. Ο ίδιος, χρόνια αργότερα είπε ότι ¨τον βοήθησαν να ανακάμψει σαν καλλιτέχνης και να δει με διαφορετικό μάτι την καριέρα του». Η πραγματικότητα λέει ότι τα2 studio άλμπουμ που άφησαν πίσω τους, έχουν χαθεί στο πέρασμα του χρόνου και μόνο εγκυκλοπαιδικά  αναφέρονται.
 
TRIVIA
Συμμετέχουν στη συλλογή Beyond the Beach με το instrumental "Needles on the Beach"  που δεν έχει συμπεριληφθεί σε κανένα από τα 2 άλμπουμ τους.

Την επόμενη Δευτέρα: Οι ...Νορβηγοβρετανοί Titanic και η μεγάλη επιτυχία τους "Sultana"

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

7/11/22

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου