ΟΙ SCRAPTOWN ΚΑΙ Ο SKA/REGGAE ΗΧΟΣ ΤΟΥΣ



 Οι Scraptown σχηματίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 80 από τον κιθαρίστα, τραγουδιστή Μιχάλης Ρακιντζής. Μαζί του οι παιδικοί του φίλοι Τίμος Παπασωκράτης πλήκτρα και Βασίλης Παπασωκράτης σαξόφωνο καθώς και οι Βασίλης Γούναρης μπάσο και Γρηγόρης Μελάκης ντραμς και το 1981 υπέγραψαν στη CBS κυκλοφορόντας τον πρώτο ομώνυμο δίσκο τους με παραγωγό τον A&R της εταιρείας, Παναγιώτη Παπαδόπουλο. Ο ήχος τους ήταν πολύ κοντά στο reagge/ska κίνημα που εκείνη την εποχή σάρωνε η Μ.Βρετανία  και οι Scraptown το έκαναν πολύ καλά. Ακόμα τότε, το 1981, τα ελληνικά συγκροτήματα ήταν αγγλόφωνα και δεν συζητούσαν την περίπτωση να τραγουδήσουν στην μητρική τους γλώσσα κι ένα στοιχείο που τους διαφοροποίησε ήταν η σωστή χρήση του σαξόφωνου(σημαντικό όργανο στo reggae ska) που έδωσε καλύτερη διάσταση στις συνθέσεις. Το ‘Execution”παίχτηκε από τις λίγε τότε εκπομπές που έπαιζαν «ξένη μουσική» και ακούστηκε στα clubs, κάνοντας τις απαραίτητες τηλεοπτικές εμφανίσεις (σχετικά λίγες). Το άλμπουμ ήταν καλό ίσως να του έλειπε το hit single που να το τραβούσε. Αν και οι πωλήσεις που έκανε δεν ήταν αυτές που θα περίμενε η CBS, το 1983 με παραγωγό τον Robin Hemingway κυκλοφόρησε το δεύτερο άλμπουμ τους με τίτλο Rules of the Game που ήταν πιο ώριμο και ίσως καλύτερο από το πρώτο, που όμως κι αυτό δεν έτυχε εμπορικής ανταπόκρισης αν και παίχτηκε πολύ από τους ερασιτεχνικούς σταθμούς Αθήνα και Θεσσαλονίκης που τότε ήταν η πηγή ενημέρωσης για τη νεολαία. 

Σχεδόν όλα τα τραγούδια και των2 δίσκων τους ήταν σε στίχους/μουσική του Ρακιντζή.  Το 1984 κυκλοφορούν στην EMI το maxi single “Viva Sahara” που γίνεται μεγάλη επιτυχία στα clubs και κυκλοφορεί και στην Ιταλία σε maxi single αλλά και σε συλλογή με άλλα χορευτικά τραγούδια και το 1985 κυκλοφόρησαν το τρίτο και τελευταίο άλμπουμ με τίτλο Give me a Break, όπου περιλαμβάνεται το “Viva Sahara” και πάντα με την ίδια σύνθεση! Το συγκρότημα διαλύεται και μετά από 2 χρόνια ο Μιχάλης Ρακιντζής (καμία σχέση με τον ραδιοφωνικό/τηλεοπτικό παραγωγό Θόδωρο Ρακιτζή, αφού έχουν διαφορετικό επίθετο, αφού οΜιχάλης είναι Ρακιντζής, με ν κι ο Θόδωρος Ρακιτζής, χωρίς) κυκλοφορεί το πρώτο προσωπικό του άλμπουμ με τίτλο Μωρό μου φάλτσο(1987) για να ακολουθήσε μια μεγάλη προσωπική καριέρα με πολλές επιτυχίες.

Ο Τίμος Παπασωκράτης εργάζεται στις Βρυξέλλες, ο αδελφός του Βασίλης σε εταιρεία στη Silicon Valley, ο Γρηγόρης Μελέκης διδάσκει ντραμς, ο Βασίλης Γούναρης είναι session μπασίστας. Οι Scraptown ήταν ένα πολύ καλό συγκρότημα, ίσως προχωρημένο για την Ελλάδα εκείνης της εποχής. Ο ήχος τους ήταν καλοφτιαγμένος, πολύ βρετανικός  κι άνετα στεκόταν ανάμεσα στα «ξένα» hits της εποχής. Μόνο που το 1981 η παγκοσμιοποίηση δεν υπήρχε στο λεξικό μας και οι Scraptown προσπαθούσαν να κάνουν καριέρα από την Αθήνα. Τουλάχιστον το πέτυχε ο Ρακιντζής.


ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
Scraptown !1981)
Viva Sahara (maxi ) (1985)
 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

21/6/22

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment
  1. Πραγματικα ηταν ενα απο τα Ελληνικα σχηματα που αν δεν ηξερες την ιστορια τους νομιζες οτι ηταν ξενοι . Πραγμα σπανιο για την εποχη εκεινη που οι Ελληνες ξεχωριζαν για τον ερασιτεχνισμο τους . Και ο Ρακιτζης αλλος ενας μουσικος που αν ειχε ακολουθησει το ταλεντο του προς την σωστη κατευθυνση ,γραφοντας ποπ-ροκ εμπορικα κομματια με την καλη εννοια και οχι σουξε , κουνελια και πουφ , θα ειχε σε βαθος χρονου πολυ μεγαλυτερη αναγνωριση . Θεωρω ο Ρακιτζης δεν ηταν ουτε μουσικη για τα 'ζουζουνια' , αλλα ουτε και ο hard-rockas μεσω των sessioναδων (Μαυριδης και λοιπα πολυβολα) που ειχε καποια εποχη . Ηταν στην καλη pop-rock ,ειδος ιδιαιτερα δυσκολο .

    ΑπάντησηΔιαγραφή