ΓΙΑΤΙ Ο PETER MURPHY (BAUHAUS) ΕΦΥΓΕ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΗΝΗ ΠΡΙΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΟΥ RELEASE ATHENS 2022: Ο ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΚΟΛΙΟΣ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙ


Το βράδυ της Τετάρτης 8 Ιουνίου έκλεισε απογοητευτικά για τους 6-7000 θεατές που ταξίδεψαν από όλη την Ελλάδα για να δουν τους Bauhaus και τους Jesus and Mary Chane. Ειδικά όμως τους πρώτους.  Η πρώτη ημέρα του Release Festival (Bauhaus, The Jesus and Mary Chain, dEUS, Strawberry Pills, Youth Valley) έκλεισε απρόσμενα και ίσως αδικαιολόγητα, αφού ο Peter Murphy δεν δέχτηκε να συνεχίσει, με τα προβλήματα στον ήχο ήταν διαρκή και του είχαν προκαλέσει εκνευρισμό. Προβλήματα που ξεκίνησαν από το set των Jesus and May Chain όπου δεν ήταν λίγοι αυτοί που θεώρησαν ότι ο ήχος τους ήταν χειρότερος από αυτόν των Bauhaus αλλά κι άκόμα σε παλαιότερες εμφανίσεις τους(!)και εντάθηκαν στο μικρόφωνο του Murphy. Σημειωτέον ότι η σύνθεση των Bauhaus ήταν η αυθεντική (Peter Murphy, Daniel Ash, Kevin Haskins και David J). Το πρόβλημα του ήχου ήταν έντονο, μάλλον περισσότερο στον ίδιο τον Murphy παρά στο κοινό, αν για να γράψουμε την αλήθεια, η φωνή του κοβόταν διαρκώς, πράγμα ενοχλητικό- με αποτέλεσμα να εκνευριστεί πολύ ο ίδιος και στο ενδιάμεσο των στίχων να απευθύνεται στον ηχολήπτη του (επάνω δεξιά στη σκηνή) και να του κάνει έντονες παρατηρήσεις, με τις περισσότερες να περνάνε μέσα από το μικρόφωνο αλλά ακόμα και μεταξύ Murphy και Daniel Ash!!!! Κι ενώ είχαν παίξει 9 από τα «γερά» κομμάτια τους συν τι διασκευή στο “Telegram Sam των T.Rex και βρισκόμαστε στο 10 το καλό, το  “Ziggy Stardust” του Bowie, απηδυσμένος ο Murphy πριν καν συμπληρωθεί 1 λέπτο από την έναρξη του τραγουδιού, στο οποίο ο Murphy είναι εντελώς εκτός ρυθμού, δεν μπορούσε να συγχρονιστεί με τους υπόλοιπους και του έπεφτε το μόνιτορ στο αυτί, ακούγεται ένα «καληνύχτα» και ένα “this is your fault” στον on stage ηχολήπτη και φεύγει από τη σκηνή, αφήνοντας τους άλλους τρεις να τελειώσουν το τραγούδι και να κλείσει άδοξα η συναυλία, με τον περισσότερο κόσμο να τους χειροκροτεί αλλά και να μένει άφωνος. Τα φώτα άνοιξαν και μουδιασμένο κοινό άρχισε να αποχωρεί, με τα ερωτηματικά να  πλανώνται: Τόσο ανυπέρβλητο ήταν το πρόβλημα που δεν μπορούσε να συνεχίσει; Τεχνικά, δεν λυνόταν με τίποτε; Υπήρξε κόσμος που δεν ενοχλήθηκε ή και δεν κατάλαβε τίποτε από όλο το μικροφωνικό πρόβλημα, που σίγουρα ήταν στο earphone του και τον εμπόδιζε. Δηλαδή περιμέναμε  39 ολόκληρα χρόνια από την πρώτη εμφάνισή τους στο Σπόρτινγκ για να τους δούμε με την αυθεντική σύνθεση και μας έμεινε μια γλυκόπικρη γεύση; Κι ακόμα είναι δυνατόν το 2022 σε ένα τέτοιο μεγάλο φεστιβάλ να υπάρχουν προβλήμaτα ήχου; 

ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΚΟΛΙΟΣ

9/6/22

Άργα το βράδυ, η διοργανώτρια εταιρεία ανάρτησε ανακοίνωση στο facebook σχετικά με το όλο θέμα. Πιο κάτω ακολουθεί η απάντηση του ηχολήπτη!

Ανακοίνωση του Release Athens Festival για την εμφάνιση των Bauhaus:
Φίλες και φίλοι του Release Athens,
Aπό σεβασμό προς μία τόσο σπουδαία μπάντα όπως οι Bauhaus, θεωρήσαμε σωστότερο να μην τοποθετηθούμε εν θερμώ και να αναμείνουμε για μία επίσημη εξήγηση από μέρους τους για τη χθεσινή προβληματική εμφάνισή τους στο Release Athens 2022. Αντ' αυτού, διαβάζοντας την «ανακοίνωση» που βγήκε τόσο στο επίσημο προφίλ της μπάντας όσο και σε εκείνο του Peter Murphy, διαπιστώνουμε πως επιλέχθηκε, για άλλη μία φορά σε τέτοιες περιπτώσεις, ο εύκολος δρόμος αποποίησης των πραγματικών ευθυνών.
Η αλήθεια, όμως, είναι πως κανένας τυφώνας, κανένα μαγνητικό πεδίο και κανένα περίεργο φυσικό φαινόμενο δεν αποτέλεσε την αιτία για τα χθεσινά προβλήματα. Δυστυχώς, αυτό που τα δημιούργησε ήταν η ανικανότητα ορισμένων από τους τεχνικούς που οι ίδιοι έχουν επιλέξει ως συνεργάτες τους. Οι συνεχείς αρνητικές, έως οργισμένες, αντιδράσεις από τη μεριά του ίδιου του Peter Murphy κατά τη διάρκεια του show, ξεκάθαρα απευθυνόμενες προς το δικό τους crew, αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα. Έχουμε καταγράψει τουλάχιστον 12 τέτοιες μέσα στα 60 λεπτά που διήρκεσε η εμφάνιση ενός συγκροτήματος, που είχε προπληρωθεί τη συμφωνηθείσα αμοιβη του στο ακέραιο, έχοντας αναλάβει τη συμβατική υποχρέωση να διαρκέσει το set του όχι λιγότερα από 90 λεπτά. Όμως, με ύβρεις δεν λύνονται τα προβλήματα.
Σε αυτό το σημείο, θέλουμε να αποσαφηνίσουμε κάποια δεδομένα, τα οποία είναι απλά και αυτονόητα για όσους κάνουμε αυτή τη δουλειά αλλά, όπως είναι λογικό, είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό. Και βεβαίως αυτό εξηγεί κάποια ιδιαίτερα επικριτικά σχόλια, προς το φεστιβάλ και τους συντελεστές του. Η διοργανώτρια εταιρεία παρέχει στο σύνολο των καλλιτεχνών τον εξοπλισμό τον οποίο χρειάζονται για να αποδώσουν το 100% του show τους, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που οι ίδιοι μας έχουν δώσει και που περιγράφονται αναλυτικά στις προϋπάρχουσες συμφωνίες και τα συμβόλαια. Λίγο πριν την έναρξη του set και μέχρι τη λήξη του, όλος ο έλεγχος αυτού του εξοπλισμού παραδίδεται στους τεχνικούς του εκάστοτε καλλιτέχνη ή της εκάστοτε μπάντας, μαζί με τα απαραίτητα backup options ώστε να διασφαλιστεί η σωστή ροή του show. Ήχος (ακόμα και η έντασή του), φώτα, visuals, όλα είναι ευθύνη των συγκεκριμένων συνεργατών των καλλιτεχνών. Και όλα αυτά, εννοείται πως έχουν δοκιμαστεί, ξανά και ξανά, στη διάρκεια των προηγηθέντων sound / line & light checks.
Η χθεσινή ημέρα, πρώτη του Release Athens 2022, δεν αποτέλεσε εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Οι τεχνικοί των συγκροτημάτων είχαν τον έλεγχο σε όλα τα σημεία που προαναφέραμε και σε ολόκληρη τη διάρκεια των εμφανίσεών τους.
Όσον αφορά στην εμφάνιση των Bauhaus, από την πλευρά μας - και μετά από ενδελεχή έρευνα που έγινε - μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι δεν προέκυψε ούτε ένα τεχνικό πρόβλημα. Άλλωστε, αν υπήρχε το οποιοδήποτε πρόβλημα, το πιθανότερο είναι πως δεν θα ξεκινούσε ποτέ το show. Αντιθέτως, διαπιστώθηκαν (ακόμα και μέσα από διαλόγους μεταξύ μελών της μπάντας και τεχνικών τους) προβλήματα και κακή συνεννόηση στη δική τους πλευρά, με αποκορύφωμα την αποχώρηση του Peter Murphy από τη σκηνή, λέγοντας τη φράση "it's your fault", απευθυνόμενος στον stage ηχολήπτη τους.
Τη δεδομένη στιγμή, δεν θέλουμε να σας κουράσουμε με συγκεκριμένες αναφορές στο ασύρματο της κιθάρας, του σαξοφώνου, των μικροφώνων του Peter Murphy. Ευτυχώς, για μία φορά, το ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο ζούμε και εργαζόμαστε έχει καταγράψει το σύνολο των χειρισμών των τεχνικών τους και έχουν διαγνωστεί τα (πολλά και σοβαρά) λάθη στα οποία υπέπεσαν. Επομένως, είμαστε σε θέση να δηλώσουμε με κάθε βεβαιότητα ότι δεν υπήρξε καμία ανεξήγητη παρεμβολή στο ασύρματο σύστημα όπως, κατά κάποιο τρόπο, υπαινίσσεται ο FOH ηχολήπτης τους. Λανθασμένοι χειρισμοί των τεχνικών του συγκροτήματος υπήρξαν, στο χώρο ευθύνης τους. Χειρισμοί, τους οποίους δεν είχαμε καμία δυνατότητα να επηρεάσουμε, όπως ήδη εξηγήσαμε.
Πέραν αυτών, είμαστε δυστυχώς υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι η "ανακοίνωση" του συγκεκριμένου τεχνικού των Bauhaus, επί της ουσίας δεν εξηγεί τίποτα. Και δεν είναι αναγκαίες εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις για να το αντιληφθεί κανείς. Το πλέον μεμπτό όμως, είναι ότι έχει μεταφερθεί αποσπασματικά, κάτι που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε άριστα, αφού την είχαμε λάβει και εμείς σε email από τον συντάκτη της, για προφανείς όπως θα διαπιστώσετε λόγους.

Ειλικρινή συγγνώμη από το αγαπητό μας ελληνικό κοινό για τη χθεσινή ατυχή εξέλιξη των γεγονότων στο Release Festival στην Αθήνα. Λόγω πρωτόγνωρων συνθηκών που περιλάμβαναν ανυπέρβλητα τεχνικά ζητήματα, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε το σετ μας. Η παρακάτω δήλωση είναι από το πολύ έμπειρο τεχνικό ήχου Chris Raughley:

«Αυτά τα προβλήματα που είχαμε κατά τη διάρκεια της παράστασης από την εμπειρία μου δεν ήταν αναμενόμενα. Κάθε wireless κανάλι που μας παρασχέθηκε άρχισε να μας δημιουργεί προβλήματα στην αρχή του σετ μας. Η wireless κιθάρα ήταν η πρώτη που "απέτυχε". Με μια απλή διόρθωση, τη συνδέσαμε σε καλώδιο. Στη συνέχεια τα φωνητικά. Δώσαμε εφεδρικό μικρόφωνο. Τότε και το ασύρματο σαξόφωνο απέτυχε. Μετά απέτυχε και το εφεδρικό μικρόφωνο. Αυτό ήταν!!!  4 ασύρματα συστήματα στα πρώτα 5 τραγούδια απέτυχαν. Δεν έχω βιώσει ποτέ τέτοιες αποτυχίες όλα μου τα χρόνια. Ήταν όλα αναμμένα αλλά δεν έδιναν πληρότητα και καλό σήμα. Ο περισσότερος κόσμος πιθανότατα δεν μπορούσε να το αντιληφθεί πως είχαμε όλα αυτά τα προβλήματα, επειδή μπορούσα να καλύψω το μεγαλύτερο μέρος τους στο FOH. Όμως, και τα 4 Wireless In Ear Monitors απέτυχαν επίσης δημιουργώντας πρόβλημα στο συγκρότημα να ακούσει τον εαυτό του στη σκηνή. Ελέγξαμε αυτά τα συστήματα πολλές φορές κατά τη διάρκεια των 2 ημερών που ήμασταν εδώ. Κάτι πολύ περίεργο συνέβη με το ασύρματο εδώ. Θα ήθελα να το καταλάβω, αλλά νομίζω ότι αυτό πιθανότατα έχει ξαναγίνει εδώ στην Αθήνα; Κάποιο τοπικό πρόβλημα που ίσως οφείλεται σε παρεμβολές; Θα μπορούσε επίσης να ήταν πρόβλημα τροφοδοσίας σε αυτό το rack, αλλά κατά τη διάρκεια του show δεν είχα τη δυνατότητα να ελέγξω τα συστήματα από τη θέση μου στο FOH. Μήπως οι άλλες προηγούμενες μπάντες άφησαν όλους τους πομπούς ανοιχτούς; Αυτό θα δημιουργούσε πρόβλημα αλλά είναι η λιγότερο πιθανή αιτία. Θα προσπαθήσω να το επεξεργαστώ αυτό τις επόμενες μέρες και ίσως έχω περισσότερες απαντήσεις ως προς το γιατί θα μπορούσε να συμβεί αυτό. Αλλά προς το παρόν μπορώ να πω με σιγουριά ότι ήταν μια καταστροφική αστοχία της ασύρματης σύνδεσης και για οποιονδήποτε λόγο έκανε μια αδύνατο να διορθωθεί κατάσταση λόγω της πολυπλοκότητας των προβλημάτων.»

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου