QUIET RIOT-METAL HEALTH(1983): ΕΒΑΛΑΝ ΤΟ HEAVY METAL ΣΕ 6.000.000 ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΣΠΙΤΙΑ!


Δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι ένα συγκρότημα που έκανε τεράστια επιτυχία το 1983, είχε ξεκινήσει το…1973. Ακόμα πιο δύσκολο, ότι το 1977 και 1978, είχε κυκλοφορήσει αντίστοιχα τα άλμπουμ Quiet Riot I και Quiet Riot II με …αποτυχία με την τότε σύνθεσή τους να είναι Kevin DuBrow τραγούδι, Randy Rhoads κιθάρες και οι Kelly Garni μπάσο και Drew Forsyth ντραμς. Τα 2 άλμπουμ τους είχαν κυκλοφορήσει μόνο στην Ιαπωνία χωρίς να σημειώσουν κάποια ιδιαίτερη επιτυχία και με ήχο διαφορετικό από αυτόν που τους μάθαμε. Πιο pop –rock, εντελώς αδιάφορο αλλά ο κιθαρίστας Randy Rhoads, εξαργύρωσε το ταλέντο, προσλαμβανόμενος από τον Ozzy, με τη γνωστή συνέχεια με τον DuBrow να λέει ότι η αποχώρησή του εκτροχίασε το συγκρότημα που διαλύθηκε το 1982, με τον Kevin DuBrow αρχικά να προσπαθεί να σχηματίσει ένα δικό του σχήμα, στέλνοντας demos στις εταιρείες, για να αλλάξει σκέψη και να επανασχηματίσει τους Quiet Riot με τον Frankie Banali στα ντραμς, Chuck Wright μπάσο και τον κιθαρίστα Carlos Cavazo, αφού προηγουμένως έχει πάρει την άδεια από τον Rhoads για να χρησιμοποιήσει το όνομα Quiet Riot. Σύντομα ο Chuck Wright αποχωρεί και τον αντικαθιστά για λίγο ο Gary Van Dyke (Hollywood Stars, Virgin) αλλά δεν ταιριάξανε κι έτσι έγινε η πρόταση στον Rudy Sarzo που μόλις είχε αποχωρήσει από το συγκρότημα του Ozzy.
 Ο θάνατος του Rhoads, τούς βρίσκει στο studio να ηχογραφούν το τραγούδι "Thunderbird" σαν φόρο τιμής στο σπουδαίο κιθαρίστα, με τον DuBrow να ρωτάει τον Rudy Sarzo αν θέλει να συμμετάσχει σαν μόνιμο μέλος. Αυτός αποδέχεται την πρόσκληση και παίρνει τη θέση του Chuck Wright και ξεκινούν να ηχογραφούν ότι κομμάτια έχουν έτοιμα. Όπως έχει δηλώσει ο Rudy Sarzo στο περιοδικό Rock Candy  (τεύχος Απρ/Μαϊος 2021), ο βασικός λόγος που δέχτηκε την πρόταση ήταν η γνωριμία του με τον Frankie Banali, που χρονολογείται από το 1972(!) κι ήταν αυτός που του έμαθε το σωστό δέσιμο μπάσου και ντραμς! To studio έχει κλείσει ο ατζέντης/manager, Spencer Proffer με τη βοήθεια του οποίου οι Quiet Riot υπογράφουν στη CBS Records και το τρίτο άλμπουμ τους   με τίτλο Metal Health, κυκλοφορεί το Μάρτιου του 1983, την πιο κατάλληλη εποχή, αφού το Metal Health είχε όλα εκείνα τα στοιχεία που «ζητούσε» η δεκαετία του 80. Και πάνω από όλα είχε καλά τραγούδια και διάθεση κι αυτό φάνηκε ή καλύτερα ακούστηκε από το πρώτο τραγούδι που άνοιγε το άλμπουμ, το "Metal Health" με το φοβερό στίχο
Bang your head
Metal health will drive you mad/
που σύντομα έγινε σύνθημα στα αμερικάνικα σχολεία, με το video να απολαμβάνει το airplay που του άξιζε από το MTV. Σε μια εποχή που το νεαρό κοινό, έψαχνε και το φρέσκο, το καινούργιο, αυτό που θα του ανέβαζε τη διάθεση, οι Quiet Riot κατέθεσαν την καλύτερη άποψη.


Το βασικό riff και η δομή του “Metal Health” βασίζεται σε ένα παλαιότερο τραγούδι με τίτλο "No More Booze" των Snow, όπου έπαιζαν οι Carlos και Tony Cavazo, πριν ακόμα ο Carlos γίνει μέλος των Quiet Riot. Το τραγούδι όμως που άλλαξε την καριέρα τους ήταν η διασκευή  στη μεγάλη επιτυχία των Slade “Cum on feel the Noize”, τραγούδι που πρότεινε ο Spencer Proffer, κι ο ο Devin DuBrow ήταν αρνητικός να τραγουδήσει, μεταθέτοντας διαρκώς την ηχογράφησή του όπως επίσης δεν του άρεσαν και οι Slade. Όταν έφτασε όμως ο κόμπος στο χτένι και τους ανακοινώθηκε η ημερομηνία της επίσημης ηχογράφησης, αναγκάστηκαν να μπουν στο στούντιο, χωρίς φυσικά καμία προετοιμασία. Όχι μόνο αυτό, αλλά έκαναν και πλάκα στον ηχολήπτη αποκαλύπτοντάς του όλο το παρασκήνιο και λέγοντάς του, ότι θα παίξουν ότι τους έρθει εκείνη τη στιγμή(!)  και αν θέλει ο ίδιος το ηχογραφεί για να γελάσει με τη σίγουρη αποτυχία. Πράγματι, ξεκίνησαν να παίζουν, και μάλιστα χάνοντας ένα στίχο και ένα ρεφρέν, αφού δεν ήξεραν καλά το κομμάτι. Παίζοντας όμως, άρχισαν να ‘τη βρίσκουν’, ξέχασαν τις αντιδράσεις τους και τα έδωσαν όλα. Περιττό να πούμε ότι ο μάνατζερ ήταν ενθουσιασμένος ενώ ο  Kevin DuBrow  έξαλλος που θα έπρεπε τελικά να το τραγουδήσει. Η διασκευή, που πατάει αρκετά στην πρωτότυπη εκτέλεση, έφθασε στο Νο.5 του Αμερικάνικου chart και στο Νο45 του βρετανικού (με τους Slade είχε φτάσει στην Αμερική μόνο έως το Νο.98).  Μετά από τις πρώτες δύο κομματάρες, ο ρυθμός πέφτει με το mid tempo “ Don’t wanna let you go" για να ακολουθήσει το “Slick Black Cadillac”, σύνθεσης που είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο Quiet Riot II κι εδώ ακούγεται ανανεωμένο και δυνατό. Από τα «δυνατά χαρτιά» του δίσκου, που δεν πήρε την προβολή που άξιζε. H πρώτη πλευρά του δίσκου κλείνει με την power μπαλάντα "Love's a Bitch" που δεν έχει τις δυνατότητες για να τιναχτεί αλλά είναι πολύ καλό τραγούδι, με καλή ερμηνεία από το DuBrow. Εξ άλλου, ο όρος power ballad δεν έχει εφευρεθεί ακόμα! Τα “Breatless”, “Run for Cover” και ”Let’s get Crazy”, χωρίς να είναι απλά rock tracks (fillers) έχουν εκείνα τα στοιχεία που διαβάσατε πιο πάνω (φρεσκάδα και διάθεση) που τα καθιστούν σημαντικά στο άλμπουμ που κλείνει με τηνμπαλάντα "Thunderbird" για την οποία διαβάσατε στην αρχή του κειμένου. Για την προώθησή του οι Quiet Riot, περιόδευσαν με τους ZZ Top στην Eliminator Tour και με τους Black Sabbath στην Born Again tour. Καθόλου άσχημα.



    
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Μόνο στην Αμερική το Metal Health πούλησε 6.000.000 αντίτυπα, χτυπώντας το Νο1 στα άλμπουμ, αφού έριξε από εκεί το Synchronicity των Police,  αλλά έμεινε μόνο μια εβδομάδα αφού έπεσε από το Can't Slow Down του Lionel Richie. To Metal Health ήταν το πρώτο άλμπουμ heavy metal μουσικής, που πήγε στο  Νο1 του αμερικάνικου chart μεγάλων δίσκων. 

TRIVIA

  • Το μπάσο που ακούγεται στο "Thunderbird” είναι παιγμένο από Roland synth bass guitar  αφού ο Sarzo είχε αφήσει όλο τον εξοπλισμό του στο studio όπου ηχογραφούσε με τον Ozzy.
  • Επειδή δεν είδαν κατοχυρώσει το όνομα, αλλά εμπλεκόταν κι ο Randy Rhoads, ο οποίος στο μεταξύ είχε σκοτωθεί, ο DuBrow ζήτησε την άδεια της μητέρας του Delores η οποία ήταν θετική και τους ενθάρρυνε να προχωρήσουν.
  • Αρχικά ήταν ευχαριστημένοι αν πούλαγαν 50.000, γιατί έτσι βάση συμβολαίου, θα μπορούσαν να ηχογραφήσουν και δεύτερο δίσκο. Τελικά, πούλησαν 6.000.000!
  • Από την απρόσμενη επιτυχία των Quiet Riot, ωφελήθηκαν και οι Slade, μια που έκλεισαν νέες χρυσές συμφωνίες με τη δισκογραφία και τονώθηκαν οικονομικά, παρότι οι ίδιοι αντιμετώπισαν την επιτυχία των Quiet Riot γλυκόπικρα ή και μνησίκακα, αν κρίνει κανείς από τα λεγόμενα των συνθετών Nobby Holder και Jim Lea.
 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

20/5/22
O ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΡΑΝΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΟ METAL HEALTH

Το οπισθόφυλλο του άλμπουμ


Αυτό το άλμπουμ ήταν μάλλον ήταν ό,τι καλύτερο έβγαλαν ποτέ οι Quiet Riot και ένα από τα πιο χαρακτηριστικά του ανερχόμενου, τότε, glam metal είδους.
Τώρα αν σας πω ότι εγώ άκουσα πρώτη φορά το “Cum on Feel the Noize” στο πρόγραμμα γυμναστικής του «Πρωινό Καφέ» το 1994, θα με πιστέψετε;

 

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου