TWISTED SISTER – LOVE IS FOR SUCKERS(1987) Η «ΧΑΡΙΣΤΙΚΗ ΒΟΛΗ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΠΑΝΤΑ

 

Η απορία που προκύπτει μόνο και μόνο από τον τίτλο του άρθρου είναι, «τι δουλειά έχει στη στήλη ένα άλμπουμ που αποτέλεσε τη χαριστική βολή για το συγκρότημα που το κυκλοφόρησε»; Και είναι μια απορία εύλογη αφού το Love is for suckers έχει μείνει στην συνείδηση της πλειοψηφίας των hard rock/metal οπαδών ως μια κακή ή, στην καλύτερη περίπτωση, μέτρια κυκλοφορία που δεν ανταποκρίνεται στην αξία των Twisted Sister, ένας δίσκος με τον οποίο η μπάντα θυσίασε στον βωμό της εμπορικότητας ό,τι είχε με κόπο κατακτήσει μέχρι τότε.
    Αυτή είναι η επικρατούσα άποψη για το συγκεκριμένο άλμπουμ, όπως προωθήθηκε όλα αυτά τα χρόνια από κριτικούς, περιοδικά αλλά και μεταξύ των οπαδών από στόμα σε στόμα. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; 35 χρόνια μετά την κυκλοφορία του και κρίνοντας πλέον αντικειμενικά, η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως όχι, το Love is for Suckers δεν είναι κακό άλμπουμ, αρκεί να το κρίνει κανείς ως έχει και όχι σε σύγκριση με τις τρεις πρώτες κυκλοφορίες της μπάντας. Ας θυμηθούμε όμως τα γεγονότα και τις καταστάσεις που οδήγησαν στην κυκλοφορία του.
    Η «κατρακύλα» για τους Twisted Sister ξεκίνησε μετά την κυκλοφορία του τέταρτου δίσκου τους, Come out and Play (1985), που διαδέχθηκε το φοβερό και κλασικό πλέον, Stay Hungry(1984). Η τεράστια επιτυχία του τελευταίου (3 φορές πλατινένιο), μάλλον φούσκωσε τα μυαλά της μπάντας, με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν μια πιο εμπορική κατεύθυνση στο Come out and play, χωρίς όμως να έχουν το αποτέλεσμα που ανέμεναν. Το άλμπουμ, παρότι έφτασε να γίνει χρυσό, δεν πήγε τόσο καλά εμπορικά, και όσον αφορά τους παλιούς και πιο φανατικούς οπαδούς τους, θεωρήθηκε ως ξεπούλημα στην εμπορικότητα. 

Η ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ PERO
    Στην αρνητική ψυχολογία που δημιουργήθηκε από την αποτυχία του Come out and play και την καταστροφική περιοδεία που ακολούθησε , προστέθηκαν και τα προβλήματα που ήδη είχε η μπάντα με την PMRC (Parents Music Resource Center), καθώς βρέθηκαν κατηγορούμενοι για τους στίχους των τραγουδιών “Under the blade” και “We’re not gonna take it” (για το πρώτο κατηγορήθηκαν για σαδομαζοχιστικά υπονοούμενα και για το δεύτερο για υποκίνηση σε βία). Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, αποχώρησε και ο ντράμερ A.J. Pero για να παίξει σε μια project μπάντα που είχε, τους Cities. Ο Pero δεν επιθυμούσε να αφήσει τους Twisted Sister αλλά ήθελε να παίξει και στα δυο σχήματα. Όμως ο κιθαρίστας J.J. French, ιδρυτικό μέλος της μπάντας και κάτοχος των δικαιωμάτων της, του έθεσε το δίλημμα «ή οι Sister ή το project” και έτσι ο Pero, που ήθελε να δοκιμάσει και κάτι άλλο, αναγκάστηκε να αποχωρήσει.

    Όλες αυτές οι καταστάσεις, κούρασαν το συγκρότημα και δημιούργησαν εντάσεις μεταξύ των μελών που αποφάσισαν να κάνουν ένα διάλειμμα για να ηρεμήσουν και να σκεφτούν τι θα κάνουν στο μέλλον. Στη διάρκεια αυτού του διαλείμματος, ο frontman Dee Snider και κύριος συνθέτης των TS, αφού «καθάρισε» με την PMRC, ασχολήθηκε με την παρουσίαση στο MTV του σόου, Heavy Metal Mania, με την συγγραφή ενός σεναρίου για ταινία, ενώ εμφανιζόταν τακτικά και στο Howard Stern Show, μια ραδιοφωνική εκπομπή μαύρης κωμωδίας.
    Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει στην αυτοβιογραφία του, ο σκοπός του τότε ήταν να εκμεταλλευτεί αυτή την παύση των Twisted Sister και να γράψει ένα προσωπικό άλμπουμ στο εμπορικό ύφος της εποχής και μόλις ηρεμούσαν τα πράγματα, η μπάντα να επανερχόταν δυναμικά με μια κυκλοφορία στο ύφος των κλασικών τριών πρώτων τους. Η δισκογραφική εταιρεία όμως διαφώνησε με την προοπτική ενός solo άλμπουμ και πίεσε τον Snider να το κυκλοφορήσει κάτω από το όνομα των Twisted Sister , όπως και έγινε.
    To “Love is for Suckers” βγήκε τον Αύγουστο του 1987 και σ’ αυτό συμμετείχαν όλα τα κλασικά μέλη της μπάντας (Dee Snider-φωνή, J.J. French και Eddie “Fingers” Ojeda – κιθάρες, Mark “The Animal” Mendoza-μπάσο) πλην του ντράμερ A.J. Pero που, όπως αναφέρθηκε, αποχώρησε και αντικαταστάθηκε από τον Joey “Seven” Franco των Good Rats. H σύνθεση βέβαια των κομματιών ήταν αποκλειστικότητα του Snider, ενώ στις ηχογραφήσεις συμμετείχαν αρκετοί εξωτερικοί συνεργάτες μεταξύ των οποίων οι Reb Beach και Kip Winger (ένα χρόνο πριν την πρώτη κυκλοφορία των Winger).
    Το άλμπουμ, αν και προοριζόταν για προσωπική δουλειά του Snider, δεν απέχει από το χαρακτηριστικό ύφος των Twisted Sister, αφού και στα προηγούμενα άλμπουμ τους ,όπως αναφέρθηκε, αυτός ήταν ο βασικός συνθέτης. Η διαφοροποίηση έρχεται στον ήχο, που ο παραγωγός Beau Hill τον έκανε πιο «γυαλισμένο» ώστε να συμβαδίζει με τον ήχο που είχαν τα περισσότερα glam/hair metal συγκροτήματα της εποχής, ενώ και το ύφος των κομματιών έχει γίνει πιο εμπορικό και πιο εύπεπτο, αφαιρώντας σχεδόν ολοκληρωτικά την επαναστατικότητα, την αλητεία, τον τσαμπουκά και την πρόκληση που χαρακτήριζε το συγκρότημα στις τρεις πρώτες του κυκλοφορίες. Αυτό γίνεται κατανοητό πριν καν ακούσει κάποιος κάποιο τραγούδι, μόνο και μόνο από το «φλώρικο» εξώφυλλο, με το γυναικείο στόμα και το γλυφιτζούρι με τα αρχικά της μπάντας, αλλά και από το look της μπάντας που έχει γίνει πλέον mainstream, με τζην και δερμάτινα, αφήνοντας το κλασικό και προκλητικό κλόουν/τραβεστί μακιγιάζ και ντύσιμο στην ιστορία.



    Βέβαια, αν καταφέρουμε να κλείσουμε τα μάτια στο παρελθόν και επικεντρωθούμε στο άλμπουμ καθαυτό, θα δούμε ότι είναι μια αρκετά καλή δουλειά, με κάμποσα ωραία τραγουδάκια εμπορικού metal που δεν κουράζουν καθόλου, έχουν την σφραγίδα των Twisted Sister και απέχουν από το καθαρόαιμο glam/pop metal στυλ.
    Από τα κομμάτια του δίσκου, τα πιο δυναμικά και αυτά που θα μπορούσαν να ανήκουν σε κάποιο από τα κλασικά τους άλμπουμ είναι το εναρκτήριο “Wake up (the sleeping giant), το αργόσυρτο “I’m so hot for you”, το “Tonight” και το πολύ καλό title track, “Love is for Suckers”. Το τελευταίο, μάλιστα, δεν είναι σύνθεση του Snider αλλά διασκευή κομματιού της γυναικείας melodic metal μπάντας, Poison Dollys, οι οποίες έβγαλαν μόνο ένα άλμπουμ, το ομώνυμο, που κυκλοφόρησε ένα χρόνο πριν (το 1986) και άνοιγε με το Love is for Suckers.
    Πολύ καλό είναι το “Hot Love” ,το μοναδικό single και video του άλμπουμ, με πιασάρικο στυλάκι και χαρακτηριστικό εμπορικό ρεφρέν, ενώ εξίσου καλά είναι τα “Me and the Boys” και “One Bad Habit” που θα μπορούσαν να βρίσκονται άνετα στο “Come out and play”, ιδιαίτερα το τελευταίο, όπου τα πνευστά που ακούγονται background θυμίζουν το “Be Chrool to your Scuel”. Το άλμπουμ περιέχει και μια μπαλάντα, το “You are all that I need”, αρκετά συμπαθητική που δεν φτάνει όμως, ούτε τις μπαλάντες των κλασικών εμπορικών σχημάτων ούτε όμως και μπαλάντες, όπως το “The Price” από το Stay Hungry. Τέλος υπάρχουν και τα “I want this night (to last forever)” και “Yeah Right!”, δυο κομμάτια «ούτε κρύο ούτε ζέστη», με το τελευταίο να είναι το πιο αδιάφορο από όλο το άλμπουμ.
    Το άλμπουμ, έφτασε μέχρι τη θέση 74 του Billboard και το single “Hot Love” στη θέση 13 των Mainstream rock κομματιών, κατά τ’ άλλα όμως, αποτέλεσε εμπορική αποτυχία, ενώ η  περιοδεία για την προώθησή του κράτησε με τα βίας ένα μήνα. Δυο μέρες μετά τη λήξη της, ο Dee Snider αποχώρησε από το συγκρότημα και στη συνέχεια η μπάντα διαλύθηκε.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ  

 Κρίνοντας το Love is for Suckers μετά από τόσα χρόνια από την κυκλοφορία του , θα έλεγα ότι είναι ένα αξιοπρεπές άλμπουμ που αδικήθηκε, τόσο από κριτικούς και οπαδούς όσο και από την ίδια την μπάντα. Σε καμία περίπτωση δεν φτάνει την ποιότητα και την δύναμη των τριών πρώτων κυκλοφοριών (Under the blade, You can’t stop rock n’ roll, Stay Hungry), όμως είναι μια ευχάριστη κυκλοφορία, μια πιο light μορφή των Twisted Sister, που θα ικανοποιήσει όποιον την ακούσει χωρίς παρωπίδες.
    Ίσως να είχε καλύτερη τύχη αν κυκλοφορούσε όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί (ως προσωπική δουλειά του Snider) και ίσως αυτό να έδινε την ευκαιρία στην μπάντα να επανέλθει στα πράγματα δριμύτερη, όμως αυτές είναι υποθέσεις που ανάγονται στη σφαίρα του “what if….”. Η μουσική ιστορία όμως, έχει αποφανθεί εδώ και χρόνια και η αλήθεια είναι ότι το “Love is for Suckers”, «το άλμπουμ που δεν θα έπρεπε να υπάρχει» (the thing that should not be που λένε και οι Metallica!), έμελλε να αποτελέσει τη «χαριστική βολή» για τους Twisted Sister, ένα πικρό τέλος που δεν άξιζε σε αυτό το τόσο ιδιαίτερο συγκρότημα.

ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΤΑ

Το οπισθόφυλλο του cd



    Μετά τη διάλυση, τα μέλη των Twisted Sister ασχολήθηκαν με διάφορα μουσικά projects, είτε ως μέλη είτε ως παραγωγοί ή managers. O πιο δραστήριος μουσικά ήταν ο Dee Snider που δημιούργησε διαδοχικά τρία σχήματα, τους Desperado, Widowmaker και SMFs, ενώ από το 2000 δραστηριοποιείται απλά ως Dee Snider έχοντας κυκλοφορήσει έως τώρα 5 άλμπουμ
    To 2001 η μπάντα επανασυνδέθηκε για κάποιες επετειακές συναυλίες και από κει και μετά παρέμειναν ενεργοί μέχρι το 2016, δίνοντας μεμονωμένες συναυλίες, κάνοντας μικρές περιοδείες ή συμμετέχοντας σε festivals. Καινούργιο άλμπουμ με νέες συνθέσεις δεν έβγαλαν, με μόνες εξαιρέσεις την επανηχογράφηση το 2004 του “Stay Hungry” που το κυκλοφόρησαν ως “Still Hungry” και την κυκλοφορία, το 2006, ενός άλμπουμ με διασκευές χριστουγεννιάτικων τραγουδιών με τίτλο “A Twisted Christmas”
    Τέλος, το 2015 είχαμε και το δυσάρεστο γεγονός του θανάτου του ντράμερ A.J. Pero από ανακοπή στη διάρκεια του ύπνου του, ενώ βρισκόταν σε περιοδεία με το συγκρότημα Adrenaline Mob.

TRIVIA 

  • Μετά την επανασύνδεσή τους, οι Twisted Sister έχουν εμφανιστεί 3 φορές στη χώρα μας. Η πρώτη και η δεύτερη φορά ήταν το 2005 και 2006 στο Rockwave Festival στη Μαλακάσα ενώ η τρίτη, το 2011 στην Ιερά Οδό.



ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΕΡΒΟΣ

16/3/22






Χ

Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment
  1. σπουδαιο αρθρο, ευχαριστουμε....αλμπουμαρα, σεβασμος στην ιστορια, η οποια αναφερει οτι αυτοι εδω παρεα με τους ΚΙSS ηταν οτι πιο αντιδραστικο ειχαν τα αμερικανακια 17χρονα στην εποχη τους. Σε μια εποχη που η μουσικη ηταν αλλιως και ηταν το απολυτο συνοδευτικο στη ζωη των νεων τοτε, που ειχαν μονο το ντυσιμο και τη μουσικη σαν μεσο αντιδρασης. Και μιλαμε οτι ηταν τελη 70 και αρχες 80. Οσοι τα εχουν ζησει ξερουν την εποχη. Το Hot Love ηταν τοσο διαφορετικο απο τον ηχο τους τοτε, εμενα τωρα που το ξανακουσα μου θυμισε Honeymoon Suite σε μουσικη και vocals. Αχ αυτος ο χρονος ποσα πραγματα μας κανει να ξεχναμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επαναστατικοτητα ειναι αστεια εννοια για τις μπαντες αυτες , οτι επαναστατικοτητα εχει σημερα ο Jason Derulo αν τον γραφω σωστα ειχαν τοτε και αυτοι . Ποπ αισθητικη , καρτουν φιγουρες για να ειναι πιο προσιτες στο νεανικο κοινο , ψευτοτσαμπουκαδες για να παει στην συναυλια το νιατο να κοπανηθει μια ωρα και μετα να παει για χαμπουργκερ . Πιθανων εκεινη την εποχη νομιζαμε οτι 'κατι κανουν ' αυτοι , βλεποντας το πιο σφαιρικα καταλαβαινεις οτι μιλαμε για μουσικη πληρως ενταγμενη στο συστημα και το star system της εποχης . Στην διαρκεια των ετων πιο 'επαναστατικη' αποδειχθηκε η Madonna παρα αυτη η 'σκηνη ' . Μουσικα ο δισκος ο συγκεκριμενος ειναι μια χαρα , το τραγουδι love is for suckers πιθανων ειναι και το καλυτερο τους .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δισκάρα και επανάσταση.
      Αυτό που περιγράφεις δεν υπάρχει απλά.

      Διαγραφή
    2. Τυφλα να εχει η Μπουμπουλινα ... αστειευομαι , σεβαστη καθε γνωμη αλοιμονο .

      Διαγραφή