ROLLING STONES- "HONKY TONK WOMEN"-"ΞΕΡΑΜΕ ΟΤΙ ΤΟ Γ@Μ#Μ=ΝΟ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΕ No1, ΕΙΧΕ ΤΟ GROOVE"


Το “Honky Tonk Women” είναι το 8ο (και τελευταίο!!) τραγούδι των Rolling Stones που ανέβηκε στην κορυφή των charts της Μεγάλης Βρετανίας, όπου παρέμεινε 5 βδομάδες! Κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 1969 μόνο σε δίσκο 45 στροφών, έχοντας στη 2η πλευρά το “You Can’t Always Get What You Want” ενώ μια live έκδοσή του περιλήφθηκε στο άλμπουμ Get Your Ya Ya’s Out, το 1970. Η ακριβής ημερομηνία κυκλοφορίας του στη Μ. Βρετανία είναι η 4η Ιουλίου 1969, μία ημέρα δηλαδή μετά το θάνατο του Brian Jones, κάτι που ανέδειξε το κομμάτι σε έναν de facto φόρο τιμής στον κάποτε ηγέτη των Rolling Stones. Καθώς μάλιστα η κυκλοφορία του δίσκου συνέπεσε και με την προγραμματισμένη για τις 5 Ιουλίου συναυλία των Stones στο Hyde Park, το δισκάκι προσφέρθηκε δωρεάν σε όσους παρευρέθηκαν στη συναυλία.
Πώς γράφτηκε όμως το κομμάτι; Ας μας απαντήσει καλύτερα ο πλέον αρμόδιος, ο Keith Richards, όπως ακριβώς τα περιγράφει στην αυτοβιογραφία του “Life”(μτφρ. Γιάννης Νένες, εκδ. Λατέρνατιβ):
«Γράφαμε καλά πράγματα εκείνη την περίοδο. Τα τραγούδια έβγαιναν εύκολα. Το “Honky Tonk Women”, το οποίο κυκλοφόρησε ως σίνγκλ τον Ιούλιο του 1969, προτού βγει το επόμενο άλμπουμ μας, Let it Bleed, ήταν το απόσταγμα όλων των μέχρι τότε καλών μας στοιχείων. Είναι ένα funky τραγούδι και αρκετά βρώμικο. Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιούσα το ανοιχτό κούρδισμα, όπου το riff και η ρυθμική κιθάρα δίνουν τη μελωδία. Είχε μέσα του όλα τα μπλουζ και τη μαύρη μουσική που ακούγαμε από το Dartford και μετά (Σ.Σ. το Dartford είναι η γενέτειρα των Richards και Jagger), ενώ ο Charlie Watts είναι απίστευτος σ’ αυτό το κομμάτι. Από την πρώτη στιγμή που αρχίσαμε να το γράφουμε, πριν ακόμα τελειώσουμε, ξέραμε ότι το γ@μ#μένο πήγαινε για νούμερο ένα, φαινόταν, είχε το groove. Εκείνη την εποχή συνήθως εγώ έστηνα τα riff, τους τίτλους και το βασικό θέμα του κομματιού και ο Mick το συμπλήρωνε. Βασικά αυτή ήταν η διαδικασία. Δεν το πολυσκεφτόμασταν, δεν το κουράζαμε το θέμα. “Λοιπόν, κοίτα, κάπως έτσι πάει ο στίχος: I met a fucking bitch in somewhere city. Πάρ’ το τώρα Mick. Δικό σου είναι το κομμάτι, σου έδωσα το ρriff μωρό μου, στήσε το υπόλοιπο. Κάνε τα γεμίσματα και στο μεταξύ εγώ θα προσπαθήσω να βρω άλλο ένα”. Και ναι, μπορεί να γράψει τραγούδια ο Mick. Δώσ’ του την ιδέα και θα σου την απογειώσει».
Κάπως έτσι λοιπόν, όπως τα περιγράφει ο Richards, το κομμάτι απέκτησε «αποδεκτούς» στίχους (π.χ. η αρχική πρόταση του Richards για το στίχο μετατράπηκε σε I met a gin-soaked, bar-room queen in Memphis), διατηρώντας όμως υπαινικτικά τη «βρώμικη» σημασία του, π.χ. όταν λέει She blew my nose and then she blew my mind, όλοι καταλαβαίνουμε ότι μιλάει για ηρωίνη και σεξ, αλλά … δεν το λέει! Είναι πάντως φυσικό να φλερτάρουν οι στίχοι με τη λογοκρισία, αφού οι Honky Tonk Women ήταν οι σερβιτόρες/χορεύτριες των κακόφημων Honky Tonk μπαρ, όπου συχνά προσφέρονταν και άλλα πράγματα εκτός από φαγητό και ποτό. Τα Ηοnky Tonk bars αναπτύχθηκαν κυρίως στις Νότιες Πολιτείες και από εκεί ξεπετάχτηκαν σπουδαίοι καλλιτέχνες όπως η Patsy Cline!


Πιο πολύ απ’ οτιδήποτε άλλο πάντως, το “Honky Tonk Women” σηματοδοτεί με εμφατικό τρόπο την «αλλαγή φρουράς» στους Rolling Stones, μετά την απόλυση του Brian Jones λόγω κατάχρησης ναρκωτικών και την ανάληψη της ηγεσίας του γκρουπ από τους Jagger/Richards, αλλά και με την πρόσληψη του 20χρονου κιθαρίστα-φαινόμενο Mick Taylor, ο οποίος μέχρι τότε ήταν μέλος των John Mayall’s Bluesbreakers. Ο Mick Taylor ήταν αυτός, που με τα υπέροχα overdubs του πήρε ένα τραγούδι που είχε γραφτεί ως country, επηρεασμένο από το “Honky Tonk Blues” του Hank Williams, και το μεταμόρφωσε σ’ αυτό που γνωρίζουμε σήμερα! Αλλά γι’ αυτή την ιστορία, την αρχική country μορφή του τραγουδιού, ας ξαναδώσουμε το λόγο στον Keith Richards, ο οποίος εκείνη την εποχή (Δεκέμβρη του ’68) ήταν μαζί με τον Mick Jagger και τις κοπέλες τους στη Βραζιλία για διακοπές:
«Είχαμε ξεκινήσει για να πάμε στο Μάτο Γκρόσο. Εκεί μείναμε μερικές μέρες σε ένα ράντσο, όπου ο Mick και εγώ γράψαμε το “Country Honk”, αραχτοί σε μια βεράντα με πολύ καουμπόικο στιλ, φορούσαμε μπότες, ακουμπούσαμε τα πόδια μας στην κουπαστή και είχαμε πείσει τον εαυτό μας ότι ήμαστε στο Τέξας. Το τραγούδι εκείνο ήταν η κάντρι εκδοχή αυτού που αργότερα έγινε το σινγκλ “Honky Tonk Women”, όταν γυρίσαμε πίσω στον πολιτισμό. Αποφασίσαμε να κυκλοφορήσουμε και το “Country Honk” και μερικούς μήνες αργότερα, τέλη του ’69, το συμπεριλάβαμε στα τραγούδια του άλμπουμ Let it Bleed. Το κομμάτι γράφτηκε σε ακουστική κιθάρα και θυμάμαι το μέρος, γιατί κάθε φορά που πηγαίναμε στην τουαλέτα και τραβούσαμε το καζανάκι πετάγονταν από μέσα κάτι μαύρα τυφλά βατράχια – πολύ ενδιαφέρουσα εικόνα».
Κάτι τελευταίο, εξίσου όμως σημαντικό: Το “Honky Tonk Women” είναι η πρώτη ηχογράφηση των Rolling Stones με παραγωγό τον Jimmy Miller, ο οποίος έκανε στη συνέχεια την παραγωγή των επόμενων άλμπουμ τους, μέχρι και το Goat’s Head Soup. Μάλιστα, είναι ο Jimmy Miller αυτός που είχε την ιδέα της χαρακτηριστικής εισαγωγής του τραγουδιού με τα cowbells.
ΔΙΚΑΙΟΠΟΛΙΣ

 7/8/21

Share on Google Plus
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ BLOGGER
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ FACEBOOK

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

contact form

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *