JOHN BARRY - “JAMES BOND THEME”: ΕΤΣΙ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ


 Την ιστορία ενός από τα πιο αναγνωρίσιμα μουσικά θέματα όλων των εποχών θα διαβάσετε σήμερα στη στήλη του Rockmachine.gr, Έτσι Γράφτηκε. Ένα θέμα, που κανείς δεν περίμενε ότι θα σημείωνε τέτοια επιτυχία η οποία βέβαια ήλθε κι μέσω της επιτυχίας των ταινιών. Λίγα πνευστά, μια κιθάρα με ήχο surf και πολύ φαντασία από τον Άγγλο συνθέτη Monty Norman και ιδού η επιτυχία. Το σενάριο, οι εξωτικές καλλονές, η δράση, ο περίφημος Q αλλά κι ο M και τα ανδραγαθήματα του James Bond, ήλθαν να προστεθούν στην πολύ καλή σύνθεση.
Όλα ξεκίνησαν από τον παραγωγό ταινιών Albert "Cubby" Broccoli που ήθελε να βρει ένα μουσικό κομμάτι για την πρώτη ταινία της σειράς, το Dr. No. O Broccoli απευθύνθηκε στο συνθέτη Monty Norman τον οποίο γνώριζε από τη δουλειά του στο musical Belle or the Ballad of Dr. Crippen. Ο Norman με τη σειρά του,ήξερε την ύπαρξη των βιβλίων του Ian Fleming με θέμα τον περίφημο πράκτορα, αλλά δεν είχε διαβάσει κανένα από αυτά. Όταν του ανατέθηκε η σύνθεση του κομματιού (score), πήγε στη Τζαμάικα όπου γινόντουσαν τα γυρίσματα για να εμπνευστεί αλλά η τελική ιδέα του δεν είχε καμία σχέση με τη μουσική της Τζαμάϊκα! Αντί να εμπνευστεί από την ιδιαίτερη μουσικής της περιοχής, αυτός συνέθεσε το τραγούδι "Good Sign, Bad Sign" που χρησιμοποιήθηκε στο θεατρικό έργο A House for Mr. Biswas του V.S. Naipaul, όπου το σενάριο διαδραματίζεται στο Τρινιντάντ και στη συνέχεια από αυτό(!) εμπνεύστηκε το θέμα του Jemes Bond! Όμως δεν υπήρχε ολοκληρωμένο μουσικό θέμα κι ο Broccoli απευθύνθηκε στον επίσης Άγγλο συνθέτη John Barry, τον οποίον ήξερε από τη δουλειά του στην ταινία Beat Girl (1960) για να αναπτύξει το θέμα του Norman. O Barry το διασκεύασε, το έπαιξε με την ορχήστρα του, την John Barry Seven και προσέθεσε την surf κιθάρα που ήταν τόσο χαρακτηριστική παιγμένη από τον Vic Flick ο οποίος τότε πληρώθηκε $15 κι από τα μέσα της δεκαετίας του 90 άρχισε να παίρνει επιταγές με τα δικαιώματά του! Ο Norman πήρε ολόκληρο το συνθετικό δικαίωμα, με τον Barry να παίρνει κάτι λιγότερο από $350, με αντάλλαγμα ότι η προσθήκη του ονόματος του θα του εκτόξευε την καριέρα, πράγμα το οποίο έγινε!


Η σύνθεση του Norman από την ορχήστρα του John Barry χρησιμοποιήθηκε στην αρχή της ταινίας Dr. No όπου βέβαια τότε κανείς δεν φανταζόταν ότι θα εξελισσόταν σε ένα από τα πιο γνωστά μουσικά θέματα στον κόσμο. Ο Barry συνέχισε να εξελίσσει το βασικό κομμάτι κάθε soundtrack ταινίας του James Bond, συμπεριλαμβανομένης της μουσικής για το θεματικό τραγούδι, μέχρι και το The Living Daylights του 1987 (με εξαίρεση τα Live and Let Die, Spy Who Loved Me και For Your Eyes Only). O Barry έγινε ένας από τους πιο διάσημους συνθέτες ταινιών στην ιστορία, κερδίζοντας πέντε Όσκαρ για ταινίες Born Free, Out of Africa και Dances With Wolves και τέσσερα Grammys πριν από το θάνατό του το 2011. Η επιρροή του θέματος έγινε τόσο συνώνυμη με την περιπέτεια και τη δράση με τον Αμερικάνο συνθέτη και κιθαρίστα P.F. Sloan να ηχογραφεί τη μεγάλη επιτυχία του "Secret Agent Man", που χρησιμοποιήθηκε σαν θέμα στην τηλεοπτική σειρά Danger Man, σε ερμηνεία του Johnny Rivers.Έφυγε από τη ζωή το 2011 σε ηλικία 78 ετών.
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΑΝ
Οι διασκευές για το μουσικό θέμα είναι δεκάδες με πιο γνωστές αυτές των Barry Adamson, The Art of Noise, Glen Campbell, Cannibal Corpse(!), Hank Marvin (κιθαρίστας των Shadows), Franck Pourcel, Perez Prado, Brian Setzer κ.α.
 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

22/5/21

Share on Google Plus
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ BLOGGER
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ FACEBOOK

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

contact form

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *