ΠΡΙΝ ΤΟΥΣ GOLDEN EARRING, ΤΟΥΣ FOCUS, ΤΟΥΣ ΑΥΕROΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ WITHIN TEMPTATION ΉΤΑΝ ΟΙ SCHOCKING BLUE

 

Το όνομα των Shocking Blue και οι επιτυχίες τους "Venus" (κυρίως) και κατά δεύτερο λόγο το "Never Marry a Railroad Man" είναι γνωστά στους άνω των 60 ετών (σ.σ.αχ αυτοί οι 60αρηδες) που τους θυμούνται με νοσταλγία. Το "Venus" στην εκτέλεση του Πασχάλη με τίτλο «Το Κορίτσι του Μάη» έγινε τεράστια επιτυχία στη χώρα μας και μπορώ να γράψω ότι εξακολουθεί να αρέσει και στους νεότερους! Αλλά ας γυρίσουμε στο 1967 και στη Χάγη της Ολλανδίας, τότε που ο Robbie van Leeuwen (κιθάρα/φωνητικά) σχημάτισε τους Shocking Blue και την επόμενη χρονιά είχαν μια μικρή επιτυχία με το τραγούδι "Lucy Brown is Back in Town". Η αποχώρηση του αρχικού τραγουδιστή Fred De Wilde για να υπηρετήσει τη στρατιωτική του θητεία, ήταν…ευλογία για το συγκρότημα αφού στη θέση του πήραν την Mariska Veres που έως τότε τραγουδούσε κι έπαιζε πλήκτρα στους Motowns που έπαιζαν διασκευές σε club. Η όμορφη Mariska Veres ξεκίνησε την καριέρα της από τους Les Mysteres που το 1964 είχαν κυκλοφορήσει ένα EP σε….10 μόνο αντίτυπα!!! Το 2010 το EP επανακυκλοφόρησε από την εταιρεία Platenclub Utrecht (PLUT 009). Άλλα συγκροτήματα στα οποία τραγούδησε ήταν τα Bumble Bees, Blue Fighters, Danny and his Favourites, General Four και στους Motowns που ήταν η τελευταία στάση της πριν γίνει μέλος των Shocking Blue. O van Leeuten την έπεισε να δοκιμάσει τη φωνή της και τελικά έγινε η τραγουδίστρια τους! Η ουγγρικής καταγωγής Mariska είχε μια εξαιρετική καθαρή φωνή που τραγούδι προς τραγούδι την καλλιέργησε και σε συνδυασμό με την εμφάνισή της (σ.σ. είχε πανέμορφα μάτια που όταν τα έβλεπες, δύσκολα ξεκόλλαγες το βλέμμα σου από πάνω τους), τη βοήθησαν να καθιερωθεί.

Το πρώτο πράγμα που έκανε σαφές στα άλλα μέλη των Shocking Blue ήταν ότι δεν πρόκειται να συμβεί…τίποτε μεταξύ τους!!! Η κυκλοφορία του "Send Me a Postcard" προετοίμασε το έδαφος για το "Venus" που άλλαξε την πορεία των Shocking Blue που είδαν το τραγούδι τους να σκαρφαλώνει στο Νο1 του αμερικάνικου chart, πράγμα πολύ δύσκολο για ευρωπαϊκό συγκρότημα. Διαβάστε εδώ την ιστορία του τραγουδιού όπως παρουσιάστηκε στη στήλη Έτσι Γράφτηκε). Όμως έγινε επιτυχία και στην Γερμανία πουλώντας 350.000 μικρούς δίσκους όπως και στη χώρα μας που έγινε πολύ μεγάλη επιτυχία από τον Πασχάλη σε ελληνικούς στίχους της Σέβης Τηλιακού. Οι παγκόσμιες συνολικές πωλήσεις του “Venus” ξεπέρασαν τα 5.000.000 αντίτυπα, νούμερα εξαιρετικά μεγάλο για μια εποχή που πικ απ δεν υπήρχε σε κάθε σπίτι και η κασέτα δεν είχε καθιερωθεί όπως συνέβη μερικά χρόνια αργότερα, τη δεκαετία του 70. Σε μια εποχή που οι κυκλοφορίες μικρών δίσκων, λόγω των πολλών juke boxes που υπήρχαν στα καταστήματα, οι Shocking Blue μετά το "Venus" κυκλοφορούν δύο singles, τα  "Mighty Joe" (1969 ) και "Never Marry a Railroad Man" (1970) που και τα δύο μαζί πούλησαν περισσότερα από 1.000.000 αντίτυπα με το "Never Marry a Railroad Man" να γίνεται επιτυχία και στη χώρα μας. Αυτή την επιτυχία, την εξαργύρωσαν με τη συμμετοχή τους στην 5η Ολυμπιάδα Τραγουδιού(!) του 1972 που διοργανωνόταν στο Παναθηναϊκό Στάδιο με παρουσιαστή τον Γιώργο Οικονομίδη, σε ένα αχταρμά ηρωικού παρελθόντος, μουσικής, θεάτρου κ.α.

Το 1974 διαλύθηκαν με τη Veres να ακολουθεί προσωπική καριέρα μέχρι το 1982. Στην κεντρική Ευρώπη είχε δύο επιτυχίες με τα τραγούδια "Take Me High" (1975) και "Lovin' You" (1976). Οι Shocking Blue επανασχηματίστηκαν το 1979 και ηχογράφησαν το τραγούδι "Louise" που όμως ποτέ δεν κυκλοφόρησε! Το 1984 προσπάθησαν να επιστρέψου και πάλι στη μουσική βιομηχανία που όμως είχε αλλάξει πάρα πολύ σε σχέση με την εποχή που έκαναν επιτυχία
Η Mariska Veres πέθανε το 2006 σε ηλικία 59 ετών από καρκίνο στη Χοληδόχο κύστη. Το καλοκαίρι του 1986 το “Venus” ξανά πήγε στο Νο1 των μικρών δίσκων της Αμερικής αυτή τη φορά από την εκτέλεση των Bananarama.


ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ
The Best of Shocking Blue  (1972)
 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΙΧΑΡΔΟΣ

9/11/20

Share on Google Plus
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ BLOGGER
    ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΜΕΣΩ FACEBOOK

2 σχόλια:

  1. Πού το είχα διαβάσει, δεν θυμάμαι: Στην ηχογράφηση του τραγουδιού από τον Πασχάλη, στη Θεσσαλονίκη, ο παραγωγός θεώρησε σωστό να βάλει γυναικεία δεύτερη φωνή στο ρεφρέν. Ψάχνουν λοιπόν στο στούντιο και επιστρατεύουν μια τραγουδίστρια, που την βρήκαν εύκαιρη εκείνη την ώρα. Την Μαρινέλλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δικαιόπολι,

    Το παιθανότερο να το είχες διαβάσει στο άρθρο μας για το τραγούδι "Venus", στην στήλη "Έτσι Γράφτηκε". Είχα κάνει αναφορά στο συγκεκριμένο γεγονός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

contact form

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *