ΟΤΑΝ Ο KLAUS MEINE ΕΧΑΣΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ!

Ένα από τα πλέον σοβαρά περιστατικά στη μεγάλη ιστορία των Scorpions ήταν το πρόβλημα με τις φωνητικές χορδές του Klaus Meine, που αντιμετώπισε  μετά την κυκλοφορία του Animal Magnetism. Το συγκρότημα βρίσκεται σε πολύ ψηλό επίπεδο επιτυχίες με χρυσούς δίσκους σε Αμερική και Ευρώπη και οι συναυλίες τους είναι ιδιαίτερα πετυχημένες. Η Έβελυν Παρούση, παλιό και σταθερό μέλος του ελληνικού fan club των Scorpions, μεταφράζει και παρουσιάζει το συγκεκριμένο γεγονός, όπως το αναφέρει o Rudolf Schenker στο βιβλίο του''Rock Your Life''! 
“Μάρτιος 1981- Οι προετοιμασίες για την ηχογράφηση του Blackout είχαν ολοκληρωθεί, είχαμε γεμίσει μπαταρίες και ανυπομονούσαμε να μπούμε επιτέλους και πάλι στο στούντιο μετά από πολλούς μήνες περιοδείας. 'Όλον αυτόν τον καιρό είχα σκεφτεί ιδέες με τον Klaus και η διάθεση στην μπάντα ήταν ανεβασμένη αν και νοιώθαμε ότι κάτι δεν ήταν όπως συνήθως. Μήπως ο Klaus είχε ένα άσχημο προαίσθημα?    Το studio του Dieter Dierks που ήταν παραγωγός μας για χρόνια, βρισκόταν στο Stommeln, ένα μικρό μέρος κοντά στην Κολωνία. Εκεί είχαμε ηχογραφήσει τα προηγούμενα πέντε άλμπουμ, επομένως ήταν επόμενο και αυτό να το ετοιμάσουμε σ' αυτόν. Εξάλλου σύμφωνα με το συμβόλαιο που είχαμε κάνει πριν χρόνια, ο Dieter Dierks είχε λόγο μεταξύ άλλων και για την επιλογή του στούντιο. Στην αρχή αυτός ο όρος μας ήταν αδιάφορος αφού και εμεις δεν είχαμε δικό μας χώρο για ηχογραφήσεις, όμως αυτή μας η χαλαρότητα έδωσε το περιθώριο στον Dierks να έχει μεγάλη επιρροή επάνω μας, καθώς από το τρίτο μας άλμπουμ (In Trance), συνεργαστήκαμε στενά μαζί του και κατέληξε να λειτουργεί όχι μόνο ως παραγωγός μας, αλλά και ως εκπρόσωπος της δισκογραφικής.
    Επομένως, ξέραμε ήδη κάθε εκατοστό των Dierks-Studios και θέλαμε οπωσδήποτε αέρα ανανέωσης. Του ξεκαθαρίσαμε ότι εκεί δεν θα μπορούσαμε να δουλέψουμε δημιουργικά και μας υποσχέθηκε ότι θα κανόνιζε κάτι καινούριο. Λίγο καιρό αργότερα μας πρότεινε να πάμε για τις ηχογραφήσεις για ένα μήνα στη νότια Γαλλία, όπου θα έστηνε το στούντιο σ' ενα κατάλληλο σπίτι και θα περνάγαμε χρόνο κοντά στη θάλασσα. Εννοείται ενθουσιαστήκαμε και μια βδομάδα αργότερα μου τηλεφώνησε ότι είχε βρει την τέλεια τοποθεσία στο Saint Jacques de Grasse. 'Οταν φτάσαμε δύο μέρες αργότερα με τα μουσικά μας όργανα, ο χώρος στη βίλα είχε ετοιμαστεί κατάλληλα με το καθιστικό να εξυπηρετεί ως χώρος ηχογράφησης.
Τις πρώτες δύο βδομάδες τα πάντα κυλούσαν ομαλά και είχαμε φοβερή διάθεση, αντίθετα από τον Klaus ο οποιος άρχισε να γίνεται όλο και πιο νευρικός. Κάτι δεν του πήγαινε καλά και ένιωθε τη φωνή του να τον εγκαταλείπει. Η κατάσταση χειροτέρεψε σε τέτοιο σημείο που όταν τελειώσαμε τις ηχογραφήσεις στη μουσική, ο Klaus δεν ήταν πλέον σε θέση να τραγουδήσει. Το πάθος που έβγαινε στη φωνή του όταν τραγουδούσε τόσα χρόνια, ξαφνικά εξαφανίστηκε, καθώς κουραζόταν και δεν μπορούσε να βγάλει τις ψηλές νότες. Απογοητευμένος μας είπε: ''Δεν έχει νόημα! Δεν θα τα καταφέρω να τραγουδήσω πλέον!''
Φωτό από το βιβλίο του Rudolf Schenker με τον Meine να "φοραέι" μηχάνημα για έλεγχο των χορδών του!
    Αφού δεν είδαμε βελτίωση τις επόμενες μέρες, διακόψαμε τις ηχογραφήσεις και επιστρέψαμε στη Γερμανία γεμάτοι αμφιβολία για το τι να κάνουμε. Ο Klaus έπρεπε να κάνει επέμβαση αλλά όταν ο γιατρός άκουσε ότι πρόκειται για τραγουδιστή, του ανακοίνωσε ότι θα πρέπει ν' αφήσει το τραγούδι για αρκετό καιρό και του πρότεινε να βρει άλλη δουλειά, κάτι το οποίο τον διέλυσε ψυχολογικά. Το τραγικό στην ιστορία είναι όλο αυτό θα μπορούσε να το έχει αποφύγει. Τα τελευταία 10 χρόνια είχε καταπονήσει τις φωνητικές του χορδές καθώς δεν ήθελε να ξέρει τις τεχνικές αναπνοής και θεωρούσε απλά ότι οι ασκήσεις αναπνοής για το τραγούδι δεν είναι για Rock n' Rollers.
    'Οταν πέρασε η δοκιμασία της επέμβασης μ'επιτυχία, το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να περιμένουμε και να καθόμαστε σ' αναμμένα κάρβουνα. Από τη μία ήμασταν πανέτοιμοι για ηχογράφηση, από την άλλη ανησυχούσαμε για το φίλο μας και δεν θέλαμε σε καμία περίπτωση να τον πιέσουμε. Καθώς πέρναγαν οι μέρες, η φωνή του Klaus χειροτέρευε και η πληγή στον φάρυγγα εξελισσόταν σε πολύποδα. Χρειαζόταν πάλι επέμβαση και οι δυνάμεις του τελείωναν όπως και τ' όνειρο του να κατακτήσει τον κόσμο με τους Scorpions. Μετά τη δεύτερη επέμβαση τον ανέλαβε ένας ειδικός από τη Βιέννη, ο οποίος είχε ήδη στο ενεργητικό του διάσημους τραγουδιστές όπερας. 'Εκανε ό,τι μπορούσε για να κρατηθεί και  ενώ ήθελε να παλέψει για τη φωνή του, δεν ήθελε να σταθεί εμπόδιο στην μπάντα.
  Σ'αυτό το σημείο θέλω να τονίσω ότι εκείνη τη χρονική στιγμή ήμασταν στο απόγειο της δόξας μας με τα Lovedrive και Animal Magnetism. To φθινόπωρο του 1981, οι Dokken έκαναν τις ηχογραφήσεις του άλμπουμ τους στα Dierks-Studios και ο παραγωγός μας πρότεινε να περάσει ο τραγουδιστής τους τα κομμάτια μας στα ντέμο που είχαμε φτιάξει. Αυτή η απόφαση λειτούργησε θετικά, καθώς όταν το αντιλήφθηκε ο Klaus, δεν μπόρεσε να κάτσει με σταυρωμένα χέρια στη σκέψη ότι μια ξένη φωνή θ'ακουγόταν πάνω στα δικά του κομμάτια. Και έτσι του βγήκε o εγωισμός που του χρειαζόταν για να λειτουργήσει ο μηχανισμός αυτοθεραπείας και να ξεπεράσει το φόβο του. 'Αρχισε να έρχεται στο στούντιο και επειδή δεν επιτρεπόταν να μιλήσει, σήκωνε το χέρι του για να τον προσέξουμε και μας έγραφε σημειώματα. 'Rudolf, το παίξιμο σου είναι χάλια!' Σοβαρά τώρα? Και ακολουθούσε δεύτερο σημείωμα με χαμογελαστή φάτσα.
Κάποια στιγμή αποφάσισα να ταξιδέψω για δυο βδομάδες στο Cebu, ένα μικρό νησί στις Φιλιππίνες, για να ηρεμήσω από την ένταση των προηγούμενων μηνών. Εκεί μου βγήκε πάλι η δημιουργικότητα και συνέθεσα τα κομμάτια China White και Dynamite, χωρίς άγχος- ακριβώς όπως έπρεπε. Εν τω μεταξύ είχα προτείνει στον Klaus να έρθει στο Τόκυο όπου θα συνέχιζα το ταξίδι μου, με αφορμή την προώθηση που είχε ζητήσει η δισκογραφική μας εταιρία εκεί, προκειμένου ν'αλλάξει κι αυτός περιβάλλον. Η σκέψη μου αποδείχτηκε σωστή και ο Klaus μπόρεσε επιτέλους μετά από μήνες να νιώσει Rock 'n' Roller και όχι ασθενής. Επτά μήνες μετά τη δεύτερη επέμβαση η φωνή του Klaus επανήλθε. Μπήκαμε στο στούντιο, αφαιρέσαμε τα φωνητικά του Don Dokken, ο Klaus άρχισε να μαρσάρει τα κομμάτια και νιώθαμε ότι ήταν ο πιο ευτυχισμένος άνθρωπος στον κόσμο. Αυτό που έγινε εκεί δεν πρόκειται να το ξεχάσουμε την υπόλοιπη ζωή μας! Η φωνή του, πιο  δυνατή από πριν, έγινε το σήμα κατατεθέν στο Blackout, ένα άλμπουμ που ξεκίνησε εντελώς διαφορετικά.''

                   
                                  Rudolf Schenker
                                    SCORPIONS


Απόσπασμα από το βιβλίο: ''Rock Your Life''- Rudolf Schenker/Lars Amend (mvg-verlag)
Μετάφραση/Επιμέλεια: Evelyn Parousi
                   

23/6/17   



Share on Google Plus

About Αλέξανδρος Ριχάρδος

    Blogger Comment

Δημοσίευση σχολίου